Hvorfor er danskerne så naive ved køb på nettet?
Costatime v/Christina Kræfting Sørensen er meldt til politiet.
Det drejer sig om firmaet Costatime, som ifølge hjemmesiden forhandler luksusure som Omega, Breitling og Gucci. Ifølge firmaet, som har adresse på Solkysten i Spanien, kan varerne leveres billigere på grund af det lave, spanske momsudgifter.
Det var ét af disse tilbud, som Hans Mølsted faldt for tilbage i oktober måned, og han tog derfor kontakt til firmaet angående et Omega Seamaster ur til 36.000 kroner. Ifølge ejeren af Costatime Christina Kræfting Sørensen var der imidlertid en del problemer med betalingsløsningen, hvorfor der ikke kunne overføres så store beløb.
- Jeg skrev sammen med hende gennem flere dage, og hun fik det hele til at lyde så pålideligt. Hun fortalte, at firmaet lige var startet online og derfor ikke havde fået betalingsløsningen helt klar, fortæller Hans Mølsted til ekstrabladet.dk.
'Føler mig dum'
Som kompensation for ventetiden, blev han tilbudt en klækkelig rabat på 7000 kroner og fik at vide, at han kunne overføre pengene til en privat konto i Danske Bank. I slutningen af oktober overførte Hans Mølsted 29.000 kroner til den nævnte konto og fik at vide, at leveringstiden ville være 10-12 dage. En måned senere har han stadig ikke set noget til sit ur, og Costatime svarer ikke på hans henvendelser.
- Jeg føler mig så dum så dum, for alle alarmklokker burde have ringet - for eksempel, da firmaet ikke oplyser noget telefonnummer - men alligevel faldt jeg i, siger Hans Mølsted, som gerne vil advare andre eventuelle kunder.
- Jeg er ikke en person, der vælter mig i penge. Nu må jeg nok se i øjnene, at jeg aldrig får mine penge at se igen. Hvis jeg kan forhindre, at andre går i samme fælde, så vil det gøre mig glad, tilføjer han.
Hans Mølsted er aldrig tidligere blevet snydt i en online-handel.
http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1874558.ece
Hvis man er ved sine sansers fulde fem er det så normalt at overføre penge til en privat konto [:X]
Det drejer sig om firmaet Costatime, som ifølge hjemmesiden forhandler luksusure som Omega, Breitling og Gucci. Ifølge firmaet, som har adresse på Solkysten i Spanien, kan varerne leveres billigere på grund af det lave, spanske momsudgifter.
Det var ét af disse tilbud, som Hans Mølsted faldt for tilbage i oktober måned, og han tog derfor kontakt til firmaet angående et Omega Seamaster ur til 36.000 kroner. Ifølge ejeren af Costatime Christina Kræfting Sørensen var der imidlertid en del problemer med betalingsløsningen, hvorfor der ikke kunne overføres så store beløb.
- Jeg skrev sammen med hende gennem flere dage, og hun fik det hele til at lyde så pålideligt. Hun fortalte, at firmaet lige var startet online og derfor ikke havde fået betalingsløsningen helt klar, fortæller Hans Mølsted til ekstrabladet.dk.
'Føler mig dum'
Som kompensation for ventetiden, blev han tilbudt en klækkelig rabat på 7000 kroner og fik at vide, at han kunne overføre pengene til en privat konto i Danske Bank. I slutningen af oktober overførte Hans Mølsted 29.000 kroner til den nævnte konto og fik at vide, at leveringstiden ville være 10-12 dage. En måned senere har han stadig ikke set noget til sit ur, og Costatime svarer ikke på hans henvendelser.
- Jeg føler mig så dum så dum, for alle alarmklokker burde have ringet - for eksempel, da firmaet ikke oplyser noget telefonnummer - men alligevel faldt jeg i, siger Hans Mølsted, som gerne vil advare andre eventuelle kunder.
- Jeg er ikke en person, der vælter mig i penge. Nu må jeg nok se i øjnene, at jeg aldrig får mine penge at se igen. Hvis jeg kan forhindre, at andre går i samme fælde, så vil det gøre mig glad, tilføjer han.
Hans Mølsted er aldrig tidligere blevet snydt i en online-handel.
http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1874558.ece
Hvis man er ved sine sansers fulde fem er det så normalt at overføre penge til en privat konto [:X]