34tilføjet af

Vi vil have lov at hade dem

Hvor mange gange skal vores udlændingspolitik drages i debat.Den er fra start og indtil nu forfejlet.
Vi har problemer med børnebander som har sin grundbund i indvandrekrese,der er nakohandlere skyde gale idioter bladt disse.Aligevel skal vi elske dem siger bl.a sf,radikale venstre.Hvor dum kan man være disse politikere er uden sans for virkeligheden.I har spillet forlidt for længe siden.Vi vil have lov til at hade disse samfunds snyltere det er vores demokratiske ret i dette land.jeg har skrevet tusin gange om hvordan vores system bliver misbrugt,de får de bedste boliger,de får bistandshjælp i spadevis,de er beregnede og drener vores system for penge,deres møj unger overfalder ældre medborgere og det er ikke få,men mange tilfælde vi taler om.Når jeg skriver som sådan her bliver jeg angrebet for at være rasist men det er jeg lang fra.Vi kan da godt blive enige om at der findes mange søde og rare fremmed her til land.Men kan vi bruge det til noget,hvis de ligesom ikke går ind i og irettesætter dem der er på gale veje.antisimentisme får en ny grobund hvis tingene får lov at sejle.Dem der kommer her til land må og skal indordne sig i vores demokrati ellers går det galt en dag.Vi skal vise hinanden respekt men ikke på de betingelser og premisser det foregår på,på nuværende tidspunkt.Disse fremmed børn mangler både respekt over for voksne og deres skoler.De er frække når de går i flok setup fordi respekten mangler.Vi må som vokne ansvarlige ikke ubetinget finde os i disse børn.Jeg føler mig som komplet idiot når man betaler skat og så ser man disse nassere vade rundt og hamstre så der knap nok er noget til vi andre og så er det for mine og dine penge,mange af dem tænker kun på og om sig selv,en af de dårligheder de har taget med her op.Man har snakket og snakket om de skulle tale dansk for at få økonomisk hjælp ha ha.Men måske er det bare mig der er skør?.Måske skal de have lov til at overfalde gamle damer og stikke andre ned med kniv og skyde på os.Og så skal de have præmie i form af kontant hjælp.Eller måske skal jeg øge selvtægt næste gang jeg ser en af disse unge banditter gi dem et par flade.Måske skal jeg have et boldtræ med i ærmet næste gang jeg går ud om aften og smadre deres hoveder når de genere mig.
Måske måske!!!!
tilføjet af

En lille bøn;o)

Flot indlæg, jeg forstår dig godt, men kan du ikke være sød at "splitte det op", så der kommer lidt luft imellem linierne?
Mange tak......
tilføjet af

Pisa undersøgelse

Du et levende bevis af den berømte Pisa undersøgelse.
Ja, forsåeligt nok, hvis man skriver med knytknæver og tænderne hårdt bidt sammen.
Med "et boldtræ"-mentalitet kan du efter naturens love fået smadret dit eget hoved...
tilføjet af

Du er da ikke en racist. Det er der mange der ikke er.

Øv , der står ingenting i din profil. Det du skriver om er da fra den virkelige verden. Mange mennesker er dumme , de kan ikke se hvor råddent det hele er. Det kunne Hr. Glistrup for mange mange år siden , han skulle ødelægges. En ældre mand på snart 80 år , skal nu i fængsel på grund af racisme paragrafen (??) . Mange mennesker tænker som han gør , men tør ikke komme frem med deres meninger , så ryger de i spjældet. FY FØJ. I Haderslev vil de fjerne bolig blokkene , bygge noget nyt . En opsigelse , flytter de ikke kommer politiet og fogeden , de har fået nok af alle de sociale problemer. ** De (udlændinge) var også ved at skulle organisere en terror celle i Danmark - han blev anholdt - og kommer nok ikke i paradiset - men i spjældet . Man genopdrager børnene , de bliver for danske?? Saria love , ved du hvad det er. ** En flygtning fortæller i fjernsynet om , hvordan det var i Iran med religions terror overfor alm. mennesker , dem vil jeg sørme gerne hjælpe. En lille dreng og hans mor flygter til Danmark , senere kommer hans far til Danmark - de er velkomne. MEN alt det andet fis , støtter jeg ikke. Man er ikke racist fordi man går ind for Danmark og det danske. Og så til M47 . hvis jeg er nød til at bede kommunen om hjælp , er det tvangsaktivering - mange i dette land lever af kontanthjælp i mange år , og bliver ikke tvangsaktiveret - og jeg tænker nu på dem der lever i to lande - på kontanthjælp .** For nogle år siden tvang kommunen mig til at komme af med min bil , der røg en god bankforbindelsen og bilforhandleren forstod ikke noget af det hele ( der var en købekontrakt) - men det står i loven at man ikke må have en bil - og andre aktiver - jeg mener det er forkert med sådan en lov ,det er så noget politikerne ikke forstår. Kontanthjælps systemet er så gammeldags , så man må tage sig til hovedet.
tilføjet af

jeg høre dig...

