PCfixer på Falkonér allé er amatører
Jeg kan kun tilråde at gå langt uden om dette firma.
Indleverede en PC med defekt bundkort til reparation, og fik den tilbage uden at tilslutningerne til mikrofon og hovedtelefon i fronten var virksomme, LED belysningen i fronten var ikke tilsluttet, og diskette-drevet duede heller ikke.
Dette var forholdsvis let at konstatere, da man ikke havde ulejliget sig med at skrue sidepanelet i maskinen fast igen (skruerne havde man vel smidt væk tænker jeg). Ledningerne lå blot og rodede inde i kabinettet.
Min mail med saglig beskrivelse af problemerne (ikke at forglemme en hentydning til, at man fra firmaets side burde sende en bil og afhente maskinen til fornyet rep). forbigik man i tavshed og sendte blot en enkelt linje om, at jeg da bare kunne komme ned med maskinen igen næste dag (endnu en tur med bussen).
Ankommet næste dag er jeg efterhånden rimeligt kørt op og får efter en besked om at "falde ned" (I sig selv en frækhed) at vide, at grunden til at diskettedrevet ikke er
tilsluttet er fordi bundkort efter sigende ikke længere fremstilles med denne port.
Det er for så vidt forståeligt nok, blot burde en seddel have fulgt maskinen med en beskrivelse deraf ved afhentning, i stedet for blot at agere somom "det mærker idioten nok ikke".
Chefen tager maskinen i øjesyn, erklærer at han selv vil tage sig af problemet og at det vil tage en halv time.
Da jeg kommer igen meddeler han mig, at han alligevel ikke kan løse problemet, men at en tekniker vil tage sig af det kl. 13.
Af sted med bussen igen!
Da jeg kommer tilbage ca. 2 timer senere er maskinen færdig, og den tekniker som oprindeligt ikke havde udført det han var betalt for udleverer den til mig med et par arrige fnys og ikke noget der tilnærmelsesvis lignede en undskyldning for ulejligheden.
Nu spiller den så indtil videre som den skal, men det burde den sgu' have gjort allerede igår.
Firmaets kommunikation stinker, og det er ikke særligt betryggende, at det tekniske personale som skal rode med ens bundkort og tilhørende engelsksproget manual tilsyneladende (som jeg tilfældigvis kunne konstatere ved samme teknikers samtale med en anden intetanende kunde af udenlandsk oprindelse) kun behersker særdeles rudimentære engelskkundskaber.
PCfixer kan godt virke billige og hurtige, men det har sgu' en pris om noget. En halv arbejdsdag spildt.
Undgå dem som pesten!
Indleverede en PC med defekt bundkort til reparation, og fik den tilbage uden at tilslutningerne til mikrofon og hovedtelefon i fronten var virksomme, LED belysningen i fronten var ikke tilsluttet, og diskette-drevet duede heller ikke.
Dette var forholdsvis let at konstatere, da man ikke havde ulejliget sig med at skrue sidepanelet i maskinen fast igen (skruerne havde man vel smidt væk tænker jeg). Ledningerne lå blot og rodede inde i kabinettet.
Min mail med saglig beskrivelse af problemerne (ikke at forglemme en hentydning til, at man fra firmaets side burde sende en bil og afhente maskinen til fornyet rep). forbigik man i tavshed og sendte blot en enkelt linje om, at jeg da bare kunne komme ned med maskinen igen næste dag (endnu en tur med bussen).
Ankommet næste dag er jeg efterhånden rimeligt kørt op og får efter en besked om at "falde ned" (I sig selv en frækhed) at vide, at grunden til at diskettedrevet ikke er
tilsluttet er fordi bundkort efter sigende ikke længere fremstilles med denne port.
Det er for så vidt forståeligt nok, blot burde en seddel have fulgt maskinen med en beskrivelse deraf ved afhentning, i stedet for blot at agere somom "det mærker idioten nok ikke".
Chefen tager maskinen i øjesyn, erklærer at han selv vil tage sig af problemet og at det vil tage en halv time.
Da jeg kommer igen meddeler han mig, at han alligevel ikke kan løse problemet, men at en tekniker vil tage sig af det kl. 13.
Af sted med bussen igen!
Da jeg kommer tilbage ca. 2 timer senere er maskinen færdig, og den tekniker som oprindeligt ikke havde udført det han var betalt for udleverer den til mig med et par arrige fnys og ikke noget der tilnærmelsesvis lignede en undskyldning for ulejligheden.
Nu spiller den så indtil videre som den skal, men det burde den sgu' have gjort allerede igår.
Firmaets kommunikation stinker, og det er ikke særligt betryggende, at det tekniske personale som skal rode med ens bundkort og tilhørende engelsksproget manual tilsyneladende (som jeg tilfældigvis kunne konstatere ved samme teknikers samtale med en anden intetanende kunde af udenlandsk oprindelse) kun behersker særdeles rudimentære engelskkundskaber.
PCfixer kan godt virke billige og hurtige, men det har sgu' en pris om noget. En halv arbejdsdag spildt.
Undgå dem som pesten!