nu står Mærsk ikke nævnt og dagen er nok lidt mere kompleks end som så. Hvis det af hensyn til konkurrencen med bla. Frankrig og Tyskland (som vil give statsstøtte) skulle være nødvendigt med en midlertidig ordning, nok mest til de mindre rederier, så er det vel for at beskytte danske interesser i et hårdt presset marked ! om det er godt ved jeg ikke. Men hvis det skønnes strengt nødvendigt, sååhh !
tilføjet af sebl
Det er et skråplan
Først var det værfterne og landmændene - og nu er det rederierne der skal på støtten. Erhvervslivet skal klare sig i fri konkurrence: skal man endelig støtte bestemte produkter, skal det lige nøjagtigt være produkterne og ikke erhvervene man støtter.
tilføjet af dommeren
hvor naivt...
Støtter du et produkt, så støtter du også et erhverv... 😉
tilføjet af sebl
Der er pokker til forskel
Støtter man produktet direkte, er det kun den danske producent der får gavn af det. Støtter man produktet gives støtten også til udenlandske producenter.
tilføjet af iampersson
Du har ret i at
det er skråplan, men vi kan jo godt sidde her og være idealistiske, imens mindre rederier så dør, fordi andre lande giver statsstøtte, det er ikke helt fair ! det er KUN en midlertidig ordning og det drejer sig om kreditter, der skal tilbagebetales, hvis ikke S og SF finder ud af de skal ekstrabeskattes når krisen er ovre !!
tilføjet af iampersson
iøvrigt så
har hele verden været ude på et "skråplan" i denne tid, derfor skal der også bruges utraditionelle metoder.