Og er også enig med dig et lang stykke hen af vejen,,,,,( er dog ikke så meget for selvtægt og boldtræ),alt for længe har vi fundet os i dette ragnarok, som en dag i fremtiden føre til en borgerkrig,,,,
Tænk jer engang,,, en borgerkrig, i vores lille stille og rolige land,,, nej der må altså gøres noget.....
egentlig kan jeg ikke forstå at det er nået så langt,,, Egentlig burde de magthavende, da have set befolkningens mening( tænk på alle de stemmer dansk folkeparti har fået de sidste par gange),,,,Den danske befolkning, har ene og alene stemt på dansk folkeparti, af den grund at de er de eneste der tør stå frem og sige, det vi alle mener, nemlig at dem der ikke kan opføre sig ordentligt, de skal hjem igen( dem der kan finde ud af at indordne sig, er mere end velkomne)..
Er i øvrigt også træt af at blive kaldt en racist, bare fordi jeg rent faktisk har en mening om indvandrerproblemmet( skal måske nævne at min bedste veninde er af serbisk afstamning)...
ha en god dag... knus rie
tilføjet af

vær forbillede

vi skal elske hinanden, men hade synden
Gud elsker disse mennesker, som Han elsker dig. Han hader synden og ja den skal vi bekæmpe.
Hvis du vil være bedre end "de andre", så bekæmp synden i digselv (og sidenhen i andre) og elsk digselv og andre som Gud elsker os alle.
Jesus er død for dig, og er LIGENU villig til at rense dig for had, hvis du ber Ham om det.
dit valg!
tilføjet af

Du har ret

Hjem med dem, der ikke vil indordne sig og yde bidrag til samfundet på ligefod med os andre.
tilføjet af

Hjælp

Fint indlæg Rie. Hvordan kan jeg skrive direkte til dig, som du tilbyder i din profil ?
tilføjet af

Forstår dig!

I vores tid er der mange alvorlige problemer at forholde sig til, men så længe der er en flok der modarbejder løsningen bliver tingene ikke bedre!
tilføjet af

hmmmm

Jeg kan fornemme, at du var meget vred da du skrev dette indlæg, men derud over vil jeg sige, at jeg ikke kan skrive under på dit indlæg. Jeg syntes det er meget menneskefjensk. Som teenager var jeg ikke et af guds bedste børn og jeg tro at mange hvis de kan erindre deres ungdom vil erkende at det kunne gå vildt for sig og i pricippet er ungdommen et oprør.
Når talen falder på bande kriminalitet, så kan vi også nævne Hells Angels og White Pride osv. Verden er ikke så sort hvid og husk vi er alle sammen mennesker.
tilføjet af

interessant

Hejsa,
Fint indlæg - med en del fornuft, men også en del jeg personligt står uforstående overfor.

Hvis du skal have lov til at hade dem, så skal de vel også have lov at hade dig? eller det er måske ikke demokrati for dig?
Hele retorikken med "de og os" - for mig svarer det til at adskille sig fra selvsamme "virkelige verden" der omtales. Hvis du som repræsentant for DF føler at det er utåleligt at der ikke er grebet ind, ja så har i jo selv haft chancen de seneste år og også de kommende år, så arbejd lystigt videre og se om jeres arbejde falder i god jord på længere sigt.
Det undrede mig også at de velfungerende indvandere skal tage ansvar for de elementer som ikke kan finde ud af at tilpasse sig det danske samfund. tager vi som enkelt individer f.eks. ansvar for de danske lovbrydere vi har i danmark?
det ser også ud som om du har "arvet" retorikken fra politikkerne med "dem og os", da dit indlæg ikke bygger på forståelse, men en vurdering ud fra politikkernes udtalelser igennem medierne, som igen bygger på et statistisk grundlag. dette giver desværre ikke et reelt billede på den faktiske situation, hvor meget vi end ønsker det. i samme åndedrag kalder vi jo politikkerne "virkelighedsfjerne og indsnævrede". alligevel må vi beslutte vores retning udfra deres udtalelser, da vi ikke selv har lyst til at være en del af folketinget. for så bliver ansvaret netop vores, hvilket nok ikke er så rart.
"En ældre mand på snart 80 år , skal nu i fængsel på grund af racisme paragrafen (??)" - ehh ja, gælder loven nu ikke for ældre? eller det er måske et nyt punkt i DF politiske agenda?
Tak fordi i læste det. håber i kan lide det mere end i hader det.
tilføjet af

???

