SuperDebat.dk > Mobiltelefoner & Elektronik > Fri debat: Mobil/Elektronik
9tilføjet af niels chr nielsen
FUP-BILKA
har lige købt en Maximum T-641 DVB-T MPEG4 Boks m. 250 GB harddisk i Bilkas onlineshop - ville egentlig helst have købt den hos et rigtigt elektronik-firma, men faldt for fristelsen, da den hos Bilka koster det samme MED harddisk, som den gør uden hos de andre - men man skal åbenbart ALDRIG lade sig friste af gode tilbud hos Bilka, for SUK KLAGE JAMMER OG NØD, det viser sig nemlig, at denne boks også er UDEN harddisk, selv om deres produkt-beskrivelse på sitet fortæller noget andet - altså ØV BØV - SNYDT IGEN 😖
tilføjet af buttwipe
FUP-BILKA
Jamen, så er det da godt at du har 14 dages returret på online køb.
tilføjet af Anonym
FUP-BILKA
Du har ret du har krav på den nævnte harddisk står på deres hjemmeside. Nok sketb en fejl
tilføjet af alexsmithnielsen
FUP-BILKA
Jeg kan ikke forstå hvorfor folk køber kager hos slagteren.
Køb nu bare de ting i skal bruge hos rigtige fagfolk så i rent faktisk får jeres ting
tilføjet af fruppe
FUP-BILKA
Ja, den er gal.
Den med HD starter ved 2248 kr ifølge pricerunner, hvilket Bilka nok også kunne stikke hvis de fik den til den rigtige pris selv.
Det kunne nu også være fejl fra leverandøren og uden at det er blevet opdaget, bæsterne ligner jo hinanden.
tilføjet af mkbk
FUP-BILKA
Ring og klag over det. Du kan vælge at bruge din 14 dages returret, det kan måske også være du kunne få nogen af pengene tilbage nu hvor det trods alt er deres fejl. Jeg tror godt jeg kunne finde på at kopiere siden, ellers går de måske bare ind og retter det og påstår det ikke passer, det kan de sikkert godt finde på.
"Hvorfor køber du kager hos slagteren" er der en der skriver. Det kan man jo ikke sige, for Bilka er en ganske alm. kendt forretning, som ligeså vel skal have styr på tingene som alle andre skal. De har nu engang en elektronikafdeling, hvor imod slagteren rent faktisk ikke HAR nogen kager. Og hvis de havde, så kan de vel smage ligeså godt som bagerens? Tror du ikke der sker ligeså mange fejl hos andre der sælger elektronik?
tilføjet af Phusker (emeritus)
FUP-BILKA
Jeg fandt annoncen ved Bilka og den står ganske rigtigt som værende MED harddisk, så enten er der sket en fejl i dit eksemplar, hvilket ikke er helt usandsynligt selvom jeg tvivler eller også er modellen bare uden harddisk.
Jeg regner med annoncen er denne her: http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/Tilbehoer/Maximum-T641-DVBT-MPEG4-Boks--01090300000(Purchase_Other_DS)
Da annoncen skriver at den er med harddisk har du krav på en med harddisk eller pengene retur alternativt prisnedslag, hvilket jeg ikke vil anbefale medmindre du kan få dem ned i en latterlig lav pris.
Så ring, skriv eller brok dig på anden måde og efter det jeg læste på deres hjemmeside så er der 30 dages returret.(ved ikke om det gælder netkøb)
Men i dit tilfælde er varen at betegne som defekt så du burde ikke få nogen problemer med at returnere varen, og du skal ikke lade dig spise af med at det er en fejl i annoncen.
Bilka plejer nu også at være ret flinke til at tage varer retur og jeg tror de har en del øvelse i det, men der kan selvfølgelig være forskel på hvor det er.
Jeg vil anbefale dig at returnere varen personligt hvis du har mulighed for det og så bagefter gå ind i butikken og spørge sælgeren om der er harddisk i det de sælger.
Om man skal købe elektronik og lignende i varehuse?
Der er både for og imod.
Du skal ikke regne med at sælgeren har den store viden om de enkelte produkter og sælgeren du den ene dag ser i radio/TV afdelingen kan i princippet stå og fylde mælk i kølerne dagen efter, hvor du i en special butik betaler mere for at sælgeren har en viden om produktet samt som regel eget service værksted.
Hvis Bilka brokker sig så skriv igen da den slags historier altid er gode. ;-)
tilføjet af fruppe
FUP-BILKA
Om man skal købe elektronik og lignende i varehuse?
Der har jo ikke været de store problemer med Medion i Aldi, når de sædvanlige computerfejl opstod sendte Aldi jo bare tingene til værksted uden at diskutere med kunderne.
tilføjet af top@sol.dk
som altid noget konstruktivt fra dig
- du har fuldstændig ret UNDTAGET er dog din info om medarbejderes turnus. De har faktisk fagfolk i elektronikafdelingen 🙂 Og du kan være helt sikker på de ikke fylder mælk op hver anden dag...:-)
tilføjet af Phusker (emeritus)
som altid noget konstruktivt fra dig
Jeg skrev også i princippet og satte også tingene på spidsen.
Jeg tvivler ikke på at der er faguddannet personale i de enkelte afdelinger men vil stadig mene at der er mere viden og ekspertise at vælge ved en decideret radio/TV forhandler.
Hos Bilka og lignede "store steder" virker det mere som om de bare skal have solgt varen uanset om oplysningerne om varen er helt korrekte.