21tilføjet af

NU TOPPER de med 40km/t i byerne

I et forsøg på at reducere antallet af trafikullykker, skal bilister sænke farten til 40 eller 30 km/t i store dele af København og Odense, skriver berlingske.dk. HVAD SÅ MED EU-KNALLERTER, SKAL DE SÅ OGSÅ DROSLES NED TIL 30-40 Km/t. HVAD MED RACERCYKLER, SÅ MÅ DE HELLER IKKE CYKLE MERE END 30 Km/t Planen er at i de tætbefolkede områder med mange fodgængere og cyklister fartgrænsen bliver sat til 30 eller 40 km/t, mens man må køre 50 km/t på ringveje og andre overordnede veje. VIL DET SÅ SIGE AT EU-KNALLERTER OGSÅ KAN KOMME UD PÅ RINGVEJE.
Byrådet i Odense vedtager om to uger, at der indføres en fartgrænse p 40 km/t på alle indfaldsveje og 30 km/t i de øvrige citygader. Til efteråret følger København trop. DET HER TOTALT TÅBELIGT, JEG ER GAMMEL CYKELRYTER, OG KAN NEMT KØRE 40 Km/t PÅ CYKEL.
Et flertal i Borgerrepræsentationen i København anbefaler en fartbegrænsning på 40 km/t i de fleste af hovedstadens gader. Ifølge en undersøgelse vil antallet af trafikulykker falde med cirka 40 pct., hvis hastigheden sættes ned til 40 km/t."Al erfaring viser, at hvis man sænker fartgrænsen, så falder gennemsnitsfarten. Og det væsentligste er, at en nedsat fartgrænse tager toppen af de allerhøjeste hastigheder," siger dokumentationschef i Rådet for større Færdselssikkerhed, Jesper Sølund til Berlingske Tidende. MAGEN TIL TÅBER SKAL MAN LEDE LÆNGE EFTER. VH S
tilføjet af

Det er genialt

Så vil folk tage toget og metroen på
arbejde, fordi det er meget hurtigere. 😃
tilføjet af

det må du ikke

du må ikke køre over 30 kmt på en cykel, ja det er der ikke mange der ved...politiet kan give dig en bøde for det
jeg synes det er ok, da man så spare benzin på det og vi forhindre brian og briana typerne i deres race om natten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tilføjet af

ja og dyrere

ja og dyrere end at køre selv...det er det man kalder god planlægning. *lol
tilføjet af

Det er billigere

Det koster over 3 kr. pr. km at køre i en personbil.
Hvis det skal være billigere, så der sidde mere end
2 personer i bilen. Folk kører bil af praktiske grunde, og
pga. dårlige forbindelser.
tilføjet af

Cykler hører ikke under den kategori

Cykler skal køre efter de samme regler som
et motorkøretøj, dvs. de skal overholde
fartgrænserne på vejene.
tilføjet af

ubegrænset

så du skriver at en cykel må cykle 50 kmt i en by, du tror at cykelister ikke har fartgrænser, du kender vist ikke færdselsloven godt nok..
tilføjet af

Færdselslovens § 41

Færdselslovens § 41

var der mere du ville sige..smartass....
tilføjet af

S, SF og R

det er et forslag fra S, SF og R
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/05/22/222115.htm
HVEM stemmer du på til næste valg...?
tilføjet af

Dansk folkeparti

Lige som de sidste to gange.😉
tilføjet af

§ 41til 43 siger kun at...

et køretøjs hastighed skal være afpasset efter forholdene og andres sikkerhed, og intet om en øvre grænse, heller ikke for cyklister.
Spørgsmålet har været oppe og vende talrige gange i det nu hedengange Trafik radio, og cykler må køre lige så hurtigt de kan, forudsat at det anses for forsvarlig kørsel og hastigheden ikke overskrider de for stedet angivne grænser.
tilføjet af