BESKRIV synden - så jeg kan forstå, hvad du mener ?
tilføjet af

Næsten enig

For hvad med de dansker der voldtager deres børn, slår deres børn, laver alt muligt og umuligt andet lort (f.eks. også danske junkier) osv osv osv.........? Hvad skal de så? I danske fængsler har de det sgu da alt for godt!
tilføjet af

Godt indlæg

Det er rart, at få dine synspunkter af fornuftmæssig karakter ind i en følelsesladet debat -
Det er nødvendigt for at holde balance i menings udvekslingen.
Jeg kan også godt følge indlægsskriveren et stykke hen af vejen, det med : nu er det sgu nok, og hvor meget skal vi finde os i af ubehageligheder på gader og stræder.
Ja volden er accelereret, og mange er blevet overfaldet uden anden grund, end at de lige var i nærheden af, nogle med meget kort lunte og opsparede aggressioner.
Og jeg kan også føle mig vred og tænke : Nu er det fandme NOK, nu skal de sgu ha sådan en røvfuld og sparkes afsted, altså voldelige af alle racer også de danske. -
Men der må fornuft til, når den politiske strategi og løsningsmodellerne skal findes, meget sjældent er der fundet løsninger, når det er følelserne, som har styret.
Godt og vigtigt at bruge sit hjerte - Men vigtigt at tage fornuften med på råd, når der handles.

mvh. guller
tilføjet af

heh

ja meget enig der
tilføjet af

Racismeparagraffen SKAL afskaffes

Få ophævet denne tåbelige paragraf hellere idag end imorgen da den kun bliver brugt den ene vej, er bevist i et debat program på TV Danmark hvor en gruppe indvandrerdrenge sidde og kalde danske piger for 50 kr. luddere for åben skærm ingen reaktion fra dem med de rigtige meninger er ikke racist men realist der er forskel. Hilsen dalimill.
tilføjet af

hvornår

hvornår kommer den dag hvor vi må oprette vores retfærdighed og ikke skal rette os efter internationale konventioner,der giver dem husly og rettigheder,som ikke tilkommer dem.hvornår lægger vi pladderhumanisnem på skrotpladsen og gør vores gader og samfund sikkert igen, de ødelægger og korrumperer vores samfund og mentalitet.hvornår??????
tilføjet af

Svarer du selv på

"Hvor mange gange skal vores udlændingspolitik drages i debat" tjah, du svarer da delvist selv på det ved at starte endnu en debat om det.
Og endnu engang får vi et eksempel på hvor lemfældigt man omgåes med det "at hade".
Bodyman
tilføjet af

Afskaf alle...

de paragraffer som kunne få dig i fedtefadet? Så kunne vi leve i et vældigt anarki hvor du og ligesindede kunne begå den ene forbrydelse efter den anden uden at blive draget til ansvar?
Bodyman
tilføjet af

racisme §

Hvorfor afskaffe den ?
Det handler vel om at OVERHOLDE den overfor ALLE.
tilføjet af

Gad vide om det...

ikke er meget sigende for den tid vi lever i, i dagens Danmark at en debattør opretter er indlæg for at fortælle at vedk SÅ gerne vil hade nogen?
Jøsses hvor fattigt!!
Bodyman
tilføjet af

Hvor blinder er I egentlig?

