VKO's skrotlov bliver ikke skrottet men ændres
Grænsen for, hvornår en bil er totaltskadet, bliver nu hævet.
Det indgår i den første del af vækstplanen, som regeringen og blå blok netop har indgået aftale om.
Ændringen betyder, at reparationsgrænsen for totalskadede biler bliver forhøjet midlertidigt fra 65 pct. til 75 pct. i 2014 og 2015.
Det vil i de kommende år isoleret set medføre øget beskæftigelsen i de virksomheder, der reparerer bilerne, eller leverer ydelser hertil.
Den såkaldte skrotlov blev ændret af VK-regeringen i 2010. Håndværksrådet, der organiserer flere autoværksteder, glæder sig over ændringen.
- Vi har set konsekvensen ude ved vores medlemmer. Den ændring, man lavede i forbindelse med finansloven for 2011 har kostet mange arbejdspladser ude på værkstederne. Vi er rigtig glade for, at vi nu får mulighed for at genskabe de her job, siger Lars Magnus Christensen, erhverspolitisk konsulent i Håndværksrådet.
Ændringen koster 40 mio. kr. i 2014 og 135 mio. kr. i 2015.
Er det godt nyt for de seriøse debattører her på [sol] ❓
Det indgår i den første del af vækstplanen, som regeringen og blå blok netop har indgået aftale om.
Ændringen betyder, at reparationsgrænsen for totalskadede biler bliver forhøjet midlertidigt fra 65 pct. til 75 pct. i 2014 og 2015.
Det vil i de kommende år isoleret set medføre øget beskæftigelsen i de virksomheder, der reparerer bilerne, eller leverer ydelser hertil.
Den såkaldte skrotlov blev ændret af VK-regeringen i 2010. Håndværksrådet, der organiserer flere autoværksteder, glæder sig over ændringen.
- Vi har set konsekvensen ude ved vores medlemmer. Den ændring, man lavede i forbindelse med finansloven for 2011 har kostet mange arbejdspladser ude på værkstederne. Vi er rigtig glade for, at vi nu får mulighed for at genskabe de her job, siger Lars Magnus Christensen, erhverspolitisk konsulent i Håndværksrådet.
Ændringen koster 40 mio. kr. i 2014 og 135 mio. kr. i 2015.
Er det godt nyt for de seriøse debattører her på [sol] ❓