„Herrens dag“, der begyndte i 1914 ????????????
Evalu skrev:
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2792198-harmagedon-hvad-hvordan-hvorledes-og-hvor-laenge/2792561
- ifølge Vagttårnet 15/2 2013, så begyndte "Herrens dag" i 1914, da Jehova, ifølge Vagttårnet, stillede sine fødder på Oliebjerget, så det revnede:
http://wol.jw.org/da/wol/d/r9/lp-d/2013124
citat:
" I indledningen til Zakarias, kapitel 14, omtales „en dag som tilhører Jehova“. (Læs Zakarias 14:1, 2). Hvad er det for en dag? Det er „Herrens dag“, der begyndte i 1914 da det messianske rige blev oprettet i himmelen og „verdensherredømmet“ blev „vor Herres og hans Messias’“."
citat slut
citat:
"10 Da det symbolske bjerg revner så den ene halvdel flytter sig mod nord og den anden mod syd, bliver Jehovas fødder stående på begge bjerge. Mellem Jehovas fødder opstår der „en meget stor dal“. Denne symbolske dal skildrer den beskyttelse Jehovas universelle suverænitet og hans søns messianske rige yder. Jehova vil aldrig tillade at der bliver sat en stopper for den rene tilbedelse. Hvornår revnede Oliebjerget? Det skete da det messianske rige blev oprettet ved udløbet af nationernes fastsatte tider i 1914."
citat slut
Jeg vil gerne have en henvisning til et skriftsted, der kan dokumentere at jehovas vidner har ret i den påstand !
De påstår det er symbolsk..
derimod, hvis vi går videre til vers 12 i Zakarias 14 - mener jehovas vidner, det er bogstaveligt..
Fra Paradise Lost til Paradis Regained (bog) 1958
Google-oversat
Men er det begrundelsen.. "hånede og lo ved varsling af Armageddon" 😕
v12 Med denne plage vil Herren ramme alle de folkeslag, der fører krig imod Jerusalem..
Det handler om:
v3 Herren vil rykke ud til angreb på disse folkeslag,
som når han angriber på kampens dag.
Altså dem der angriber Israel.
Zak.B.2
v11 Kom! Slip bort, Zion,
du som bor hos Babylons datter.
v12 For dette siger Hærskarers Herre
– til herlighed har han sendt mig –
til de folk, der plyndrede jer:
»Den, der rører jer, rører ved mit øjeæble.
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2792198-harmagedon-hvad-hvordan-hvorledes-og-hvor-laenge/2792561
- ifølge Vagttårnet 15/2 2013, så begyndte "Herrens dag" i 1914, da Jehova, ifølge Vagttårnet, stillede sine fødder på Oliebjerget, så det revnede:
http://wol.jw.org/da/wol/d/r9/lp-d/2013124
citat:
" I indledningen til Zakarias, kapitel 14, omtales „en dag som tilhører Jehova“. (Læs Zakarias 14:1, 2). Hvad er det for en dag? Det er „Herrens dag“, der begyndte i 1914 da det messianske rige blev oprettet i himmelen og „verdensherredømmet“ blev „vor Herres og hans Messias’“."
citat slut
citat:
"10 Da det symbolske bjerg revner så den ene halvdel flytter sig mod nord og den anden mod syd, bliver Jehovas fødder stående på begge bjerge. Mellem Jehovas fødder opstår der „en meget stor dal“. Denne symbolske dal skildrer den beskyttelse Jehovas universelle suverænitet og hans søns messianske rige yder. Jehova vil aldrig tillade at der bliver sat en stopper for den rene tilbedelse. Hvornår revnede Oliebjerget? Det skete da det messianske rige blev oprettet ved udløbet af nationernes fastsatte tider i 1914."
citat slut
Jeg vil gerne have en henvisning til et skriftsted, der kan dokumentere at jehovas vidner har ret i den påstand !
De påstår det er symbolsk..
derimod, hvis vi går videre til vers 12 i Zakarias 14 - mener jehovas vidner, det er bogstaveligt..
Fra Paradise Lost til Paradis Regained (bog) 1958
" Kristi engle skal slå alle modstandere af Guds rige og hans Rige vidner med en frygtelig ødelæggelse.
En kødædende pest vil ødelægge mange. Siger Jehova: Deres kød skal rådne mens de stadig er på deres fødder...[/quote]
[quote]Spist op, vil blive tunger dem, der hånede og lo ved varsling af Armageddon! Ædt op vil være øjnene på dem, der nægtede at se tegn på endens tid! Ædt op bliver kødet af dem, der ikke ville lære, at den levende og sande Gud er opkaldt Jehova! Spist op, mens de står på deres fødder!
Google-oversat
Men er det begrundelsen.. "hånede og lo ved varsling af Armageddon" 😕
v12 Med denne plage vil Herren ramme alle de folkeslag, der fører krig imod Jerusalem..
Det handler om:
v3 Herren vil rykke ud til angreb på disse folkeslag,
som når han angriber på kampens dag.
Altså dem der angriber Israel.
Zak.B.2
v11 Kom! Slip bort, Zion,
du som bor hos Babylons datter.
v12 For dette siger Hærskarers Herre
– til herlighed har han sendt mig –
til de folk, der plyndrede jer:
»Den, der rører jer, rører ved mit øjeæble.