Du og dine ligesindede får det sgu til at lyde som ren forfølgelse af jer? Men I overser komplet, og sikkert med vilje, at denne lov ikke kun skal beskytte andre racer mod forfølgelse og diskriminering - men også os selv?
Men nej, lad os da få den racisme paragraf væk så Glistrup, Camre og Kjærsgaard kan sige præcist hvad de vil om de formastelige muhammedanere og muslimer. Har I slet ingen selvkritik?
Bodyman
tilføjet af

Helt korrekt

Den ene gang efter den anden hører vi om hvor uintegrerbare vore indvandrere er. Men et startoplæg som dette gør da alt det kan for at forhindre at vore nye danskere nogensinde bliver integreret.
Faktisk er der dømt benspænd for viljen til at få en effektiv integration.
Bodyman
tilføjet af

Præcist guller

Men tro ikke at det er med den forudsætning at start oplægget blev skrevet. For det ser ud til at man glemmer at denne paragraf også er til for at beskytte "pæredanskere".
Men ellers kan jeg også godt følge idéen i indlægget, nemlig at få kontrol med den kriminalitet vi ikke kan rende fra.
Bodyman
tilføjet af

udlængepolitik

Den skal debateres så længe der er problemer med kriminalitet og manglende tilpasning. der er nogle der gerne vil lukke øjnene og lad stå til. dalimill
tilføjet af

"udlænge"??

Du mener da vist "udlændinge politik"?
tilføjet af

stavefejl

sorry der var jeg lidt for hurtig på tasterne, det er godt der er nogle der er vågne.dalimill
tilføjet af

det er vi fuldstændig enige om,,,

og der skal da også i samme forbindelse, laves om på vores lovgivning omkring disse ting, ja og mange andre,,,,,
Men nu er det nu engang sådan at når naboens og mine børn laver ballade, så sender jeg naboens hjem, og mine egne på værelset,,, og sådan burde danmark også gøre,,,
Vi har rigeligt af kriminelle selv, vi behøver ikke at importerer dem fra udlandet,,,
Strengere love for danske voldskriminelle, og udvisning til udlændinge,,, det er min løsning..
Så kan det jo også være at de gode og lovlydige udlændinge vi har her i landet, for lidt ro og fred, så de har lettere ved at integrere sig..
tilføjet af

kære jydemand..

sorry, det kan du her,,gg
rieka@sol.dk
knuz rie
tilføjet af

Det vil jeg blive ved med sålænge man kalder mig rasist.......

Det er jeg ikke, det jeg skriver om er de daglige problemer,og hvis man ikke ser dem så er man blid
tilføjet af

daglige problemer

daglige problemer for dem eller dig?
den følelse af diskriminition du iøjeblikket føler ved at blive kaldt "racist" og lignende, føler de nok også ved at blive kaldt "perker" og andre ting, som refererer til deres oprindelse. i denne form kan man jo sammenligne dit første indlæg med netop disse "gadebander" (som det så yndefuldt hedder nu til dags) og spørge sig selv, hvor langt er der fra det indlæg til handlingerne fra disse grupper? det er her jeg tror frygten ligger i os, såkaldte pladderhumanister (brugt for ikke at skulle tage stilling til humanismen generelt).derfor tror jeg personligt at der bør arbejdes for at skabe en fælles retfærdighed, fremfor en for hver gruppe i samfundet.
om det så er med vilje at der står "blid" ...eller "blind" er jo så op til læseren at vurdere - for nogen er det jo en og samme sag.
tilføjet af

Problemerne

tak for det positive svar Guller og en meget flot afslutningslinie i ovenstående.
jeg er enig med dig i at der skal handles overfor problemerne, men problemet ligger for at se i hvordan det gribes an. der er jo ekstremer til begge sider, som skal komme til enighed i dette projekt vi kalder demokrati. derfor bliver en hver løsningsmodel et kompomis uden at man kan vurdere, hvilken del der forårsagede virkningen (hved enten positiv eller negativ). derud over er det individuelt fra hver person som må ligge under løsningsmodellen, hvad der hjælper vedkommende, hvilket jo heller ikke ligefrem fremgår af statistikkerne, som bliver grundlag for videreføring af projekterne.
Men noget skal gøres! og der sker noget! hvad enten man er enig med det eller ej, så sker der noget...og resultatet...ja det vil fremgå af de næste generationers måde at leve på.Men hvis vi vil være med til at skabe et positivt liv for vores børn, danske eller ny danske, så bør vi støtte op om de handlinger vi tror der er rigtige og tage de diskutioner som følger med den beslutning det kræver.
tilføjet af

