Gebyrgribben vil slippe for imaget
http://politiken.dk/tjek/bolig/bank/article343713.ece
"»Det, vi selv ser som to af vores styrker, nemlig størrelse og kompetence, er blevet opfattet som noget negativt. Groft sagt og hårdt trukket op: En stor virksomhed – så stor, at kunderne synes, at vi er fjerne og kolde. En kompetent bank – ja, når det handler om at flytte penge fra kundernes lommer til vores,« skriver Peter Straarup. "
Ok - Fjerne og kolde? Så hør her....
For 1½ år siden tog min kæreste og jeg et billån i Danske bank på 128.000,-.
Vi havde skrevet under og regnede med alt var i skønneste orden. Lige indtil vi et halvt år senere blev ringet op af vores udlejer, der efterlyste 2 måneders ubetalt husleje! Say what???
Nå, ned i banken med det samme! Det viser sig, de havde sat lånet på budgetkontoen, og der havde det selvfølgelig trukket store renter! Så nu var der ikke flere penge til husleje og hvad har vi ikke...! Hmm!
Rådgiveren vi havde dengang var stopppet i mellemtiden og vi havde fået tildelt en ny automatisk (som ingen af os engang vidste). Hun var så OGSÅ stoppet da vi nu skulle bruge hende, så nu skulle vi så bruge en ny igen!!
Endelig fik vi en ny bankdame. Behjælpelig? Nej! Arrogant som en i h******! "Det var jo vores egen skyld, for vi skulle jo holde øje med budgetkontoen".. eeeeh, det er så det vi betaler Jer for?
Nå, men lånet blev lagt på separat konto og vi måtte tage privatlån for at rette op på budgetkontoen.
Jeg har ikke sat mine ben i den afdeling mere!
Efter noget tid skulle jeg så bruge en kassekredit på 5.000 i to måneder. Fint - Jeg ringer da bare til den lokale afdeling, hvor jeg vidste den ene rådgiver kendte mig. Lokalt? Nej ... jeg fik fat i en telefonrådgiver et eller andet sted i Roskilde, som nægtede at stille mig videre til min lokale afdeling. Flink var han dog og han fik det hele sat op.
To uger senere skal jeg så bruge pengene da jeg er i København og skal handle ind. Ingen penge på kontoen. Jeg tænkte bare "Åh nej ikke igen". Ind i deres afdeling og stå i kø i 20 min (havde travlt for skulle til møde). ENdelig får jeg en eller anden nævenyttig ung tøs der ikke kan hjælpe mig.. Hun kunne dog ringe til min rådgiver i min lokale bank, men hun kendte jo ikke til aftalen. FLOT!
Jeg endte med at få 1.000 dér og så lånte jeg 4.000 af en kammerat (tak Søren) til jeg fik løn.
Ja undskyld mig, men Danmarks største bank, som også har den største indtægt blandt bankerne, har fandme fortjent deres "image"! Danske bank er bare ikke god mere.
At et callcenter i Roskilde er bedre for mig, end at tage med en rådgiver jeg er familiær med, er ikke min ide om nærhed!
Min kæreste og jeg skal snart ud at købe hus og vi har begge besluttet at vi skifter bank i den forbindelse. Danske bank er simpelthen til grin i vores verden.
"»Det, vi selv ser som to af vores styrker, nemlig størrelse og kompetence, er blevet opfattet som noget negativt. Groft sagt og hårdt trukket op: En stor virksomhed – så stor, at kunderne synes, at vi er fjerne og kolde. En kompetent bank – ja, når det handler om at flytte penge fra kundernes lommer til vores,« skriver Peter Straarup. "
Ok - Fjerne og kolde? Så hør her....
For 1½ år siden tog min kæreste og jeg et billån i Danske bank på 128.000,-.
Vi havde skrevet under og regnede med alt var i skønneste orden. Lige indtil vi et halvt år senere blev ringet op af vores udlejer, der efterlyste 2 måneders ubetalt husleje! Say what???
Nå, ned i banken med det samme! Det viser sig, de havde sat lånet på budgetkontoen, og der havde det selvfølgelig trukket store renter! Så nu var der ikke flere penge til husleje og hvad har vi ikke...! Hmm!
Rådgiveren vi havde dengang var stopppet i mellemtiden og vi havde fået tildelt en ny automatisk (som ingen af os engang vidste). Hun var så OGSÅ stoppet da vi nu skulle bruge hende, så nu skulle vi så bruge en ny igen!!
Endelig fik vi en ny bankdame. Behjælpelig? Nej! Arrogant som en i h******! "Det var jo vores egen skyld, for vi skulle jo holde øje med budgetkontoen".. eeeeh, det er så det vi betaler Jer for?
Nå, men lånet blev lagt på separat konto og vi måtte tage privatlån for at rette op på budgetkontoen.
Jeg har ikke sat mine ben i den afdeling mere!
Efter noget tid skulle jeg så bruge en kassekredit på 5.000 i to måneder. Fint - Jeg ringer da bare til den lokale afdeling, hvor jeg vidste den ene rådgiver kendte mig. Lokalt? Nej ... jeg fik fat i en telefonrådgiver et eller andet sted i Roskilde, som nægtede at stille mig videre til min lokale afdeling. Flink var han dog og han fik det hele sat op.
To uger senere skal jeg så bruge pengene da jeg er i København og skal handle ind. Ingen penge på kontoen. Jeg tænkte bare "Åh nej ikke igen". Ind i deres afdeling og stå i kø i 20 min (havde travlt for skulle til møde). ENdelig får jeg en eller anden nævenyttig ung tøs der ikke kan hjælpe mig.. Hun kunne dog ringe til min rådgiver i min lokale bank, men hun kendte jo ikke til aftalen. FLOT!
Jeg endte med at få 1.000 dér og så lånte jeg 4.000 af en kammerat (tak Søren) til jeg fik løn.
Ja undskyld mig, men Danmarks største bank, som også har den største indtægt blandt bankerne, har fandme fortjent deres "image"! Danske bank er bare ikke god mere.
At et callcenter i Roskilde er bedre for mig, end at tage med en rådgiver jeg er familiær med, er ikke min ide om nærhed!
Min kæreste og jeg skal snart ud at købe hus og vi har begge besluttet at vi skifter bank i den forbindelse. Danske bank er simpelthen til grin i vores verden.