SuperDebat.dk > Politik & Samfund > Jura & Lovgivning
15tilføjet af lejeren
Skal jeg gå retten med "Peter fra L´easy"?
Hej alle Sol debatører
Jeg står i en rigtig træls situation, hvor jeg har mere end svært ved at slippe ud af klørerne på firmaet L´easy!
Historien i sin helhed er ret omfattende, men har du lyst, må du meget gerne læse den her: http://mine-erfaringer.blogspot.com/ - det skal siges jeg var i "lettere" dårligt humør, da jeg skrev den, men med rette synes jeg nok.
Den korte udgave er, at jeg gennem knap 6 år har været kunde hos Leasy, og en god og loyal en, jeg har altid overholdt mine forpligtelser til tiden.
Efter min lejede vaskemaskine er afhentet ( og den var opsagt skrifteligt og rettidigt iflg kontrakten), bliver de ved med at opkræve månedlig leje, for så at fortryde igen og refundere pengene. For så igen at sende mig en rykker og påstå jeg skylder dem en betaling. Det er nu anden gang på to måneder jeg har modtaget et sådant rykker brev,foruden flere opkald med beskyldning om manglende betaling, og jeg synes jo absolut ikke jeg skal betale den, selvom jeg jo bare en lille fisk og den "kun" lyder på lidt mere end 400,-kr..... 😕
Hvis jeg ikke betaler, hvordan vil et forløb så se ud fremover? og hvordan ville mine chancer være? [???]
Mange hilsner
Den frustrerede !
tilføjet af fruppe
Skal jeg gå retten med "Peter fra L´easy"?
Hvis Du stadig har følgebrevet fra refunderingen bør Du henvise til det hvis der står at kontoen er udlignet eller noget i samme stil.
De der ved lidt om regnskab på computere kan fortælle at beløbsposteringer sommetider "fiser" rundt i systemet hvad der udløser rykkerbreve, men det skal ikke gå ud over kunderne.
tilføjet af Anonym
Skal jeg gå retten med "Peter fra L´easy"?
Selvfølgelig skal du køre den videre i retten.
Det er ikke fair og hvis de gør det ved andre kunder, skal de fandme have af vide!
tilføjet af lejeren
Skal jeg gå retten med "Peter fra L´easy"?
Hej fruppe
Tak for dit svar. Jeg har aldrig fået noget følgebrev. Den venlige dame hos deres support sagde bare at hun nok skulle føre pengene tilbage og så skulle jeg ikke tænke mere på det. Det blev de også, men ugen efter kom den første rykker.
Det jeg ikke begriber her er hvordan denne sag får lov til at køre i 2 en halv måned, uden de udviser den mindste interesse i at få den afsluttet?
tilføjet af lejeren
Skal jeg gå retten med "Peter fra L´easy"?
Hej Anonym
Det er også det jeg hælder mest til, selvom det da er ret frustrerne at skulle bruge tid på, men fair er det jo bestemt ikke!!
tilføjet af lejeren
Skal jeg gå retten med "Peter fra L´easy"?
Hej Rikke
Tak for dit svar. Det er da godt nok skræmmende at jeg kan blive smidt i RKI, pga af inkompetence på allerhøjeste niveau. Men ja, rigtig god idé med pressen, det plejer jo som regel at hjælpe herhjemme i DK. Det er da bare utroligt, at de store firmaer ikke har en interesse i at behandle deres kunder ordentligt.
Jeg skal nok holde jeg opdateret herinde!
tilføjet af jeg bedte om, jeg bad om
Skal jeg gå retten med "Peter fra L´easy"?
du får intet ud af at gå i retten, kun nogle ekstra omkostninger til en Advokat, for retten vil ikke modtage din anmeldelse.
jeg forstår bare ikke hvorfor du lejer en maskine i så lang tid, og en combineret vaske og tumbler maskine er det rene underskud.
utallige aviser, magasiner og forbrugerbladet TÆNK advarer imod L'easy - DER - og mange andre kratlusker firmaer.
de 2 nævnte firmaer har samme ejer kreds.
FONA og et andet firma inden for samme fagområde, og også hyberswindlere, desuden har de også samme ejer.
som L'easy's kontrakter er skruet sammen, så lejer kunderne ikke diverse apperater, de "køber dem på afbedrag, hvis du sammenligner de beløb du har brugt på leje, så kunne du i stedet for have købt 5 maskiner.
