regeringers holdbarhed
I betragtning af at danske regeringer i gennemsnit holder cirka 2 år(de seneste 161 år)(samt de seneste 50 år) før de enten genkonstitueres eller udskiftes som følge af folketingsvalg :
er der så at sige ikke megen tid til langsigtet politik ! vidensdemokratisk politik ! ?
Som når man ved at fattigdom og diskrimination medfører social nød og traumatisering; så er det asocialt at mindske fattighjælpen og overørselsindkomsterne til fattige som har under 150.000 -200.000 kroner om året før skat; mens folketingsmedlemmer og offentligt ansatte ikke KAN KLARE sig med mindre end mindst små 500.000 og så endda forventer skattelettelser og fradrag . .❓
Det er da asocialt og kan ikke være god demokratisk politik, når ikke det tjener almenvellets sociale interesser❓ !
Når man ved at en del unge dropper uddannelse fordi de enten er for belastede af fattigdom eller social . . uvidenhed; så skulle man da give dem mere i SU og mere studiehjælp !
Ikke langsigtet hensigtsmæssig politik
Især ikke hvis regeringernes ændringer i højere grad end at tjene almenvellets og det demokratiske samfunds interesser er orienterede via tid og magt på at servicere sine kernevælgeres mærkesager !
(så har demokratiet afskaffet sig selv og det er så nutidens herremænd og deres vasaler som bestemmer)?
Regeringerne holder i gennemsnit kun 2,3 år burde der så ikke holdes valg oftere❓En opdatering og et vejledende folketingsvalg hvert halve år er måske rettidig politisk og demokratisk omhu❓
Samfundet mistrives under partiernes partiske regeringspolitik; Danmarks regering er _ikke partiets regering_ men vores allesammens regering.
Er der nogle juridiske løsninger nogle retsetiske løsninger : hvis altså det er et problem i forhold til en eventuel målsætning om at have et funktionelt og demokratisk folkestyre i kongeriget Danmark
?
er der så at sige ikke megen tid til langsigtet politik ! vidensdemokratisk politik ! ?
Som når man ved at fattigdom og diskrimination medfører social nød og traumatisering; så er det asocialt at mindske fattighjælpen og overørselsindkomsterne til fattige som har under 150.000 -200.000 kroner om året før skat; mens folketingsmedlemmer og offentligt ansatte ikke KAN KLARE sig med mindre end mindst små 500.000 og så endda forventer skattelettelser og fradrag . .❓
Det er da asocialt og kan ikke være god demokratisk politik, når ikke det tjener almenvellets sociale interesser❓ !
Når man ved at en del unge dropper uddannelse fordi de enten er for belastede af fattigdom eller social . . uvidenhed; så skulle man da give dem mere i SU og mere studiehjælp !
Ikke langsigtet hensigtsmæssig politik
Især ikke hvis regeringernes ændringer i højere grad end at tjene almenvellets og det demokratiske samfunds interesser er orienterede via tid og magt på at servicere sine kernevælgeres mærkesager !
(så har demokratiet afskaffet sig selv og det er så nutidens herremænd og deres vasaler som bestemmer)?
Regeringerne holder i gennemsnit kun 2,3 år burde der så ikke holdes valg oftere❓En opdatering og et vejledende folketingsvalg hvert halve år er måske rettidig politisk og demokratisk omhu❓
Samfundet mistrives under partiernes partiske regeringspolitik; Danmarks regering er _ikke partiets regering_ men vores allesammens regering.
Er der nogle juridiske løsninger nogle retsetiske løsninger : hvis altså det er et problem i forhold til en eventuel målsætning om at have et funktionelt og demokratisk folkestyre i kongeriget Danmark
?