1tilføjet af

Har I oplevet noget ligende........

Har nogen andre været ude for hvad jeg nu skriver?
I marts købte jeg en Dvdoptager i Elgiganten, betalte 3000 for den som ny, men jeg blev klogere, da jeg kom hjem var der overstreget med tush i brugsanvisningen som kun var på engelsk og der sad brugte batterier i fjernbetjeningen! Det ville jeg ikke betale 3000 for og fik den byttet nogle dage efter, de sagde ingenting til at de havde solgt mig en ny som var brugt, den ene lavede bare himmelvendte øjne, som om det var naturligt. Så gik jeg straks i Fona hvor jeg fandt en Sony Dvdoptager til 4000 som jeg købte, da 14 dg var gået kunne jeg ikke afspille dvdér den skrev No Disc. På dag 16 afleverede jeg den til Fona, men da jeg kom 2 dg for sent kune jeg ikke få penge retur, den blev sendt til reperation. 1 uge efter fik jeg den igen, men da jeg kom hjem skrev den stadig No Disc, så tog jeg igen til Fona og chefen tilbød mig så en ny, der var som udstillingsmodel, men aldrig havde været sat til!! Da jeg kom hjem med den lå der gamle ting på hardisken fra februar!!! Afsted igen og så fik jeg mine 4000 igen. Mage til skodbutikker skal man lede længe efter. Fona svarede heller ikke på da jeg sagde at den var brugt. Er det normal kotume at sælge brugt som nyt i ellers velansete butikker??
tilføjet af

Hvor pudsigt

Præcis i går var jeg ude for nogenlunde det samme i Fona.
Jeg havde fået en iPod i fødselsdagsgave og da jeg pakkede den ud var selve iPoden ikke pakket ind og der var et mærkeligt nummer klistret på IPoden.
I min iver over gaven klistrer jeg et Apple klistermærke udenpå boksen og tænker ikke mere over det.
Da vi så står i Fona i går og vil ha en ny for den vi havde købt til fuld pris helt sikkert ikke var ny.
Ekspedienten i Fona (usandsynlig sur mand) var bestemt ikke glad for klistermærket ofr "så kunne han jo ikke sælge den videre uden prisnedslag!"
Nå, mærkeligt at der ikke var prisnedslag på den i forvejen, da den tydeligvis ikke var ny og endnu mere mærkeligt blev det, da vi spurgte hvad det var for et nummer der var klistret på iPoden. "Det var jo et reperationsnummer, for den havde jo været inde for at blive repareret før"
Aha, dvs Fona giver nedslag i prisen på en vare, hvis der er klistret et klistermærke på indpakningen, men ikke hvis produktet har været solgt før og ovenikøbet har været til reperation før???
Det giver ingen mening. Men jeg gik da fra butikken med en splinterny iPod og et løfte til mig selv om ikke at handle der mere...
Ninja
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.