AEG har gode leje aftaler med diverse boligforeninger, hvor de konstant kontrolereer mmaskinerne, og en Evt. defekt maskine bliver udskiftet omgående, uden beregning.
jeg kan ikke se, at du har overtrådt nogle grænser med din blok, selvom du nævner at du var i piss off mode, kommentaren er skrevet professionelt, og jeg opfatter den som en klar advvarsel mod alle svindlere.
jeg mener helt klart at du skal sende diverse indlæg der vedrører denne sag til L'easy, du kan oprette en yahoo konto ganske gratis på 5 sekunder.
jeg har sendt utallige indlæg til den såkaldte godheds industri, dog med mit eget firmanavn på, fordi de fleste debatører udmærket ved, at diverse indsamlinger kun drejer sig om ren spekulation og svindel.
tilføjet af fruppe
Skal jeg gå retten med "Peter fra L´easy"?
selvom jeg jo bare en lille fisk og den "kun" lyder på lidt mere end 400,-kr.....
Nogle telefonudbydere er hårde og sender uden varsel disse "småkroner" til incasso, hvilket straks udløser en tusse oveni.
Så kommer vi jo også op i beløb hvor Forbrugerrådet gerne vil tage over og hjælpe.
Engang ville jeg leje et køleskab i kort tid hos Peter og tog arbejdsfri på den aftalte dag hvor de ville levere, der kom ingen.
Jeg ringede til dem og brokkede mig hvor jeg så fik at vide at en tidligere lejer på adressen var i restance, derfor skulle jeg tjekkes nærmere.
Glem alt om det her og behold jeres lort sagde jeg og smækkede røret.
tilføjet af Anonym
Skal jeg gå retten med "Peter fra L´easy"?
Selvfølgelige skal du gå efter dem. De har jo selv indrømmet, at de ved at du har ret, når de kontakter dig for at fortælle dig, at du ikke skal betale de regninger, som de sender til dig. Så du har den dokumentation, som du har brug for.
tilføjet af lejeren
Skal jeg gå retten med "Peter fra L´easy"?
Hej "jeg bedte om, jeg bad om"
ja set i bakspejlet, kunne jeg vist ha købt elektronik til hele huset for alle de penge, jeg har betalt i leje. Jeg må ha været ramt af et tilfælge af ligegyldighed, hvor den ene måned bare tager den anden, og man ike tænker over man lejer noget - den står der jo bare og den fungerer....
Tak for "anmeldelsen" af min blog og jeg vil love dig, jeg ALDRIG skal leje noget mere;)]
Jeg har nu smidt smidt et par links i en mail til "Peter", men jeg forventer nu ikke noget svar. Jeg postede en klage på Trustpilot.dk for dage siden, hvor de efter bare 12 minutter lovede at vende tilbage hurtigst muligt....hvornår det så end er?
Har endnu intet hørt 😖
tilføjet af lejeren
Skal jeg gå retten med "Peter fra L´easy"?
Hej igen fruppe
Ja din historie giver jo et meget godt indtryk af virksomheden ikke? Men vær du glad for du aldrig nåede ind af hoveddøren hos L´easy, hvem ved hvor det hele så var endt 😃
Men interessant iagttagelse med forbrugerrådet der.......
tilføjet af lejeren
Skal jeg gå retten med "Peter fra L´easy"?
Hej Anonym
Jeg ville også forfærdelig gerne gå efter dem, for jeg har jo mit fuldstændig på det tørre!
tilføjet af L'easy og desuden Peter
Skal jeg gå retten med "Peter fra L´easy"?
Du har dit på det tørre. Blot gem alle breve og korrespondancer i øvrigt. Skriv i stedet for at ringe, for eksempel på e-ail, hvis du har spørgsmål og indsigelser til dem, så har du det jo på skrift, både dit og deres svar.
Skulle du havne i RKI, er det jo en fejl, og bevises dette, fjerner RKI dig da bare igen. Frygt dem ikke, du har jo ret.
Åbenbart skal vi passe på mellemværender med L'easy. Jeg kan tilføje Tdc, som da jeg forudbetalte min sidste faktura og havde penge til gode - gik der 5- 6 uger før pengene via checken kunne indløses. (de tilbageholder pengene på checken fik jeg at vide i banken i 8 dage, før de fysisk står på en konto, i tilfælde af, at de (Tdc) vil have pengene tilbage igen!!!)
