SuperDebat.dk > Politik & Samfund > Fri debat: Politik & Samfund
10tilføjet af City-pigen
Hans Christian Schmidt: S købte IC3 togene!
Han er nu morsom for pludselig siger han at Socialdemokraterne købte IC3-togene [:X]
Er han hukommelse virkelig så dårlig at han glemte der dengang var en meget bred enighed i folketinget 😃
tilføjet af x ved A
Hans Christian Schmidt: S købte IC3 togene!
Huuha det er socialdemokraternes skyld det hele-os VKo'er har brugt de sidste 10 år på at redde DK og det er næsten lykkedes
tilføjet af fruppe
Hans Christian Schmidt: S købte IC3 togene!
IC3 togene blev ikke købt færdige men blev bygget i Randers og blev leveret fra 1989-96, de var "kun" 3-5 år forsinkede.
IC4 er en skandale af dimensioner, jeg kan huske at DSB pralede med at de havde købt 83 næsten nøglefærdige og gennemprøvede togsæt hos en af Italiens bedste fabrikker..........for at undgå det bøvl der var med IC3.
DSB har sgu også købt damplokomotiver hos Ansaldo, og metro-togsættene kommer derfra, man skiller sig sgu da ikke af med en så god gammel samarbejdspartner 🙁 🙁
tilføjet af DeSvindlerBare
Hans Christian Schmidt: S købte IC3 togene!
DSB køber jo intet, hvis ikke der bliver givet heftig returkommission til indkøbsorganisationen. Det er en gammel "hemmelighed".
Det har de altid forstået i Italien, og derfor skal der købes ind der nede. At det halve af Randers måtte ned på AF, fordi man ikke vil købe ind i Danmark, som kan levere, er helt uden betydning for DSB.
IC4 bliver aldrig leveret færdig fra Italien. Man kan ikke gøre indsigelse, og forlange dem leveret, for hvis man endelig forlanger et opgør, så kommer det frem, til hvem, hvordan og hvor meget, der er givet i returkommission.
Er der aldrig nogen der har undret sig over, at DSB First skandalen kun medførte nogen få fyringer, men ingen retsforfølgelse, fængsling, osv. Der blev trods alt svindlet med offentlige midler, i milliardklassen.
Det er heller aldrig kommet frem, hvordan samarbejdsaftalerne omkring vedligeholdelse, kunne sættes sammen, som de var.
IC3, blev købt i et bredt forlig. Men optakten, var meget mere kompliceret og har oprindelse på et helt andet tidspunkt.
Hvorfor er der i øvrigt bestilt 3 fregatter, specielt til langt rækkende misiler, altså noget der normalt hører til i i et atomarsenal. De er oven i købet blevet bygget i udlandet, selvom at Lindø, i mellemtiden er blevet lukket.
DET virker underligt.
Der er for over 20 år siden bestemt, at vi i Danmark ikke skal have atomkraft, hverken til civile eller til militære formål.
Det kan overhovedet ikke komme på tale, at vi skal levere hverken atommisiler, eller andet fremføringsmateriel til militære atommateriel. Det er direkte ulovligt, overhovedet at indkøbe materiel der er beregnet til fremføring af atomvåben.
Alligevel, er der indkøbt 3 fregatter, der er specielt velegnede til fremføring af atomvåben. Dem tilbyder Forsvarsministeren, at låne ud til andre lande, også helt imod Dansk lovgivning.
Der må være en meget kontant årsag til, at Forsvarsministeren får bygget krigsskibe, der ikke passer i det Danske forsvar, men som er bygget specielt til fremmede magters specifikationer så de passer i deres arsenal, og at Forsvarsministeren allerede ved levering af skibene, tilbyder at låne dem ud.
At 3 Fregatter ikke kan give arbejdspladser, under bygning på værfter i Danmark, som den stolte søfartsnation vi er, virker underligt.
At de ikke efterfølgende, skal give arbejdspladser til Danske sømænd, virker endnu mere underligt.
Når nu Fregatterne ikke kan bruges til noget, så kan de vel give arbejdspladser, i Danmark, når de hugges op. Eller ?
Over 6 milliarder, til ingenting ?
Er det også gået op i returkommission, eller er der en anden årsag til at Danmark skal være leveringsdygtig i materiel til fremføring af atommisiler ?
tilføjet af gnarled_staff
Regeringen hed SR så S har købt IC4 togene
Det var Sonja Mikkelsen der stoppe elektrificeringen af banenettet og derved nødvendiggjorde indkøbet af de dieseldrevne IC4 tog.
Men korrekt, Hans Christian Schmidt burde forlængst have genoptaget elektrificeringen af banenettet da IC4 for alvor begyndte at lugte af fiasko...det har han ikke gjort!!!
Tvivler også på at S-SF agter at gøre det...de har ihvertfald ikke afsat midler til det o deres planer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tilføjet af top@sol.dk
ha ha
- og nu er de ved at samle togfabrikken igen for IC4´erne er ikke helt så nøglefærdige som man troede...
tilføjet af fruppe
Hans Christian Schmidt: S købte IC3 togene!