Bag Arabiens Slør

Opdagelsesrejsende, rejsearrangør og forfatter Jørgen Bitsch fortalte i 1983 om sine oplevelser på sin opdagelsesrejse til Arabien i bogen ”Bag Arabiens Slør”. Følgende afsnit fra side 151 til side 158 giver et indtryk af en fredag formiddag på torvet i Jedda, Saudi Arabien.
Om det du nu skal læse kunne man mene at sådant må høre fortiden til, men det stemmer ikke:
5. april 2005 berettes på DR-tekst-tv om 6 somaliere, der er blevet halshugget i netop Jedda for biltyveri.
”Barbariske straffe
Helligdag på torvet i Jedda
Hånden, der stjæler - Halshugning i tre etaper - De utro hustruer
Det er fredag,
muhamedanernes helligdag, og i denne anledning bliver de korporlige straffe eksekveret på byernes torve, for øjnene af den nyfigne offentlighed, som på den dag har god tid til at lade sig opbygge ved synet.
Jeg har ytret ønske om at se, hvorvidt barbariet virkelig når sådanne højder, som man påstår, og Olav Friis har tilbudt at tage mig med hen til den store plads, hvor afstraffelserne i Jedda finder sted.
Fru Friis har aldrig overværet det før og insisterer på at gå med os. Hendes mands protester hjælper ikke; det hele er nok ikke så galt, siger hun; for øvrigt er hun et voksent menneske, der ønsker at vide besked med, hvad der foregår i den by, hvor hun har boet i så lang tid.
- Du skal få din vilje, siger Friis, men husk, at du har selv været ude om det, hvis du bliver dårlig.
Vi nåede torvet ved halv ét-tiden og trængte os ind gennem den store, forventningsfulde tilskuer-skare, som allerede havde taget opstilling. -
Der er seks fanger, som skal under pisken den dag. De fleste af dem bliver pisket en gang om ugen. De synes at have vænnet sig til det, siger man, for det er yderst sjældent, at de giver et kny fra sig, mens prøvelsen står på. Hvis den dømte selv eller en af hans venner har haft råd til at bestikke bøddelen, er slagene ikke så hårde som (fortsættes side 152).
Bag Arabiens Slør (side 152)
ellers. På den anden side må afstraffelsen ikke udføres så lemfældigt, at tilskuerne bliver forargede og gør vrøvl; hvis det sker, må bøddelen skynde sig at lægge flere kræfter i for ikke at bringe retfærdigheden i miskredit. Man hævder for resten, at disse slag er betydelig mildere end dem politiet anvender, når det afhører en mistænkt, lige meget om han så kun er mistænkt for at have stjålet et æg. Ved en sådan afhøring bruges en pisk, der er så raffineret udstyret, at læger, der har haft lejlighed til at se den, påstår, at bare syv slag af den kunne få en helgen til at erklære sig skyldig i barnemord.
Politisoldater har nu slæbt den første af de seks ventende fanger frem til et ryddet område midt på torvet; her kastes han om på jorden, og snart suser piskeslagene ned over hans krop. Bøddelen går systematisk til værks. Han begynder med at lade pisken falde på offerets skulderblade, så bevæger den sig langsomt ned mod lænden og derefter lige så metodisk op mod skuldrene igen.
Offeret giver ikke en lyd fra sig, og da bøddelen endelig har tildelt ham de slag, der tilkommer ham ifølge dommen, rejser manden sig og går roligt, om end stærkt medtaget, hen og sætter sig på bænken hos de andre.
De er hårde halse, disse arabiske fanger. Endog mens piskningen af en medfange står på, sidder de og snakker sammen uden at røbe med en mine, at de om lidt skal igennem det samme.
Da de seks afpiskninger var tilendebragt, troede vi naivt, at det hele var overstået for denne gang og skulle lige til at gå hjem. Men vi havde taget fejl. Det frygtelige var tilbage.
Pludselig viste der sig en politiofficer med en lille, sortklædt, skælvende mand ved sin side. I hælene på dem gik to soldater. Manden var dømt for tyveri, og for denne forbrydelse kender man i Arabien - helt efter koranens bogstav - kun én straf. Tyven får sin højre hånd skåret af, og denne straf må han lide, hvadenten han har stjålet nogle få rialer eller tilvendt sig en million. Bliver han grebet i tyveri for anden gang, mister han sin venstre hånd, og skulle det ske, at han for tredje gang bliver dømt for samme forseelse, må han sige farvel til begge sine fødder. Den sidste bestemmelse har
(fortsættes side 153)
Barbariske straffe (side 153)
hovedsagelig teoretisk interesse. Også arabiske tyve har svært ved at gøre deres arbejde forsvarligt, når hænderne mangler.
Da det gik op for os, hvad der forestod, var vi helst flygtet, men vi stod midt inde i den store skare, og ingen følte trang til at rokke sig en millimeter for vor skyld.
Næsten lammede så vi den sortklædte blive tvunget i knæ, hvorpå man bandt et tyndt reb omkring en finger på hans højre hånd. En af soldaterne trak derefter så kraftigt i rebet, at manden væltede fremover, så lang han var. Mens rebet blev holdt
Stramt ud, sørgede den anden soldat for, at manden blev liggende, hvor han var faldet, og nu kom bøddelen til med en skarp kniv i hånden, ikke meget større end en almindelig bordkniv, men med et meget bredt blad.
Fangens hånd blev ikke just skåret, men snarere filet af med kniven.
Jeg ved ikke hvor længe det stod på. Jeg havde mistet alt begreb om tid. Offerets jamren
