34tilføjet af

Er DSB bare pengegriske?

Efter at have stået i ca. fyrre minutter og ventet på S-toget lille juleaften kom endelig mit rigtige tog. Jeg skulle hjem til jul!
Folk på stationen var efterhånden desperate, de maste og skubbede som vilde dyr. Alle var trætte af vejret og af DSB.
Jeg kom endelig ind i toget og slappede endelig af.
Lige før den min endestation kom en tog-kontrollør, hvilket var fint, for jeg har månedskort.
Desværre - for mig - rakte mine zoner lige akkurat ikke til den sidste station og jeg har dermed fået en bøde på 750kr!!
Hvordan kan det være rigtigt??? Jeg har månedskort og betaler hermed til selskabet hver måned. Alligevel skal jeg have en lige så stor bøde som en person, der aldrig køber gyldig togbillet.
Hvorfor differentierer man ikke i bøderne? Man kunne da bare lave et system ligesom med fartbøderne, hvor det afhænger af, hvor meget man har overtrådt begrænsningen!!
På DSBs hjemmeside står der også, at man stadig får bøde, hvis man kører uden for ens gyldige billet, selvom det skyldes at man ikke har kunnet komme af S-toget pga menneskemylder...
Er DSB pengegriske? Hvad med lidt julehjælp og julestemning?
Nejnejnej, det er penge penge penge...
Nu venter jeg bare på min bøde...
tilføjet af

Det er ikke DSB

men Movia.
De hører så mange dumme undskyldninger hver eneste dag at de har en 0-tolerancegrænse.
Er man i et smækfyldt tog og skal af maser man sig hen til døren i god tid før, det kan blive aktuelt at skubbe lidt hårdt og at skælde ud idet der er en del mennesker der er totalt ligeglade med andre.
tilføjet af

ja desværre

er det måden man kommer ud og se (sne) med DSB. Og det er DSBs takt og tone over for sine kunder.
Man sælger også pladsbillet uden der er en plads i toget .
DSB har brugt mange , mange penge på nye tog og rejsekort der ikke virker.
Hvorfor får DSB ikke bøder for dette?
tilføjet af

Der er dumme undskyldninger og så er der

Der er dumme undskyldninger(hvilket jeg ikke regner din for) . Men med de undskyldninger og ud-flugter folk gør for at slippe gratis. Er det forståeligt de er nød til at være kontante.
Jeg arbejder selv i et service fag. og jeg er ved at få hård hud for folks forklaringer for hvorfor netop de ikke skal betale eller have det til nedsat pris.
Og hold kæft jeg kan fortælle dig, at grådighedens opfindsomhed er ikke lille.
Og selv om det er med voksne mennesker vi har med at gøre. Så skal jeg garantere dig at det er Millimeter Demokrati, vi har med at gøre.
Hvis du slap denne gang. så ville du sikkert bruge det som argument næste gang du hang i samme problem. Eller en anden ville så med rette kunne sige, -Hvis han slipper hvorfor ska jeg så betale?
Uanset om du er et voksent menneske. Så er det stadig en masse der ikke er, når det kommer til at slippe for at betale. De har ødelagt det for dem der virkelig træder i uden at ville det.
Sådan er virkeligheden.
Og med det pis som kontrollører høre til hverdag, så har du bare ikke en chance. Desvære. Så må du klage til selskabet og se om du kan få noget retfærdighed der.
tilføjet af

Hvor kommer rejsekortet ind i billedet ?

