23tilføjet af

Hvorfor er folk utilfredse med TDC?

Hejsa
Først, for at slå det fast: jeg er IKKE TDC-ansat og har INGEN i min familie eller omgangskreds, der er det. Jeg forsøger IKKE at "sælge" TDC.
Jeg er kunde hos forskellige udbydere, og har skiftet lidt rundt på teleselskaber, de sidste mange år, det gælder både telefon, internet, mobil, TV osv. Så jeg har været hos de fleste udbydere i en eller anden form.
Når jeg er i snak med mine venner og snakken falder på teleudbydere, så bliver TDC hakket helt ned i jorden for et godt ord. Ja også hvis man ser på diverse debatfora, så er det altid TDC, der bliver hakket ned under guldbrædderne.
Jeg forstår det virkelig ikke. Lige nu, har jeg konverteret alt til TDC for 2 år siden, primært fordi jeg har haft meget uheldige oplevelser med andre udbydere. Og så valgte jeg altså at gå tilbage til TDC, som jeg sidst havde været hos gennem mit fastnetnr. i 1999. Jeg må sige, at jeg ikke har fortrudt at jeg betaler for kvalitet og service, for det har jeg da VIRKELIG fået, hele vejen igennem. Jeg har lige nu et TDC Home Duo-abonnement (internet og bredbåndstelefoni) med duet (tilknytning til mobnil) og digitalt kabelTV gennem YouSee.
For det første mener jeg, at YouSee har den bedste kvalitet, jeg har oplevet og mest value-for-money, når jeg vælger en fuldpakke + favoritter. Når jeg henvender mig telefonisk, så får jeg altid lige nogle ekstra tips til Yousee-boksen og altid af en yderst kompetent medarbejder.
Ang. mit TDC Home Duo abb. så har det været yderst stabilt, der var lidt skratten med min telefon for ½ års tid siden, men da jeg henvendte mig blev jeg senere ringet op og fik yderst kompetent hjælp.
Desuden er det sjældent at jeg har oplevet irriterende lang ventetid hos TDC - jeg ved så ikke, om det er fordi jeg typisk har ringet lidt før frokosttid og ikke først ud på eftermddagen/aftenen, hvor folk begynder at komme hjem.
MEN, min pointe er: Jeg synes ligesom der har dannet sig en "hype" om at kritisere TDC, ja det lyder nærmest som om folk har det godt med det og kalde det for "monopol" osv. Ja, mht. udbygning af centraler på kobbernettet, så er det jo TDC, der har påtaget sig ANSVARET for udbygningen. Er det ikke bare fordi folk flyder med strømmen og bevidst eller ubevist har det godt med at have udvalgt en Prügelknabe?
Sådan føler jeg det lidt. Nu har jeg haft TDC og YouSee i 2 år og har været yderst tilfreds på både den ene og den anden måde. Så det UNDRER mig, at det store jævne flertal kan hakke TDC sådan ned. Jeg har været hos andre teleselskaber, som jeg ville kalde SKODselskaber, som har sparet både kvalitet og support væk. Det kan godt være, det har været billigere, men min irritation over dem har ikke været mindre.
Hvis du tænker lidt over det - synes DU så virkelig at TDC er SÅ dårligere end andre teleselskaber?
PS: Den eneste "anke" jeg har mod TDC, er deres slogan "Os med TDC". Jeg synes virkelig det er dårligt, for jeg synes befolkningen på den måde bliver delt op i "os eller dem" og hvis man ikke har TDC, så er man bare "dømt ude". På den måde kommer TDC til at fremstå lidt for ..ja, nu har jeg glemt ordet, ikke "overlegen", ikke "fnysende", men næsen i sky på en nedladende måde (har glemt ordet).
tilføjet af

Rettelse i indlæg

Hej SOL, nu ærger det mig virkeligt, at man ikke kan redigere i sine indlæg.
Jeg skrev i 2. afsnit: "jeg er kunde hos forskellige udbydere.."
Jeg mente: Jeg HAR VÆRET kunde hos forskellige udbydere! 🙂
tilføjet af