og skrigen syntes at vare en evighed, men da denne evighed var omme, stod den ene soldat med den straffedes hånd dinglende i enden af rebet. Derpå blev hånden hængt op på en bjælke til skræk og advarsel, og her blev den i nogle timer. Først klokken 18 tages afskårne hænder ned.
Så snart hånden var blevet filet af, dyppede man stakkelens armstump i kogende olie, og han blev bragt til hospitalet. Men dette skete kun, fordi vi befandt os i en ”civiliseret” by. I byerne i det indre af landet bliver den straffede overladt til sin egen omsorg, og mange forbløder.
I de ”civiliserede” byer giver man tillige offeret en indsprøjtning mod stivkrampe - også en af de ting, som adskiller Arabiens ”foregangs-byer” fra de tilbagestående.
- Åh, lad os dog gå, hviskede fru Friis ved siden af mig. Der var ikke noget jeg hellere ville, og det lykkedes os endelig at mase os ud af folkestimlen. Men ingen i den øvrige forsamling lod til at ville gå hjem endnu. De havde ikke fået nok. De håbede på mere blod.
Fra torvet ind i en sidegade.
Så kunne fru Friis ikke mere. Hun kastede op ved en husmur(fortsættes side 154)
Bag Arabiens Slør (side 154)
Når straffen for noget simpelt er så bestialsk, hvorledes går det da den, der har begået en alvorlig forbrydelse? Mord for eksempel?
Han må bestemt prise sig lykkelig, hvis det ”kun” koster ham hovedet. Det sværd, bøddelen normalt anvender, er skarpt som et barberblad og i stand til i første hug at befri en mand for hans hoved. Men har udåden været af en særlig oprørende art - eller hvis det er en pilgrim, forbrydelsen er gået ud over (selv om han så blot er blevet bestjålet) - kan gerningsmanden dømmes til at miste hovedet i tre etaper. Det første hug får han i nakken, det næste over struben, og først det tredje skiller hovedet fra kroppen.
Også de afhuggede hoveder anbringes på torvet, enten på en stang eller ophængt med en ”slagterkrog” gennem det ene øre. I Jedda regner man med, at der årligt falder en snes domme, der kræver ugerningsmandens hoved. Meget ofte får forbryderen ikke sin dom at vide, før i det øjeblik han eller hun bliver hentet ud af cellen og bragt til retterstedet. - For øvrigt hænder det ret tit, at en arresteret mand eller kvinde forsvinder sporløst, uden lov og dom. Der bliver ikke givet besked til de pårørende, ja, man gør sig end ikke den ulejlighed at undersøge, hvem de pårørende er.
I fængslerne bliver der ikke serveret megen mad. Hvis et menneske derfor holdes indespærret i længere tid og ikke kan skaffe sig føde udefra, er det ikke usædvanligt, at han dør af sult.
Hver fange får to kroner i kostpenge, men som min jugoslaviske ven havde fortalt mig, er det nødvendigt for ham at overtale fangevogterne til at foretage indkøbene, og disse beregner sig halvtreds procent i budpenge.
Bestikkelser kan gøre underværker, og ved hjælp af dem lykkes det ofte fangerne ikke alene at få de nødvendige forsyninger frem, men også at undgå den endelige dom. Selv en morder har nogenlunde let ved at klare frisag, hvis han blot er i stand til at luske det fornødne beløb i de rigtige lommer. Det koster ca. 2.500 kroner (1.800
rialer) at dræbe et menneske, også hvis drabet skyldes et trafikuheld. Derfor bør ingen erhverver sig kørekort, hvis han ikke ejer en kapital af denne størrelse. ”Erstatningen” bliver i regel accepteret, men hvis dette ikke skulle være tilfældet, eller hvis ”morderen” (fortsættes side 155)
Barbariske straffe (side 155)
ingen likvide midler har, må han erlægge sit hoved som betaling. Af samme grund tilrådes det motorførere, der kører ind i Saudi-Arabien, at stille en garanti på 1.800 rialer ved ankomsten.
Indtil for få år siden straffedes en kvinde, der var sin mand utro, med at blive kastet for hajerne i Det røde Hav. For at sikre at der virkelig var hajer til stede, smed man en hund i vandet. Dens lugt hidkaldte øjeblikkelig
rovfiskene, og først derefter kom turen til kvinden.
Denne straffemetode har den fremskridtsvenlige kronprins Feisal nu forbudt, og takket være denne mands humane indstilling til sine medmen-nesker er stening i dag blevet den almindelige straf for utroskab.
Jeg ved såmænd ikke, hvad kvinderne foretrækker. Man har næppe spurgt dem.
Jeg hørte en beretning om en fraskilt kvinde, der var blevet gift for anden gang. Hun havde et barn af første ægteskab, og en dag var dette barn så åbenmundet at fortælle sin stedfader, at ”når du er ude at rejse”, kommer min første far så tit og besøger mor”.
Nogle dage senere sagde manden til sin kone, at han desværre måtte rejse bort nogle dage, men samme aften sneg han sig tilbage til huset og overraskede hende og hendes første mand i en øm situation. Det kom til slagsmål, hvori hustruen greb aktivt ind og i raseri knuste en lerkrukke på sin nuværende, bedragne ægtefælles hoved med en så voldsom kraft, at han døde af det. Hun syede hans lig ind i en af de store sofapuder, der er så almindelige i Orienten, og den første ægtemand påtog sig at slæbe sin afdøde rival ned til havet og kaste ham for hajerne. Men undervejs gik noget af syningen op, og en betjent så et ben stikke ud. Manden blev straks sat i fængsel. Der var for ham kun én passende straf: halshugning. Kvinden, der kort efter også blev arresteret, dømtes til stening.
