Når jeg handler ind af fornødenheder, står jeg tit overfor ugegamle dagligvarer. Jeg troede, at begrebet dagligvarer, betød at man kunne få friske varer! Mælk fra Arla, bliver reklameret, Malket dagen før. Jamen, men hvis mælken ikke kommer frem til forbrugeren før den gamle er solgt. Æggene er tit det samme problem, 2-3 uger gamle æg er ikke unormalt. Så kunne man indfører et nyt begreb, som hedder "Ugentligvarer" - Disse flere dage/uger gamle varer burde så i stedet have en prisklasse for sig selv. Jeg vil fandme ikke betale fuld pris for dagligvarer, som har stået i en kølemontre i flere uger.
Håber ikke jeg står alene med dette standpunkt.
tilføjet af Kritisk forbruger
Du har ret
Jeg var i kvickly i går, jeg skulle købe en liter mælk. Mælken var fra dagen i forvejen, men den koster det samme som frisk mælk.
Jeg spurgte om de havde frisk mælk, men ekspedienten gloede på mig som om at jeg kom fra en anden planet...... jeg gider bare ikke at betale fuld pris, når varen ikke er frisk.
Det samme med morgen æg i weekenden. Jeg hader at skulle sætte tænderne i et æg som er 14 dage gammelt.
Sæt priserne ned - eller kom frem med de friske varer.
tilføjet af aremis49
300% enig!!!
Det er udtalt uartigt at omgåes forbrugerne på den måde!!
Som mangeårig ansvarlig i den branche, har jeg utallige eksempler på hvordan man "skider" på at kunden er konge!
Et eksempel:
Jeg var stedfortræder i et supermarked. Jeg lagde mærke til at jeg var ret meget længere om at fylde nye mejerivarer op end de unge mennesker som hjalp til efter skole (ingen generalisering her).
Jeg tog et nærmere kig på, specielt yoghurterne. Og fanme om ikke der var OTTE forskellige datoer på de varer. Og faktisk havde flere af varerne overskredet forfaldsdatoen!!
Herut med alt det som ikke var fra dagen før. Fanme om så ikke butikschefen kom og bebrejdede MIG for at være skyld i for stort "svinde"?????
Dertil kan kun siges at jeg gjorde ham opmærksom på at hans slendrian mht hvordan de ansatte optrådte, var skyld i svindet.
tilføjet af Jacob-ham-selv
Enig .
Hvis jeg så kunne sige at man får hvad man betaler for, men nej. Det er ikke kun ALDI, NETTO, og FAKTA der gør dette. Der hvor jeg har oplevet dette mest massivt var i min lokale brugs i Albertslund (ved Skyttehusene) og den var ikke billig.
Det er noget pis, men hvad skal vi gøre ved det.
Jeg har ikke tid til at rende byen rundt efter lige præcis den butik der ikke har gammelt brød og varer der har overskredet salgsdatoen. Så jeg handler aligevel det samme sted.
Joh, man kunne vel ringe til fødevare kontrollen og høre om de kiggede forbi men hvem har tid til det?
Mvh Jacob
tilføjet af aremis49
Din gode ret....
Du er i din gode ret til at spørge i forretningen om de ikke har mere friske varer end dem du umiddelbart ser!
Måske skyldes min ligefremhed overfor sådanne steder min fortid i branchen, men jeg kender de tricks de bruger. Jeg var da lidt pinlig engang, men jeg flyttede mig ikke ud af stedet før en ansat havde været på lageret og tjekke om den "friske levering" var blevet sat på plads i forretningen.
Vær frække! Det har I ret til at være. Det de må smide ud, overskredet forfaldsdato, kan de delvist skrive af. Og skyldes det udelukkende slendrian, så BØR de sgu ha det at vide. Måske er de ikke engang klar over fadæsen.
tilføjet af Anonym
Prøv
Superbrugsen i Vestcenteret, for de har rimelig styr på butikken.
tilføjet af skytsenglen
Dilemmaet om ansvaret!
Jeg giver dig 100% ret - men !!!.
Vi er jo som forbrugere lidt hykleriske, hvad pris og service angår.
Hvad jeg mener med det?
Såmænd, at jeg selv kan finde på at efterlade en stopfyldt indkøbsvogn, når mit tolerence-ur siger "time out". Jeg forlader ganske enkelt både indkøbsvogn med varer, kø og butik tomhændet og sur. Køen kan nemlig også blive for lang og tidstung.
Derpå skal et underbemandet personale sætte varerne tilbage på hylderne for mig.
Men både underbemandingen, de lange køer og sure kunder, er jo netop kulminationen på det uopnåelige kompromis - vi vil det hele for det halve, bare ikke betale.
Enhver købmand/supermarked kan sagtens administrere, at ingen varer bliver "for gamle", men er vi som forbrugere parate til at betale lønnen for dette arbejde?
Som sagt er vi ikke uenige i dit synspunkt, men håber samtidig, at mit bidrag giver lidt af forklaringen, uden at jeg dog på noget tidspunkt har haft noget som helst med købmandsskab at gøre.
tilføjet af også en ansat
butik skal sørge for at have en god politik
jeg kan kun holde med dig, det er købmanden/kvinden der har det overordende ansvar for at dato vare ikke fremkommer, og så skal man have en politik der siger at når man sætter vare på plads skal man tecke dato, for det hjælper ikke bare at man sætter det nye¨først, hvis der så kommer til at stå vare der er for gammel bag ved.
🙂[s]