Elektrificeringen af ihvertfald hovedstrækningen var et krav fra EU da der ville blive meget transit mellem Sverige og kontinentet.
Ellers havde de sgu ikke lavet det før Øresundsbroen var færdig......som en hovsaløsning 😃
Nå, ihvertfald var det dansk arbejdskraft der blev brugt, til de næste mange store projekter bliver det østeuropæere 😖
tilføjet af 123456+
Hans Christian Schmidt: S købte IC3 togene!
Nu har du ikke et link hvor man kan se hvad han skulle have sagt men hvis din udlægning er rigtig så har han da ret i at det var sosserne der købte dem da det skete under et socialakrobatisk regime.
På samme måde får VK og især O skylden for bankpakkerne trods de er vedtaget med bred enighed.
På samme måde som VKO får på puklen for at fjerne efterlønnen trods helleT selv har ønsket at fjerne den.
Osv Osv Osv....
tilføjet af Nu er det vist også nok
Stop det svineri
Der skal ikke købes mere skrammel ind, til hverken Bane Danmark eller DSB.
Det er helt hul i hovedet, at der ryger så mange penge i retning af Bane Danmark og DSB.
Elektrificeringen var allerede i starten en fiasko, og derfor blev det stoppet.
Det kunne ikke opfylde hvad det lovede, og var fuldt af alvorlige fejl. Det er der ikke nogen grund til at genoptage, det bliver bare endnu et bundløst hul.
Selv simpelt IT, kan de ikke få til at virke, heller ikke selvom der er postet hvad der svarer til en en kvart bro, i de projekter.
Hvordan kan man så forvente at Bane Danmark på nogen måde, skal være i stand til at gennemføre en sikker elektrificering af hele banenettet.
Nu har både DSB og Bane Danmark haft omkring 20 år, til at lære at være en privat virksomhed, så nu må de have lært det. Ellers må de nedlægges.
Der er jo andre, der står på spidser, for at løse opgaven.
Det kan heller ikke passe at man fra EU bliver ved med at finde sig i det svineri. Utroligt at konkurrenterne ikke allerede nu anmelder det, for den ekstreme konkurrenceforvridning det er.
Senest, så hakker man Danmark over, på nogen af de Jyske strækninger, hvor man nu igen vil til at køre gamle IC3.
De IC3 springer ud, som trold af en æske, og opfylder pludselig alle krav.
Det gennemhuller enhver undskyldning, som skulle retfærdiggøre indkøbet af IC4.
Det virker, her mange mange år efter IC4 skulle være færdigt leveret, meget underligt, at IC3, skal til at løse opgaven.
Hvad bliver det næste, åbne transportvogne og en skammel ?
Jeg vil donere en stiksav, så kan de skære et hul, man kan bruge hvis man skulle blive trængende.
Jeg kan også finde en gammel fedtsprøjte, når de kører de gamle Dampmaskiner ud af gemmerne i Odense.
Om vinteren, så kan man jo håbe DSB bruger kreaturvogne. Håbe har man jo lov til.
Sædvanen tro, så er det i Jylland og resten af ulandsDanmark der bliver reduceret og skåret ind til benet, imens man i København, kan springe på en metro hvert 3 minut.
Det er jo også nemmere med de ulandsdanskere, de behøver bare en skammel eller en stråmåtte.
Kan man komme frem og tilbage, inden for den samme uge, i ulandsDanmark, så er man jo skarn hvis man klager. Andre steder i verden, der ligger skinnerne der kun, for at man kan finde retning når man går.
tilføjet af fruppe
Hans Christian Schmidt: S købte IC3 togene!
Elektrificeringen var allerede i starten en fiasko, og derfor blev det stoppet.
Det kunne ikke opfylde hvad det lovede, og var fuldt af alvorlige fejl. Det er der ikke nogen grund til at genoptage, det bliver bare endnu et bundløst hul.
Selv simpelt IT, kan de ikke få til at virke, heller ikke selvom der er postet hvad der svarer til en en kvart bro, i de projekter.
Hvordan kan man så forvente at Bane Danmark på nogen måde, skal være i stand til at gennemføre en sikker elektrificering af hele banenettet.
Hvor har Du alt det pjat fra ?
Nok smutter der en køreledning nu og da, men det gør der sgu over hele verden.
DSB fik lynhurtigt sat elektriske IC2 regionaltog ind, hvor de første kørte helt fra Helsingør til Odense, det var inden at de kørte Øresund rundt.
Tyske og svenske el-lokomotiver trækker flere gange om dagen transitgods igennem DK.
Nok har det haltet lidt med signalerne, men nu bliver hele skidtet renoveret hvor Siemens står for arbejdet, så det bliver ikke italiensk klamp.
Og så er de nyeste privatbanetog hvor DSB jo bruger samme type på Svendborgbanen så energieffektive at der kun er margener til forskel fra el.
tilføjet af rodvad
Han springer fra ansvaret for
modtagelsen, og manglende modtagelser.
Jo, han virkede også uansvarlig på mig.
Han er nu morsom for pludselig siger han at Socialdemokraterne købte IC3-togene [:X]
Er han hukommelse virkelig så dårlig at han glemte der dengang var en meget bred enighed i folketinget 😃