Inden straffen over hende eksekveredes, måtte hun se på at hendes første mand blev halshugget; dernæst modtog hun selv firs piskelag. Endelig kørtes et vognlæs sten frem; publikum forsynede sig og begyndte steningen. Tretten gange blev hun slået til jorden, men (fortsættes side 156)
Bag Arabiens Slør (side 156)
hver gang rejste hun sig igen. Først den fjortende gang blev hun liggende, og lægen erklærede hende for død.
Da man skulle begrave hende, opdagede man imidlertid, at hendes hjerte slog endnu. Dette var ganske uden fortilfælde.
Hvad gjorde man nu?
Man lod sende bud til kongen, der omgående svarede, at det måtte være Allahs vilje, at denne kvinde trods sin forbrydelse skulle have lov til at leve videre.
Hun skulle derfor på kongens regning indlægges på et hospital, og man burde gøre alt, hvad der stod i menneskelig magt, for at redde hendes liv. Kvinden stod virkelig mishandlingen igennem og lever i Jedda den dag i dag - cirka ti år efter at de uhyggelige begivenheder fandt sted.
Gang på gang hører man om eksekvering af de mest bestialske straffe, men når man fortæller det videre til mennesker uden for Arabien, bliver man uvægerlig mødt med mistro og beskyldes enten for godtroenhed eller løgnagtighed.
Det er da også sjældent, at nogen er i stand til at fremlægge dokumentation for dette middelalderlige barbari, men det lykkedes dog for nylig for en fransk født læge, der i 1940 havde fuldendt sine lægestudier på et hospital i Alexandria. Lægen fik tilbudt en to års kontrakt ved kong Ibn Sauds eget hospital. Da denne periode var omme, åbnede han sin egen konsultation og blev i landet indtil slutningen af 1958.
Denne læge har i det amerikanske blad ”True” skrevet en artikel om slavehandel og om
straffemetoder, der er så grufulde, at hvis artiklen ikke var ledsaget af fotografier, som blandt andet viser de forskellige stadier i en halshugning, ville heller ikke han være blevet troet.
Gennem mange år praktiserede
han i et antal byer i landets indre regioner, hvor kun få ikke-arabere har fået lov at komme, og han hævder, at man ikke i nogen anden del af verden finder en sådan blanding af grusomhed og uvidenhed.
Han har ledsaget rige oliesheiker til slavemarkeder for at indkøbe femtenårs piger, der
”kunne friske d’herrer op i deres senge” . Han har assisteret ved offentlige halshugninger og steninger. (Fortsættes side 157)
Barbariske straffe (side 157)
”Jeg har” - fortæller han -
”måttet skrive dødsattester for kvinder, der, begravet i sand til halsen, var blevet dræbt ved stening”.
Straffen for utroskab er den mest barbariske af alle arabiske straffe. ”Jeg har set en sådan
straf blive fuldbyrdet”, siger lægen, ”og det var mere end selv min professionelle hård-hudethed kunne tage”.
En kvinde, der var grebet i hor, fik alt tøjet revet af sig, og for enden af et reb blev hun trukket splitternøgen gennem byen, så alle kunne se hende. På en åben plads var der blevet gravet et hul i jorden. Her blev hun begravet, således at kun hendes hoved ragede op. En vogn med sten kørte frem, og de mange tilskuere, der var kommet til stede, bevæbnede sig. Så tog de opstilling i en cirkel uden om offeret, og på et tegn af en politiofficer begyndte de at stene det hjælpeløse menneske.
Bombardementet mod hendes hoved fortsatte, til der kun var en blodig masse tilbage.. Derpå udvidede man graven en smule, og kvinden fandt sit hvilested i den jord, hvor hun var blevet dræbt.
Manden, der havde været hendes medskyldige, slap med halvtreds piskeslag.
Ikke blot utroskab, men alt seksuelt samkvem uden for ægteskab er forbudt og straffes mindst med piskning - dog er forholdet mellem en herre
og hans slavepiger naturligvis en undtagelse. Dette har samme legale status som forbin-
delsen mellem mand og kone.
Som det vil forstås, er der en livlig handel med disse slavinder.
En araber må som omtalt ikke have mere end fire koner, men der er ingen grænser for det antal slavepiger, han har lov at holde. Takket være denne for ordning kan de velhavende sheiker forsyne sig med så mange kvinder, de vil. Den mange gange gifte kong Ibn Saud har i øjeblikket (1983) omkring halvfems slavinder til sin opvartning.
Da familien Friis og jeg i temmelig nedbrudt tilstand var kommet tilbage til huset ved ”Helvedes Port”, sad vi og drøftede dagens
begivenheder.
Jeg ved godt, at De har travlt med at komme ind og søge efter Helge Hedendal, sagde Friis, og når jeg gik ind på at tage dem med på torvet i dag, havde det sine grunde. Jeg ville have, at de skulle
(fortsættes på side 158)
Bag Arabiens Slør (side 158)
vide, hvad der kan vente Dem her i Arabien, hvis De på en eller anden måde overtræder koranens bud eller falder i kløerne på folk, der tager Deres interesse for visse forhold unådigt op.
Men de vil vel stadig ind i ørkenen?
- Ja, Friis, det får de mig ikke fra. Jeg får mere og mere lyst til at gøre denne Helge Hedendals bekendtskab.”
tilføjet af

