Misvisende Smileys
Glade Smileys gives til fødevareforretninger, som har givet kunderne sygdomme.
Det var konklusionen på Dags Dato programmet i TV2 søndag aften.
En række virksomheder har væsentlige problemer med renligheden, som har givet adskillige hundrede mennesker alvorlige sygdomme på halsen, viste udsendelsen.
Selv om sundhedsmyndighederne er klar over at der er problemer med en restaurant, udsteder de storsmilende Smileys, så stadig flere gæster udsættes for smitterisiko.
Det er for dårligt.
Det kunne derfor være en god idé, hvis man gjorde disse uansvarlige virksomheder økonomisk ansvarlige for de totale omkostninger, som deres slendrian koster deres kunder.
Hvis en forretning gøres opmærksom på at de har problemer med hygiejnen, og der efterfølgende sker skader på deres kunders helbred, bør der falde en erstatning.
En erstatning, som giver den skadeslidte fuld kompensation for ALLE omkostninger og gener af den dårlige service.
Når de offentlige myndigheder har givet en bøde eller påtale for dårlig hygiejne, bør kunderne få en rimelig og fair erstatning for tab.
En erstatning som tager afsæt i kundens totale tab ved de påførte sygdomme. Gener, ubehag og tabt arbejdsfortjeneste.
En sådan ændring kunne også bruges ved alle andre sager, som medfører tab hos kunder ved groft uansvarlighed eller lovbrud.
Overtræder en virksomhed reglerne falder der en bøde til det offentlige – men der bør samtidig åbnes for en erstatning, som giver den skadelidte fuld kompensation for alle udgifter.
Det var konklusionen på Dags Dato programmet i TV2 søndag aften.
En række virksomheder har væsentlige problemer med renligheden, som har givet adskillige hundrede mennesker alvorlige sygdomme på halsen, viste udsendelsen.
Selv om sundhedsmyndighederne er klar over at der er problemer med en restaurant, udsteder de storsmilende Smileys, så stadig flere gæster udsættes for smitterisiko.
Det er for dårligt.
Det kunne derfor være en god idé, hvis man gjorde disse uansvarlige virksomheder økonomisk ansvarlige for de totale omkostninger, som deres slendrian koster deres kunder.
Hvis en forretning gøres opmærksom på at de har problemer med hygiejnen, og der efterfølgende sker skader på deres kunders helbred, bør der falde en erstatning.
En erstatning, som giver den skadeslidte fuld kompensation for ALLE omkostninger og gener af den dårlige service.
Når de offentlige myndigheder har givet en bøde eller påtale for dårlig hygiejne, bør kunderne få en rimelig og fair erstatning for tab.
En erstatning som tager afsæt i kundens totale tab ved de påførte sygdomme. Gener, ubehag og tabt arbejdsfortjeneste.
En sådan ændring kunne også bruges ved alle andre sager, som medfører tab hos kunder ved groft uansvarlighed eller lovbrud.
Overtræder en virksomhed reglerne falder der en bøde til det offentlige – men der bør samtidig åbnes for en erstatning, som giver den skadelidte fuld kompensation for alle udgifter.