Det er det private firma bag rejsekortet der ikke kan få det til at fungere.
DSB, eller rettere BaneDanmark har forlængst opstillet de krævede terminaler på masser af stationer.
tilføjet af

Du har dummet dig

Havde du gyldig billet til (hele) rejsen?
Nej?
Så får du en kontrolafgift.
En historie der måske sætter det lidt i perskeptiv:
Jeg plejer at betale for alle mine indkøb i Kvickly - og jeg lægger mange penge i Kvickly hver måned - så jeg synes det er totalt urimeligt at jeg ikke må stjæle en enkel lakseside en gang imellem. Politiet blev tilkaldt - og jeg forstår ikke hvorfor man ikke differentierer - jeg betaler jo for det meste.
Jeg har ikke ondt af dig. At du betaler for et månedskort på en given strækning betyder ikke at du kan køre gratis hvor du lyster. Jeg forstår ikke du kan være hverken overrasket eller forurettet. Men det er da altid surt at få en bøde....
tilføjet af

Forstår godt DSB

Fakta er at dit kort ikke var gyldig i sidste zone og det udløser bøde. Færdig.
Nu er reglerne tilsyneladende sådan, at der ikke differenteres i bøderne, og sådan er det, så må man jo selv sætte sig ind i, hvor langt man kan køre med sit månedskort/billetter.
tilføjet af

Din egen fejl...

Du har fået en bøde på 750kr. Det er mange penge og virkelig virkelig surt, det kan vi sagtens blive enige om!
Men at du har fået den fordi du ikke havde billet til hele den strækning du skulle køre, frembringer altså ikke sympati hos mig. Det er dit ansvar at have billetten i orden, ikke DSBs. Og efter 40 minutters ventetid på stationen burde der have været tid nok til at købe en billet, enten i en af standerne eller pr. sms.
Mht. julehjælp eller julestemning kan jeg ikke se hvad det har med det at gøre. Når du vælger at køre uden billet stjæler du fra DSB. Du får leveret en ydelse, men betaler ikke for den. Vil du arbejde gratis for andre, fordi det er jul? nej vel?
Godt nytår til dig - håber du husker billetten på vej til nytårsfesten!
tilføjet af

ja men

systemet mangler ... man kunne måske formode at der ikke var mangel i billetten med en zone hvis rejsekortet fungere - måske.
tilføjet af

Du arbejder

i et service fag! ??????
Og en medarbejder der kan betyde en risiko for virksomhedens økonomi,
pga dit negative menneskesyn og dine fordomme om mennesker.
tilføjet af

Hvis du synes det :)

Så skal du holde dig fra
http://www.haderkunder.dk/
For uanset hvor voksne vi er. Så er der altid en eller anden der skal snyde eller brokke sig til noget.
Og med det pis folk lukker ud for a t slippe for bøder. Så er de nød til at være nul tolerance når de står med folk og tjekker billeter.
Man kan så efterfølgende klage over bøden og evnetuelt måden den blev givet på. Men hvis en slipper mens folk står og kikker. Så garantere jeg dig at flere vil sige hvorfor slipper han når jeg ikke gør?
Og sådan er det også når man arbejder i servicefag. Der er også fornuftige mennesker og så er der brokkerøve. Der gør livet surt for alle omkring dem.
Jeg kan arantere dig en ting.
De kunder jeg kommer i kontakt med får ikke mine tanker at vide. Hvis de står og er bøvlet med prisen. Så må jeg jo bare sige at den er sådan og kan de finde den anderledes. Så skal de gå derhen. Længere er den ikke.
Men som sagt med dit følsomme gemyt så hold dig fra omtalte hjemmeside. Det er vist bedst for dit blodtryk.
😃😃😃😃😃😃😃😃
tilføjet af

Enig...

Jeg tænkte præcis det samme...
Personligt syns jeg du har dummet dig og skal betale bøden.
DOG syns jeg du skal klage over at de sætter for mange mennesker i toget (de ligner efterhånden dem der køre i indien (hvis du har set dem)), da det er både farligt OG chikanerne...
tilføjet af

betal ikke!!!!

