Jeg kan godt se i dit link, at det er co2-neutralt, men har du tænkt på, hvordan det skidt forbrænder.
Jeg har selv haft et oliefyr, der kørte på planteolie. Det kostede en kraftig ombygning, inden det kunne forbrænde olien ordentligt. Desuden brugte det så meget strøm, til en kompressor, at der ikke var nogen besparelse alligevel.
Det er helt sikkert godt at brænde fritureaffald af i store industri-brændere, som dem der findes på fjernvarme- og forbrændingsanlæg, men hvis man vil spare miljøet for partikel-forurening, så skal der helt anden forbrændings-styring til.
Det nærmeste jeg har hørt om miljøvenligt brændstof til forbrændingsmotorer, er alkohol. Der kan man opnå en fair forbrænding, over et stort omdrejningsområde på motoren. Hvad der er et krav, hvis det skal bruges i en bil.
Desuden, så skader uforbrændt alkohol ikke miljøet nævneværdigt.
Og, man kan jo starte med at lave alkohol, af de dårligste af de afgrøder der høstes. Måske kunne vi så få højnet niveauet af de fødevarer vi spiser, og samtidigt få sænket co2-belastningen. Der er jo ingen der siger at vi skal køre 100 % på alkohol fra i morgen. 20 % vil være en god start, som vil have øjeblikkelig virkning. Så kan selv gamle biler blive helt miljøvenlige. http://dk-10007.direct-mail.me
tilføjet af komododragon
Bliver stift i frostvejr
det største problem er nok at friturefedt bliver stift som stegemargarine når der er koldt og så flytter bilen sig selvsagt ikke ret langt.
Men man kan så vidt jeg ved prime moteren med regulær diesel så den kan varme systemet op og skifte til friturefedt, rapsolie eller hvad nu man bruger som brændsel.
Men omvendt hvem gider det mandag morgen klokken 6. Så det må nok stadig betragtes som noget for entusiaster.