4tilføjet af

Mine dyser drypper

Hej
jeg har en Nissan King Cab 2,5D fra 1986 som jeg har et lille problem med, den oser meget ved koldstart, har fået af vide at det er dyserne der ikke kan holde på trykket efter motoren er slukket, er der nogel der kan fortælle min hvad det koster at skifte dem og hvor de kan skaffes til en fornuftig pris.
Gode råd og forslag er jeg også modtaglig overfor.
Mvh. Ole
tilføjet af

prøv

nissan værksted få en pris inden du aflevere bil så bliver du ikke snydt,
tilføjet af

tilsæt evt

prøv at se på lindemann(d).dk tilsætning olier der har haft en effekt på vores gl bil kan købes hos thansen
håber det hjælper
tilføjet af

Har prøvet med tilsætninger

Forløbig tak for de svar der er kommet, men jeg her prøvet med tilsætninger, men det har ikke virket når den skulle startes kold, men jeg kan mærke den er blevet lidt mere frisk under kørsel med varm motor.
tilføjet af

SEAFOAM

Det er normalt at aeldre Diesel-konstruktioner ryger ved opstart. Det er bare lidt "traktor-charme" og skader ikke. Hvis det er meget slemt
vil jeg foreslaa at du koeber noget Seafoam-injektor cleaner over naettet haelder en halv liter i tanken og en halv liter pr. 5 liter motorolie i motoren. Naar du har koert Ca. 500km skal du goere dette: Faa en ven til at sidde inde i bilen, start den op og hiv PCV-ventilen ud af topstykket (en prop med en slange paa der rasler hvis du ryster den), lad PCV-ventilen traekke seafoamen op, Din ven skal vaere vigilant paa gassen da motoren kan gaa i staa af dette, sluk motoren saa snart at der kommer blaa roeg ud af udstoedningen, lad bilen staa i et par timer, start den op igen, koer en god tur og faa olien skiftet. Du skulle maerke en stor forskel i gangkultur og oekonomi. Roegen burde komme ned paa et acceptabelt niveau.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.