Hej alle
Mig og min studiekammerat er i gang med en eksamensopgave på vores uddannelse og har udarbejdet et spørgeskema om fortrinsvist mænds vinvaner.
Det ville være helt fantastisk, hvis I havde lyst til at svare på det. Det tager kun 5 minutter!
Mange tak
Her er linket: http://survey.djh.dk/opinio/s?s=1183
Hilsen Michael og Mette
tilføjet af mettemokke
mænds vinvaner
Uden at hverken lave en test eller en eksamensopgave, kan der tegnes et ret godt bilelde af den typiske vindrikker.
1. 78% af vinforbruget konsumeres af generation 68.
2. Daglig gennemsnitlig mængde er 1 liter pr 68'er hvoraf gennemsnittet for mænd er 1,2 liter.
3. Vinen indkøbes gerne i kasser ad gangen, men der er forskellige vaner afhængigt af boligstatus.
ad. 3. a. Lejere indkøber 2-3liters chateau de pap eller vin på plasticdunke.
sommetider i den lokale netto eller faktabutik, men også gerne i grænsebutikker.
ad. 3. b. Ejere indkøber gerne store mængder på ferieture.
Ofte medtager de kasser direkte fra slottet eller bestiller til levering på hjemadressen.
4. Typemæssigt kan a og b. ikke adskilles, idet størsteparten bærer hvide sokker i sandaler om sommeren, og går i rummelige shorts.
5. Valg af oprindelsesland:
3.a. Oprindelsesland: billigt!
Garvesyren og de blåfarvede tænder og læber understreger uhyggen i venners lag, hvor det som oftest er historier om hættemåger, spøgelser i sort, kriminalitet, statusdværge og vennetjenester der ledsager vinens vej til den forstørrede galdeblære. Mængden og prisen er afgørende i forhold til andre salgsargumenter. Indpakning underordnet.
3.b. er ofte frankofile frø- og snegleædere oven i deres vinkonsumering, og de traditionelle blomstrende vendinger og snirklede dekorationer på flaskerne og de svulstige guldbogstaver og klassifikationsstjerner for at imponere vennerne eller et påstemplet nummer og en mytisk historie tilknyttet vinen, der kan imponere vennerne, f.eks. .. greven var enøjet og levede størsteparten af sin tid i kælderen sammen med en kidnappet kvinde fra Sverige og indtog sammen med vinen aldrig andet end beskøjter. er ekstra points over for vennerne og anses for at være gode og salgbare egenskaber. Prisen er underordnet såfremt de mytiske, indpakningsmæssige og stjernestatus er i orden.
6. Fordelingen på landsbasis kan være afgørende for om man hører til kategori Ejere eller lejere. Friværdiernes størrelse er afgørende, så primært er der forskel på 3.a og 3.b i de større byer, hvor fattigrøvsområder som Lolland eller Tønder tiltrækker ejerkategorien over i lejerkategorien.
Harald blåtand er forbilledet for generation rødvinssutter, og bluetooth er den mentale tilstand, der har ramt størsteparten af generationen.