Hej
Jeg syntes absolut ikke at du skal betale i første omgang, skriv en klage-mail til dem, det var jo kun en lille forseelse, de gange jeg har klaget over de bøder mine børn er kommet hjem med, der har jeg fået nedsat bøden til det halve...så det er værd at forsøge!!
Ja der er INGEN tolerance, og DSB kan virkelig få mit blodtryk til at stige, jeg ved sgu godt at man skal betale for den tur man kører, men de har efterhånden lavet reglerne sådan at de ikke engang selv kan finde ud af det..
Sidste gang blev min søn smidt af på en øde station, bare fordi hans weilcard var udløbet med 2 dage, og han havde ellers købt en billet til 160 kr... men han manglede at betale 20 kr....han havde desværre ikke set hans kort var udløbet...jeg måtte hente ham 60 km fra vores bopæl, da han havde brugt de sidste penge på billetten...hvor er jeg dog træt af DSB 🙁
tilføjet af

Jeps 10mia.kr i overført til statskassen

Staten suger hvert år flere hundrede millioner kr ud af DSB som derfor ikke kan servicere sine kunder ordentligt, og stadig må køre rundt med 100år gamle tog.
Derudover har diverse politikerne haft hver sin opfattelse af hvordan den kollektive trafik skulle køre - eller ikke køre - med katastrofale resultater til følge.
tilføjet af

Synes det er kludret

Dengang jeg først lige var begyndt at køre med toget, kunne jeg da overhovedet ikke finde ud af deres zonesystem! Det er da en værre gang kludder! Jeg ringede faktisk og spurgte hvor mange zoner jeg skulle have, for at komme til Husum. Det viste sig så at klovnen åbenbart ikke selv havde styr på det, for jeg fik i hvert fald at vide togkortet ikke holdte det sidste stykke, da jeg allerede var kørt dertil. Så blev kontrolløren sur og sagde at det skulle jeg da heller ikke ringe og spørge om, det skulle jeg selv vide!
Så det med at de hører dårlige undskyldninger, ja det tror jeg gerne, men det er altså nu engang ikke hver eneste person der lyver! Og hvorfor skal det altid være til deres fordel? Mon ikke de tjener rigeligt?
En anden gang havde jeg også taget fejl af zonerne (man må jo åbenbart ikke ringe og spørge nogen), jeg havde klippekort, og havde klippet en zone for lidt. Så kom kontrolløren. Jeg fik mærkeligt nok ikke en rigtig bøde, eller hvad man skulle sige, men jeg fik en "bøde" for den zone jeg manglede (hvilket er fint nok), men også for de zoner som jeg allerede havde klippet! Se det kan jeg godt nok ikke se pointen i? Hvorfor skal de tjene ekstra? Og man kan også sige, tænkt på hvor meget ekstra DSB tjener på billetter og kort der aldrig bliver brugt. Ja selvfølgelig køber folk selv lortet, men igen er alt til deres egen fordel. Hvad med at være bare en lille smule fleksible? Lortet (DSB) ville nok ikke gå neden om og hjem af den grund.
Og hvad med alle deres evige aflyste tog, og forsinkelser? Igen tjener de det samme på det, mens vi andre bare taber tid og måske penge, fordi man ikke kan nå den næste bus på billetten. Her hvor jeg bor nu, er der en fejl i en af bussernes klippesystem. Bussen kommer kl. 31, men billetten gælder kun til den næste kl. 30 (det burde jo være 45). Det gør ofte at jeg ikke kan nu hjem på samme billet, men må købe en ny. Havde jeg anvendt samme hysteriske metode på DSB, ville det indebære at jeg sad i tlf-røret 24/7 eller rendte rundt på samtlige stationer og skabte og brokkede mig, lige til det blev lavet om, og jeg fik mine billet penge tilbage (evt. med bødegebyr oveni). Jeg kunne heller ikke få den taxa de reklamerer stort og flot med, da deres tog var en time forsinket. Sådan er der så mange eksempler på alt det lort de selv laver, men det gør åbenbart ikke noget. Nej, det går kun den ene vej. Bare de selv kan tjene, tjene og tjene, så er alt åbenbart i skønneste orden.
Jeg tror jeg hører mindst lige så mange dårlige undskyldninger fra deres side, som de selv går og hører fra andre.
tilføjet af

Ej hvor er du smart hva?