Godt forslag der vil virke

Jeg synes at det er et godt forslag at få sat farten ned. Det er et spørgsmål om liv eller død om du rammer en med 50 km i timen eller med 40 km i timen. Så hvis det kan redde et menneskeliv så er det jo det hele værd, så kan vi vel godt leve med at tage 5 min før afsted om morgenen eller hvad?
Hvordan kan man argumentere imod lavere hastigheder hvis det vil sænke trafikulykkerne med 40 procent.
Måske vil det endda få flere til at tage cyklen til arbejde eller måske toget.
tilføjet af

Sidegevinst

Ikke nok med det, for de kører race alligevel, men hastighedsoverskridelsen er så stor at hele kortet ryger med det samme. Rigtig god ide.
Fordi en enkelt herinde kunne sætte en cykelrekord 1980 betyder det ikke alle på cykel kører dødsdrom i Odenses gade. Så skidt med det. Cykler han overhovedet mere?
tilføjet af

Selvfølgelig SF

Hvorfor spør´ du?
tilføjet af

Det ender med vi TØR cykle

Det vil ikke længere være med livet som indsats..😃
tilføjet af

Uanset hvad....

Om der er biler i nærheden eller ej, så er det sku altid med livet som indsats når jeg cykler 😉
Mig med morgenhår!
tilføjet af

de stemmer nej

de stemmer nej til forslaget
tilføjet af

Biler er noget tungere end knallerter og cykler

og så er det temmelig meget mere klodsede. Du bliver temmelig meget mere ilde tilredt af en bil der kører 40 km/t end en cykel med samme hastighed. Så forslaget giver faktisk god mening.
Biler hører i bund og grund ikke til i midten af en by og det er jo her begrænsingen er. Det er nok det andet aspekt i det. Brug parkeringshusene og gå de få km det kommer til at dreje sig om. Det er ingen døde af endnu.
Ikke for at lyde hellig, men personligt gider jeg simpelthen ikke køre rundt i midtbyen. Skal jeg derind, så parkerer jeg ved bruuns galleri og går resten af vejen. Det andet er til at få lange løg af, både som bilist og som fodgænger.
tilføjet af

Aha....Kan se der er endnu en Århusianer herinde

Århus midtby er fandeme også blevet umulig at køre i de sidste par år, og gratis en P plads endnu mere umulig ar finde.
tilføjet af

Sindsygt

Hvad om de startede med at håndhæve de fartgrænser vi har i forvejen❓Det eneste de opnår er at kriminalisere ganske almindelige mennesker, da alle jo uundgåeligt vil køre for stærkt med den slags latterlige regler.
Jeg har altid stemt på socialkammeraterne, men nu er jeg fandme færdig med de røde. Nu er glasset fuldt, de har jo ingen som helst kontakt med virkeligheden.
KT
tilføjet af

Det kommer til at virke?

Men ikke på det de har tænkt, det skulle virke på:
Min bil kan ikke køre i 5 geer, ved 30 - 40 km/t den skal køre i 3-4 geer frem og tilbage hele tiden, det vil få min bil til at køre eget mindre på en liter benzin, men da jeg ikke kan komme frem uden min bil, og det er jeg jo ikke ene om, vil det jo forurene meget mere, og folk falder i søvn, over at køre så langsomt.
Og det er rigtig, at skal man til at køre så langsomt, når man drejer fra motorvejen, så går trafikken i stå, når man kommer fra 110 km/t og skal ned på 40 km/t. Engang i 70erne besluttet man at alle træer langs vejene skulle fælles, for de var for farlige, nu er man begyndt at plante dem igen, for de nedsætter hastighedden. For 2 dage siden kørte vi bag efter en Kvinde som kørte 50 km/t som var igang med at snakke i mobil, samtidig med at hun læste og ledte efter noget i en avis inde i byen, det vil være en af det ulemper der vil komme, folk vil fortage sig alt mulig anden i bilen, end at holde øje med hvad de laver. Bare vent og se. Tåber.
tilføjet af

Folk er for naive

Så skal alle til at finde et sted hvor man kan pakere, men det kommer så til at koste en mindre formue, sådan er det danske samfund, jeg vil sku ikke være i det her lille pisse land, de pisser på os alle, på alle områder: Det gælder: Læger, mad, broafgifter, forsikringer, håndværker, retssystemmet, offentlige stedder. osv
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.