POST ! IKKE TIL AT STOLE PÅ.
Har for fjerde år i træk, flyttet til sommeradresse, og nu kan posten ikke finde ud af at sende vores post til denne adresse.
Har på postdanmark læst følgende udtalelseaf Lars Kaspersen, kommunikationschef for post danmark:
Post til tiden
/Lars Kaspersen, kommunikationschef, Post Danmark
Post Danmark og deres leveringskvalitet har i den senere tid været et meget omtalt emne i flere lokale og landsdækkende medier. En del omtale har været helt på sin plads, mens anden har været forbundet med mange misforståelser og direkte fejl.
Post Danmarks opgave er at levere danskerne post til tiden 6 dage om ugen. Det er en opgave, vi er stolte af, og som vi løser indenfor de rammer, lovgivningen sætter op.
Reglerne er meget enkle.
A-breve skal ud dag til dag, mens vi har 3 dage for B-breve indleveret på posthuset. Indleveres de torsdag eller fredag har vi dog, ifølge de rammer staten har sat, op til 4 dage til at få dem rettidigt frem.
Hvert kvartal offentliggøres tallene for vores kvalitet. Tallene måles efter internationale standarder og udarbejdes af en ekstern leverandør. Tallene offentliggøres på Færdselsstyrelsens og Post Danmarks hjemmesider.
1 2007 kom 93,2 pct. af A-brevene ud rettidigt. Yderligere 5,5 pct. kom uden dagen efter altså med en dags forsinkelse. Post Danmark overholder altså statens krav om. at 93 pct. af brevene skal ud rettidigt.
Post Danmark omdeler 1 milliard breve om året. Det er ikke realistisk at forvente, at 100 pct. kommer ud til tiden. Dårligt vejr, sygdom og arbejdskraftmangel vil altid være en udfordring for at nå de opstillede mål, og derfor er der desværre 7 ud af 100 breve, der ikke når frem til tiden. Heldigvis er der kun 1 brev ud af 100, der er mere end 1 dag forsinket.
Vi arbejder hele tiden på at forbedre os, for vores eget kvalitetsmål er højere end det krav, staten stiller. Vores mål er, at 95 pct. af posten kommer ud til tiden. Bl.a. derfor er vi nu i gang med en større omlægning af hele vores distribution af post. På kort sigt vil det desværre betyde lidt flere uregelmæssigheder i leveringerne end vi kan ønske, men vi gør det, fordi vi på lidt længere sigt vil have en mere effektiv postomdeling med højere kvalitet.
Heldigvis har vi mange 1000 postbude, der hver dag yder en kæmpe indsats for, at vi når vores mål. Mange tak til dem.
Vores tal for, hvordan vi opfylder kvalitetskravene, er offentligt tilgængelige på vores hjemmeside. Her kan man også hver dag se, om der skulle være problemer med omdelingen i det postnummer man selv, eller modtageren har.
Så der er ikke noget der hemmeligt, vi har ikke noget at skjule.
Nej de har skam ikke noget at skjule, kun at de ikke kan finde ud af at distribuere posten, og får skolepiger til at tage telefonen, når man ringer og gerne vil vide hvor posten er.
Har nu måttet sige farvel til en ferie om 14 dage, da vi ikke har fået vores feriekort. SUR RØV TIL POST DANMARK: 🙁
Har på postdanmark læst følgende udtalelseaf Lars Kaspersen, kommunikationschef for post danmark:
Post til tiden
/Lars Kaspersen, kommunikationschef, Post Danmark
Post Danmark og deres leveringskvalitet har i den senere tid været et meget omtalt emne i flere lokale og landsdækkende medier. En del omtale har været helt på sin plads, mens anden har været forbundet med mange misforståelser og direkte fejl.
Post Danmarks opgave er at levere danskerne post til tiden 6 dage om ugen. Det er en opgave, vi er stolte af, og som vi løser indenfor de rammer, lovgivningen sætter op.
Reglerne er meget enkle.
A-breve skal ud dag til dag, mens vi har 3 dage for B-breve indleveret på posthuset. Indleveres de torsdag eller fredag har vi dog, ifølge de rammer staten har sat, op til 4 dage til at få dem rettidigt frem.
Hvert kvartal offentliggøres tallene for vores kvalitet. Tallene måles efter internationale standarder og udarbejdes af en ekstern leverandør. Tallene offentliggøres på Færdselsstyrelsens og Post Danmarks hjemmesider.
1 2007 kom 93,2 pct. af A-brevene ud rettidigt. Yderligere 5,5 pct. kom uden dagen efter altså med en dags forsinkelse. Post Danmark overholder altså statens krav om. at 93 pct. af brevene skal ud rettidigt.
Post Danmark omdeler 1 milliard breve om året. Det er ikke realistisk at forvente, at 100 pct. kommer ud til tiden. Dårligt vejr, sygdom og arbejdskraftmangel vil altid være en udfordring for at nå de opstillede mål, og derfor er der desværre 7 ud af 100 breve, der ikke når frem til tiden. Heldigvis er der kun 1 brev ud af 100, der er mere end 1 dag forsinket.
Vi arbejder hele tiden på at forbedre os, for vores eget kvalitetsmål er højere end det krav, staten stiller. Vores mål er, at 95 pct. af posten kommer ud til tiden. Bl.a. derfor er vi nu i gang med en større omlægning af hele vores distribution af post. På kort sigt vil det desværre betyde lidt flere uregelmæssigheder i leveringerne end vi kan ønske, men vi gør det, fordi vi på lidt længere sigt vil have en mere effektiv postomdeling med højere kvalitet.
Heldigvis har vi mange 1000 postbude, der hver dag yder en kæmpe indsats for, at vi når vores mål. Mange tak til dem.
Vores tal for, hvordan vi opfylder kvalitetskravene, er offentligt tilgængelige på vores hjemmeside. Her kan man også hver dag se, om der skulle være problemer med omdelingen i det postnummer man selv, eller modtageren har.
Så der er ikke noget der hemmeligt, vi har ikke noget at skjule.
Nej de har skam ikke noget at skjule, kun at de ikke kan finde ud af at distribuere posten, og får skolepiger til at tage telefonen, når man ringer og gerne vil vide hvor posten er.
Har nu måttet sige farvel til en ferie om 14 dage, da vi ikke har fået vores feriekort. SUR RØV TIL POST DANMARK: 🙁