Og hvor ofte sker det så lige at DSB overhovedet ikke formår at leve op til det de selv skal? Er de kun andre der skal have styr på det hele, mens DSB bare kan rende og klø røvhul, og lade det hele køre på må og få? Hvad med lige at se på hvordan det kører for dem selv, før de bare render og kaster og kyler med bøder til højre og venstre? Du kan jo prøve at læse det jeg skrev ovenover, om hvor meget pis jeg selv har oplevet med DSB. Vi andre skal sætte himmel og jord i bevægelse for at finde ud af deres kludder (som de ikke engang selv kan finde ud af!), men hvad gør DSB selv for en ordentlig service? Om så du ved et uheld falder ind i et af deres toge, med hjertestop, uden billet, lige i det døren går i, ja så kan du da være sikker på bøden ligger i postkassen, hvis du er så heldig at komme hjem fra hospitalet i live. Når de laver fejl er det hele bare i skønneste orden, men gør andre det!... UHA! Så kan man jo tjene ekstra penge!
Der var også engang togchaufføren sagde noget forkert, om hvor toget stoppede. Toget skulle nemlig værre stoppet på Husum, og der skulle jeg hen, men pga forsinkelser eller et eller andet (som sædvanligt), kørte det bare forbi. Mener næste station er Islev, og der begynder en ny zone. En anden gik sgu hen og klippede et ekstra klip! Var der kommet en kontrollør havde jeg garanteret fået en bøde, selv om jeg ikke engang havde nogen penge med, da jeg havde månedskort. Jeg kan jo ikke bevise togchaufføren sagde forkert, man skal vel have det på bånd og altmuligt? Burde det ikke være DSB der fik en bøde for at gøre det? Hvorfor er alt hvad de gør i orden?
Her fra hvor jeg tager bussen, til stationen, kan jeg kun købe få zoner i bussen. Jeg bor i Næstved, hvor de ærlig talt har et SÆRT billetsystem. På stationen skal jeg så købe billet, når jeg skal længere væk end Næstved. Men jeg har jo allerede zonen fra Næstved, alligevel skal jeg købe den IGEN, fordi de påstår de ikke kan trække zonerne fra, når de laver billetten, eller hvad det dog er for en regnbuefarvet søforklaring de kommer med! det kan jo ganske enkelt ikke passe at DSB ikke kan lave systemet sådan at man ikke skal betale for den samme billet to gange! Vi ER gået ind i år 2000 for flere år siden! Men selvfølgelig, alle kneb gælder, det er jo også en måde at tjene penge på.
tilføjet af

DSB = Defekt

Hvis du får en defekt vare, så kan du bytte den, eller få pengene tilbage. Hvordan kan det så være DSB skal tjene fuld pris, på noget de yderst sjældent formår at levere? Med alle de forsinkelser og aflyste tog, ja så burde det da i den grad blive trukket fra i billetprisen. De kan godt give halvt, men vi skal altid give fuldt. Hvor er retfærdigheden i det? Hvem havde fundet sig i den slags i et supermarked?
tilføjet af

Du kan ikke finde ud af at tage toget

men du jamrer som en proff.
tilføjet af

Kære ven...

DET ER vel dig, der skal have styr på, hvor langt dit kort rækker.
Det er da ski.. ærgerligt - en tanketorsk. Kald det hvad du vil. Men ansvaret er vel i den sidste ende DIT.
tilføjet af

Det er vel ...

din søns ansvar at vide om kortet er udløbet?
Eller skal DSB eller andre barnepiger komme og checke. Nu må du da stoppe !!
tilføjet af

Så skulle DSB måske gøre noget ved det

- det kan vel ikke være meningen, det skal være en videnskab for udvalgte. Hvis man vil have kunder, må man nok indse, man skal være tilgængelig for de fleste.
- Hvad ligner det også at deres "servicetelefon" er udstyrret med en telefonsvarer, der siger "vi har travlt og derfor ikke tid til at besvare Deres opkald".😮😮
tilføjet af

Hvor mange måneder har du så snydt ?