Ene hånd ved ikke, hvad anden laver

Mit problem med TDC er, at de er for store. Når man henvender sig med ét abb. og vil have konverteret til et andet.
F.eks. var jeg erhvervskunde med mobilabb. og havde hjemmesidedrift via TDC Webmore, det var et rent mareridt at få hjælp til at synkronisere sin iøvrigt TDC-købte mobil op mod Webmore serveren. Når jeg henvendte mig kunne jeg spilde en time på at blive smidt rundt til alle de forkerte medarbejdere. Min historie har været lidt det samme som denne beretning:
http://ing.dk/artikel/111656-tdc-saelger-nu-iphone4--hurra-det-er-et-helvede
Det er simpelthen ikke godtnok, når man driver en lille erhvervsvirksomhed og ikke regner med at skulle bruge tid på at hjælpe TDC! Det skulle jo gerne være omvendt!
Problemet med TDC er, at de har en alt for stor portefølje med alt for mange produkter og stadig bærer rundt på et ansvar for support af virkelig gamle linier, så som opkaldsomdems osv. (ja opkaldsmodems bruges stadig, f.eks. til dataopsamling fra vindmøllesites). At have så stort et portefølje - og når der så ovenikøbet indføres nye produkter op til flere gange om året, så er der til TDCs forsvar ikke noget at sige til, at det går galt på et tidspunkt, når man som kunde henvender sig.
Nå, men jeg blev træt af gang-på-gang at blive smidt rundt i manegen med mit erhvervs mobilabonnement og så fandt jeg ud af, at TDC Webmore tager ågerkarlpriser. Nu har jeg skiftet til andre udbydere - og er ikke rendt panden imod en mur - endnu da 😉
Tidligere kunde
tilføjet af

Jeg skiftede fra TDC

efter en endeløs række af fiaskoer med at holde mine telefoner i luften og min netforbindelse åben. Sådan kan man nemlig ikke drive forretning.
Deres service og support er svingende som alle andres, men de er de dyreste Det hjælper ikke meget, at man får den besked man kan sende en mail, når man fejlmelder sit bredbånd pr. telefon. 😉
tilføjet af

Kender det ikke

Jeg vælger tdc fordi jeg ikke er tryg ved andre selskaber. Jeg har fået rigtig venlig betjening og kunne ikke finde på at skifte. Især ikke til noget jeg ikke ved hvad er! 😮
tilføjet af

Det har nok mere med dig at gøre end med TDC

"Især ikke noget, jeg ikke ved hvad er"
tilføjet af

Dårligt pga. TDC-kunder og TDC-ansatte

TDC ER helt ufatteligt, ufatteligt dårlige! Det siger jeg som tidligere TDC-vikar, dvs. indefra "systemet".
Og det skyldes 2 ting:
1. TDC slæber rundt på den ældste del af befolkningen, som bare ikke fatter en brik, når de skal have hjælp. Det går ud over TDCs andre kunder. TDC er nødt til at bruge laveste fællesnævner, når de betjener kunderne og laveste fællesnævner er titusindvis af "Ebba og Iver" på 74 år som kræver support på noget, de slet ikke har support på. Det er et TUNGT læs, TDC slæber rundt på der! 😃
2. TDC medarbejdere er primært ufaglærte folk. Dels gamle telefolk fra den gang TDC var en offentlig "institution", der ikke gider lave dagens gode gerning, dels helt unge folk på 19-20 år, som planlægger studie næste år og derfor ikke anstrenger sig nok i deres arbejde. Hver gang, jeg kom med en ide om anderledes arbejdsmetode, så blev jeg veritabelt HAKKET ned - typisk reaktion fra ufaglærte som er bange for noget nyt 🙁🙁
Now you heard it from the horse's mouth.
tilføjet af

Jepz! og så fik du givet-

De ufaglærte en´ over snuden der...😉 ... Er du glad nu??? 😮
tilføjet af

Nej bestemt ikke

for deres holdning ændrer sig jo ikke. Først når holdningen ændrer sig, er jeg glad!!
Hos TDC var de ufaglærte organiseret hos Dansk Metal (gud-forbyde-det) og aldrig har jeg da set så mange dyre medarbejdergoder indført hos en virksomhed - og ALLIGEVEL krævede hovedparten ENDNU flere goder.
I det hele taget er jeg temmelig pissed på de fagforeninger for ufaglærte, som kører vores land fuldstændig i sænk ved at indføre helt unødvendige og DYRE goder for medarbejderne. Og så til en løn væsentlig over mindsteløn.
Ja, der er ikke noget at sige til, at Danmark køres i sænk 🙁
tilføjet af

Holde da op!!!