synd

synd er det vi ikke gør i tro.
ved læsning i Biblen er der retningslinjer for hvordan vi skal tilstræbe at leve.
Det største bud er at elske Gud samt at elske andre som osselv.
Jesus døde på korset for at "betale" sit blod for menneskehedens synder, for at vi i Jesu navn kan stå rene frem for Gud, være i Hans nærvær og modtage kærlighed, så vi kan vide os elsket som vi alle har brug for og derfor også kan give kærlighed videre til hinanden. Meget synd begås ved at se splinten i naboen øje, fremfor bjælken i vores eget øje (Lukasevangeliet 6,42) eller
...gør op med jeres egoisme ...så er der ikke længere noget som er urent for jer (Lukas 11,41)
Så længe vi lever på jorden undgår vi ikke synd, men hvis vi bekender den og bliver renset påny af Jesus og ber om hjælp om at gøre det bedre næste gang, vil Helligånden vejlede og udruste os i næstekærlighed
hvad vil du bruge dit liv til kan man meget simpelt spørge sigselv -opbyggelse og støtte til andre mennesker og sigselv eller nedbrydning
hej
tilføjet af

flot

flot, du er noget helt enestående, der aldrig gør noget forkert
lad den der er syndfri kaste den første sten Johannesevangeliet 8,1-11
eller hva'? er vi ikke længere et kristent samfund med kristne værdier? hvilke værdier er det så der er så truede?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.