Tyder på at du har kørt på det samme utilstrækkelige kort i lang tid, så hvor mange penge har du snydt DSB for ?
Utroligt at høre på den slags flæberi fra voksne mennesker - selv en mor burde skamme sig over sådan en tudeprinsesse.
tilføjet af

Driving home for Christmas er dumt.

!!!
tilføjet af

DSBs kunde er Trafikstyrelsen

Trafikstyrelsen, dvs Folketinget, betaler DSB for at køre tog på den danske jernbane.
tilføjet af

Ja - DSB/Movia er ganske god forretning.

Uanset hvor meget lort de selv laver i servicen, kan de aldrig nogen sinde komme til at miste kunder, da vi er så satans afhængige af dem...
Det er fint nok at man skal selv skal være ansvarlig for, at man nu får købt den helt rigtige billet...men hvad hjælper det hvis DSB ikke engang selv har styr på tingene..?
Hvad man kan lære af denne tråd❓ Altid at have billetten i orden, især når man kører i S-togene...
tilføjet af

ved du ikke i hvilken zone

du bor?
tilføjet af

Det er jo egtl. "skægt" fordi...

hvis jeg nu havde et firma...og jeg fik lavet bare halvt så meget lort i det som DSB har præsteret...ville jeg være gået konkurs for længst...
tilføjet af

Ja nemligt.

Selvfølgeligt bør der være forskæld på bøderenes størelse, det er der jo når man slår en lidt ihjel eller meget ihjel, nej det vil være umuligt at holde styr på.
Du har kørt med et tog uden den til turen gældene billet, det kan der ikke laves om på, og straffen for det er som du skriver 750-Kr, og du havde jo tid nok på stationen til at skaffe dig en billet "40 minutter", at det så er nogle dumme penge at komme af med, det kan vi sagtens blive enige om, men fejlen?, det er faktisk din egen.
Så lidt mindre krudt til nytårs aften, det er faktisk kun et kombinationsbatteri til 499 også nogle raketter, som du ikke køber, så er pengene hjemme.
Godt Nytår.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Hvis DSB var et privat firma

og ikke fik betaling fra staten ville de jo kun køre de tog som der kunne tjenes penge på, og kun på de tidspunkter hvor der var mange mennesker.
Dvs der ville køre tog i myldretiderne og resten af dagen og aftenen ville der ikke køre nogle tog i Danmark - for ingen andre private firmaer ville heller ikke køre. Men så kunne DSB jo omvendt tjene penge på at køre en masse godstog uden for myldretiden. Jernbanen er også meget mere effektiv til godstransport. Det kan være DSB Gods bliver genoprettet.
tilføjet af

Det....

Havde tumpede offentlige ansatte.
tilføjet af

Go da go da' - Jaddak!

Nu forhindrer mit handicap mig i at køre med S-tog, men tidligere var jeg klar over, at hvis man kørte fra Kbh. til Køge på et klippekort og herfra satte sig ind i et tog mod Hillerød og havde tid tilbage på klippekortet, så skulle man være dækket ind ifølge reglerne, MEN en kontrollør, der kommer på efter man har passeret København vil kun kunne se, at man har klippekort, der er udløbet og derfor vanker der.
Jeg husker engang at nogle glade unge mennesker hoppede på S-toget og sagde "Go-DA-GO-DA'" og alle rodede i deres lommer og tasker pr refleks.
tilføjet af

Bondefangeri bogstavelig talt.

Folk, der ikke bor i Københavnsområdet kan ikke alle zonerne udenad, og slet ikke lure systemet, og vil uvilkårligt være nødt til at betale bøder, så det kunne have betalt sig at bruge taxa i stedet. Jeg husker engang, at nogle svenskere, der hoppede på Københavnertoget i Helsingør ikke ville tro, at de ikke kunne nøjes med et enkelt klip, der kun rækker til Espergærde. De slap med en advarsel.
tilføjet af

Et kontor, et kontor, det laver ikke spor.