Vil det sige at du syntes de ufaglærte ikke skal have goder?? og at deres løn var for høj?? det er typisk, jeg har set og hørt mange pleje deres faglige stolthed på den måde...Ved at trampe nedad på de mindre heldige i hirakiet.
Fatter bare ikke hvorfor de stod i Metal???
tilføjet af

Utilfreds

det er vel ikke så underligt at man er utilfreds med TDC idet deres service er gansske væsentlig rtingere end andre jeg har været hos, selv lavprisselskaberne.
Deres priser er tårnhøje i forhold til de fleste andre og det man får er ganske væsentlig ringere og så kan folk finde på at spørge om hvorfor man er utilfreds??
Underligt................det må være nogle der hverken sætter sig ind i tingene eller følger det mindste med i markedets bevægelser.
tilføjet af

Det største problem

var at stort set ingen tog ANSVAR. Man FORVENTEDE at andre tog ansvar for dem. Lige så snart en sag gik i hårdknude, så galt det bare om at ekspedere sagen videre. Ok ENKELTE medarbejdere var fantastiske, men de fleste gik ikke op i deres arbejde og surmulede bare over TDC. Jamen hallo! De kunne da bare tage deres gode tøj og gå i stedet for at forpeste arbejdsklimaet!🙁🙁🙁
SELFØLGELIG skal de, der har BEHOV for goder forhandle sig til mulighed for at få dem. Men man fik mere indtrykket af, at de ansatte kunne have fået den højere løn, som de brokkede sig over, hvis de bare skar lidt ned på alle de GODER, som Dansk Metal sørgede for. Der var ALT for mange UNØDVENDIGE goder!
Og HELT ÆRLIGT! Hvordan associerer du "ufaglært" med "mindre heldige i hierakiet"?!?
Drejer det sig netop ikke om at tage ANSVAR for sit eget liv?? Netop det "selv at tage ansvar", synes jeg rigtig mange ufaglærte har store problemer med. Er det "mindre heldigt", at de VALGTE at SKOVLE penge ind til 10dobbelt-løn mens jeg selv sad på en SU og studerede svært stof i 14 af døgnets 24 timer? Også i de fleste weekender?
Og ang. Metal: Metal havde forhandlingsretten med TDC og tillidsmændene truede med bål og brand, hvis man ikke stod i "den rigtige" fagforening. Dobbelt skod! 🙁
tilføjet af

Vi er godt tilfredse

Vi har ingen klager over TDC. Joe, måske kunne deres regninger være lidt lettere at forstå. Det ved jeg nogle gør vrøvl over.
De måtte også gerne være lidt lettere at få fat i over telefonen. Men er de andre bedre. ?? Jeg har hørt flere klager over de andre selskaber end jeg har hørt over TDC.
Vi bruger TDC både til fjernsyn, computer og alle telefonerne og er godt tilfredse. 🙂
tilføjet af

Hmmm

Ufaglærte. ?? Min søn er medlem i Dansk Metal. Han har en særdeles høj uddannelse. En grunduddannelse med studentereksamen og derefter en højere uddannelse. hmmm......
Du ved vist ikke, hvad du taler om. 😮
tilføjet af

Din logik er ikke logisk

En sten kan ikke flyve. Peters mor kan ikke flyve. Ergo er Peters mor en sten.
Det synes at være din logik.
tilføjet af

De fik mange chancer hos mig

Helt tilbage i 2000, var de så venlige at slette indholdet af min harddisk, via deres hotline, som jeg dengang betalte rigeligt for. Jeg brokkede mig naturligvis, men uden nogen form for respons. Så skiftede jeg udbyder, og så kunne alt pludselig lade sig gøre.
Imidlertid var der noget galt med deres ledninger uden på huset. Efter ethvert regnvejr, havde vi ikke telefon i dagevis. De påstod så, at det var fordi jeg selv fingererede ved de indvendige installationer, hvilket intet havde på sig. Jeg bekostede derefter en telekyndig elektriker, der skildte hele skidtet ad, samlede det igen og kunne fortælle, at alt var fejlfrit. Osv, osv, osv. For at gøre en lang historie kort, endte det efter et par år med, at nu kunne de pludselig se, at vi ikke havde haft telefon i lange perioder. Derfor fik jeg ca kr 1.600,00 retur. Så det var faktisk fint. Men nu begyndte de at bombardere mig med alt muligt for at få os som kunder igen. Vi kunne få det som vi ville, sagde de. Nå ok da, så bestilte vi det der dengang var hot, nemlig ISDN. Vi havde ikke mere end lige fået det installeret, før der var bøvl med deres service, eller mangel på samme. Så vi sagde op igen. Nu kunne alt muligt lade sig gøre igen.
Nå så gentog det hele sig med mit firmanummer. De var ikke til at stikke i, før jeg sagde nummeret op. Nu kan alt igen lade sig gøre.
Men jeg gider dem ikke igen.
Det er således med TDC, at så længe man er i folden, er man ikke så vigtig. Men smutter man, vil de gøre alt for at få en tilbage. Lidt små-useriøst, oplever jeg.
tilføjet af

Dyrt og dårligt.