L'easy
Tdc
m.fl. 😮
tilføjet af lejeren
Skal jeg gå retten med "Peter fra L´easy"?
Hej L'easy og desuden Peter
Tak for dit svar. ja TDC er efterhånden en klassiker i disse sammenhænge, måske L´easy gerne vil være som dem, at de er et forbillede? 😉
Men ja, jeg har jo mit på det tørre, det er netop det der gør denne sag så sindsyg frustrerende!
Det eneste jeg ønsker er bare, at modtage en mail fra Leasy´s kundeservice, hvor der står vi beklager ulejligheden, og du hører ALDRIG fra os igen... Men det er nok sværer end som så?...
[:X]
tilføjet af kykokokken
Skal jeg gå retten med "Peter fra L´easy"?
det var mig der bedte om, bad om, og jeg tror ikke på at trustpilot er særlig seriøs, dels fordi at de jo skal hente penge et vist sted for at køre piloten, og det er sikkert diverse handelsforeninger der står bag.
ligeledes med de diverse - mangler du en håndværker - jeg skulle ifølge aftalen modtage tre tilbud fra diverse mestre vedrørende køb og instalation af diverse EL arbejde, vaskemaskine, tumbler, komfur, opvaskemaskine, samt en støvsuger der kunne starte med ca. 800 watt fordi jeg brugte en generator i mit koloni havehus, og denne generator kunne kun yde 1000 watt.
arbejdet skulle udføres indenfor 4 uger fordi min kone var på en længere udenlands rejse, hvor hun var guide for diverse pensionister på pilgrims rejse til Rom, og arbejdet skulle være en overraskelse for hende.
jeg var ude efter tilbud i meget god tid, men ingen af de tre håndværkere gad at give et tilbud - arbejdet udgjorde et beløb på 110.123 kr - men alt de ulejlige sig med, var at ringe og forespørge, i hvilken prisklasse maskinerne skulle koste.
derefter fik jeg lokale mestre til at udføre arbejdet, instalatør og vvs firma, og de var utrolig hurtige og renlige, elektrikerne støvsugede og tørte støv af, efter at de havde boret huller i væggene.
senere har jeg så erfaret at de "mestre der giver tilbud, ikke altid er faglærte, og desuden må de betale et bidrag til det firma der formidler kontakten, altså procenter af den samlede sum.
med en yahoo. konto kan du trykke på højre musetast og overføre indlægene - debatten til din konto, men det er vigtigt at du "åbner linket, da det ellers ikke kan læses af modtageren, dette betyder kort sagt, at du under linket bare skriver et eller andet, Fks. her, så er linket åbent til læsning.
utallige udlåns firmaer og L'easy, DER, FONA, DANFINANS, og mange andre kører med renter og gebyrer på 37 % vel og mærke af den konstante restsum, hvilket betyder at du for hver skyldig 100 kr. betaler 37 kr. i rente, og i visse tilfælde også mora renter og Evt. gebyr for for sent betaling.
en bekendt købte en scooter til 18.000 kr. der blev finanseret igennem danfinans, SÆLGEREN PÅSTOD AT DET VAR TIL ALMINDELIG BANKRENTE, sorry, men han betalte ca. 38.000 kr for lånet.
regeringen er ikke intereseret i at stoppe disse ublu ågerkarle, for de tjener miliarder på stempel afgifter.
tilføjet af kykokokken
jeg glemte at skrive.
man skal se sig godt for når man vælger håndværkere, og helst bør man vælge en håndværker der kan referere til tidligere kunder.
der er nemlig faldet en lov om, at håndværkere IKKE er ansvarlige for diverse fejl, hvis de laver noget i private hjem.
omtalte dom drejede sig om en elektriker der ved et uheld kom til at bore i et skjult vandrør i en væg, og dommeren frikendte elektrikeren fordi kunden - SELV HAVDE INVITERET HÅNDVÆRKEREN INDENFOR - det rene fup og svindel, så inden man vælger håndværker så skal man få stemplet en kontrakt, at vedkommende er ansvarlig for mangelfuld og uforsvarlig udførelse af arbejdet.
en håndværker kan med et simpelt instrument kontrolere om der er vandrør eller EL instalationer i diverse vægge.