Snakkemaskinen kan aflevere den besked selvom der ikke er nogen på kontoret.
Jeg ved ikke om det er sådan mere, men på visse strækninger havde man to takstsystemer på visse strækninger, et der matchede med et DSB-system for hele landet og et andet, der hænger sammen med HT/Movia zonerne. Også at klippekort-tidstyranniet ikke tager hensyn til forsinkelser eller aflysninger.
tilføjet af

Hvor urimelig selvretfærdig må man være?

Bare fordi du køber månedskort så skal du ikke betale dine zoner? Den fortjener en nytårstorsk...
Hvad har det med DIT snyd at gøre hvad andre køber af kort? Jeg køber ALDRIG månedskort fordi jeg CYKLER. Du mener at hvis du snyder så skal du have en mindre bøde end hvis jeg snyder, bare fordi jeg vælger at cykle?
Vi har BEGGE lavet den samme overtrædelse: At køre fra A til B uden billet. Hvorfor skal jeg straffes hårdere for dig for den samme overtrædelse?
Hvad med en person der kører i bil hver dag og så en som lejer en bil for en dag. De kører begge 80 km/t hvor man må køre 60. De skal begge have en bøde, men den ene skal have en lille bøde for at køre for hurtigt fordi han kører bil hver dag? Hvis man tit går rundt til de steder man skal, så må man også godt bare træde ud for rødt lys midt på kørebanen fordi man er fodgænger og går MEGET istedet for lidt? Skal man også slippe for straf hvis man voldtager en kvinde, hvis man bare gør det ofte? Din logik er HELT væk og du er en egoistisk lille mand der har ondt i røven fordi du ikke er hævet over loven. Din ide er uretfærdig og giver ingen mening. Hvis du vil have noget julestemning, så betal din billet istedet for at tørre omkostningen af på alle de andre der er ærlige og køber billet til HELE turen - så tror jeg de bliver glade og kommer i julestemning.
Og dit andet forslag: At differentiere bøderne så dem der snyder sig til den længste tur ville få den højeste bøde.
Igen tænker du dig ikke om. Og din sammenligning med bilen giver ikke mening, for ved bilen er der BEVISER som kan dokumentere hvor meget man kørte. Hvis en mand hopper på et tog i København H og skal til Århus, så vil han snyde sig til en lang tur. I Roskilde kommer konduktøren, og snupper ham. Men hvordan skal konduktøren bevise hvor manden skal hen når han ikke har nogen billet? Konduktøren kan ikke bevise at manden ikke skal af ved netop den station han bliver knaldet på, eller med andre ord: Konduktøren kan ikke bevise en hensigt om at rejse langt når manden ikke har foretaget rejsen. I modsætning til at måle hastigheden på en bil, så er det ikke muligt at måle hvor langt en person havde til hensigt at rejse uden billet. Derfor kan man aldrig bevise hvor lang personens rejse ville være og dermed heller ikke afgøre hvor stor bøden skulle være.
Så hvordan vil du faktisk få dit system til at hænge sammen sådan rent beviseligt?
tilføjet af

DSB er blevet en "DUM" offtentlig virksomhed

Dumme virksomheder træffer dumme beslutninger.
Dumhed kender ingen grænser, hvorfor ser DSB ikke togets medarbejdere som et rullende billetkontor, ligesom i Sverige..........så kunne du have nøjes med at betale differencen mellem den billet du har og den billet du skulle have.
Stationerne er lavet om til 7/eleven pølsebarer og billetautomaterne kræver en Ph.d som minimums uddannelse, hvis man skal trække en billet, lokummerne er aflåst pga af frost.....frostvædsken er altså opfundet......og det koster 2 kroner at skide på stationerne.
DSB er blevet noget man helst skal undgå, jeg gider ikke at tage med DSB-toget mere, det er blevet for åndssvagt og dumt.....Move your mind DSB hahahahahahahaha.
DSB = Dét Skide Bøvlet😃
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.