Deres slogan er altid sygt!
Det er grotesk sygt, at de kører reklamespots på TV, hvor de giver dig "et godt tilbud", som typisk koster 2 - 3 gange det, du kan få det til - hos konkurrenterne.
Det er da dejligt, at du er tilfreds - og er en af de absolut få, der har oplevet "service" hos TDC. Det er ellers ikke noget, de er kendt for.
Dengang, jeg havde fastnet hos TDC, holdt min telefon op med at virke i perioder. Jeg fejlmeldte den hos TDC, og de dukkede op 3 gange, målte lidt hist og pist, og fortalte mig hver gang, at min telefonforbindelse intet fejlede! Halvdelen af tiden stod jeg så uden telefon. Hvilken "service".
De har al mulig knowhow omkring telefoni, men alligevel troede de, de kunne sidde i Århus - med et højimpedanset fjernmåleanlæg og finde fejl på min installation. Det var først da jeg snakkede med naboen, som sagde at den tidligere ejer af huset havde gravet kablet over, - og så bare snoet ledningerne sammen og dækket det til, at jeg fandt ud af, hvad der var galt. Så gravede jeg selv kablet op, - fandt bruddet - og bad TDC komme og samle det med en siliconemuffe, at det kom til at virke igen.
Det er elementær måleteknik, at dårlige forbindelser ikke kan findes med måleudstyr, som ikke belaster.
På et tidspunkt ringede jeg til TDC for at bestille ISDN. Efter noget ventetid blev jeg så stillet om til en medarbejder, som sad i Aalborg, og ikke vidste en hujende fis om ISDN, fordi hun solgte mobiltelefoner.
I mobiltelefonens barndom blev jeg tilbudt en "virksomhedsløsning", hvor jeg kunne få særligt favorable priser på mobiltelefoni. Efter et stykke tid gik det op for mig, at alle andre kunne ringe til 29 øre i minuttet, hvor jeg betalte 1,50 kr/minut. Det er da et tilbud, der vil noget?
Min mor, der er 90 får jævnligt "personlige" breve fra TDC, hvor de tilbyder hende en ny mobiltelefon til priser, man ikke finder mage til - hos andre udbydere i markedet.
TDC er en af de få, som bare ikke har fattet, at man servicerer gode kunder - for at holde på dem. Dem, der havde en ISDN løsning, ved hvad jeg taler om. Dengang, ISDN var blevet håbløst forældet, fik man ikke noget tilbud om en anden løsning end ISDN fra TDC. Næ, - man måtte pænt betale 700 kr for at slippe af med ISDN, før man kunne betale for at få noget tidsvarende.
Min erfaring med TDC er, at de ikke ville vide hvad service var, om det så ramte dem i nakken. Du betaler det hvide ud af øjnene, hvis du tror på deres forsikringer om, at du har fået "et godt tilbud". Du får først et rimeligt tilbud i det øjeblik, du siger ordene: "Ellers opsiger jeg mit abonnement"...
Det er en af tidens store gåder, hvordan det firma kan overleve, - sådan som de driver deres virksomhed? De skævvrider markedet p.gr.a. deres monopolstilling, og jo før, de forsvinder, desto bedre. 🙂
Som du ser, er folks modvilje imod TDC helt grebet ud af luften... 😉
Det bedste er næsten, at jeg på et tidspunkt købte nogle musiknumre i deres webbutik. Så kommer hvert nummer jo med en licens. Men selv om jeg havde betalt for musikken, kunne jeg ikke overføre den til min mobiltelefon, for så faldt licensen ud, - og musikken kunne ikke afspilles.
Jeg spurgte så TDC, og fik at vide, at jeg bare skulle downloade noget software fra nettet, så jeg kunne rippe musiknumrene om til .mp3 - d.v.s fjerne licensen. D.v.s. man skal altså betale for at få musikken; men for at kunne bruge den, skal man bruge noget skod piratsoftware for at fjerne licensen? Det er da service?
Min første digitale signatur gik gennem TDC. På et tidspunkt holdt den op med at virke, og jeg bad så om hjælp hos TDC. Så gik der 14 dage, før de svarede i en e-mail. Jeg prøvede så det, de foreslog, - og det virkede naturligvis ikke. Det skrev jeg så tilbage, og igen gik der 14 dage, før jeg fik svar. Sådan fortsatte det - med buh og bæh - indtil DanID overtog. Så kom signaturen til at virke i løbet af ganske få dage.
Sådan er deres "service" hele vejen igennem. De har kun standardløsninger. Men det er jo ikke altid, man har en "standardfejl", - og så er de bare fuldstændig på Herrens mark!
Det er ligesom de foretagender, hvor du leder efter en kontaktadresse, og det eneste, du kan finde, er deres FAQ-sider. Så kan du bruge timer på at læse, at løsningen på dit problem IKKE findes på 100-vis af FAQ-sider. Det bruger de også meget.
Jeg har så mange gode erfaringer med TDC, at jeg ikke kan forestille mig den situation, hvor jeg ville blive kunde hos dem igen. Jeg var en af dem, der nær var smuttet fra Telmore, dengang TDC overtog dem. Men eftersom jeg er tilfreds med produktet hos Telmore, - og eftersom der ikke er noget alternativ, fordi TDC sidder på det eneste mobilnet, der dækker hele landet, har jeg - indtil videre - accepteret tingenes tilstand. 🙂
tilføjet af

Kvaliteten følger den geografiske beliggenhed.

I top ligger Telia og Tele Nord.
Fordi TDC er kommet på amerikanske hænder der ligger syd for os, er kvaliteten faldet tilsvarende.
tilføjet af

Øh bøh

Telenors mobilnet er da lige til at lukke op og skide i! 🙁
tilføjet af

TDC er et skuffeselskab...

Du bliver hele tiden skuffet! 😉
tilføjet af

Nå !!!

Jeg forstår ikke din logik eller for den sags skyld sammenligningen. Fortalte du ikke, at Dansk Metal bestod af ufaglærte personer ???? 😮
Jeg giver dig en oplysning om det modsatte. 😃 Du ved ikke så meget, som du indbilder dig. Nogen har vist tisset på din sukkermad. 😉
tilføjet af

Nej det må du gøre i Lars Tyndskids Stræde

i stedet for.
tilføjet af

TDC....

TDC er nok blandt de bedste, men de overgås stadig af fiberselskaberne... Hvis du vil have synkrone forbindelser er det ikke kobber du skal på og TDC forsvarer deres kobber med næb og klør.
Som normal bruger er TDC's net godt nok, men har man lidt krav til performance finder man hurtigt ud af at det ikke holder i længden!
tilføjet af

YouSee

For et par måneder siden flyttede jeg ud til et bofælleskab her i Hellerup. Nu er jeg ikke helt sikker ang. specifikke detaljer, men der var åbenbart blevet lavet en aftale mellem bofælleskabet og TDC ang. internet, og nu har alle det... bortset fra mig. Vi har allesammen disse forbandede TV stik som YouSee kan bruge til at tilbyde internet. Der er ikke blevet lagt kobber herud endnu, så den eneste mulighed for internet er mobilt, eller det her YouSee-noget. Jeg har dårlige erfaringer med TDC: De har monopol, de har i lang tid været den dyreste udbyder, med tilpas dyr (og dårlig) service. Jeg har fundet ud af at vi får kobber et eller andet tidspunk i Oktober, så jeg har tænkt mig at vente lidt med fast internet. Jeg syntes det gør det værre når jeg ser at alle andre har valgt TDC på grund af at bestyrelsen/whoever, har lavet sådan en aftale med TDC hvor de tilbyder beboerne det, uden at nævne muligheden for en normal, fast forbindelse som den jeg har tænkt mig at vente på.
Jeg har et par spørgsmål: Er der nogen forskel på internet der bruger fjernsynstikket og det der bruger telefonstik? Det eneste jeg ved med sikkerhed er at hvis man ser TV, så tager det et par megabit, men jeg har ikke tænkt mig at se fjernsyn. Så, udover det, er der nogen forskel? Det ville være så nemt at kontakte TDC og få sådan en boks ting tilsendt og så komme på internettet hvis jeg bare ignorerede alt det med at jeg ikke kan lide TDC og alt det der. Hvad syntes i?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.