BILFORSIKRING TIL UNG BILIST (GULE PLADER)
Hej Allesammen. Jeg er i syv sind omkring bilforsikring. Sagen er denne:
Jeg arbejder freelance som rekvisitør, dvs. jeg skaffer ting og sager til diverse film og tv optagelser. efter nu snart 2 år med et hav af lejebiler, har jeg fundet ud af at jeg gerne vil købe min egen. Det vil være en fordel på mange måder; jeg slipper for at slæbe alt mit 'faste inventar' op og ned i min egen lejlighed (vi snakker ca. 10 værktøjskasser + alt det løse man altid liiige skal have med in case...) + at jeg vil kunne bruge bilen privat også. I princippet havde jeg tænkt at registrere den som et privat køretøj, da jeg endnu ikke er momsregistreret og er i tvivl om det er en god idé, og så 'leje' den ud som en fast pris oven i min løn (Dvs. leje af mig+bil+værktøj ud til en fast pris pr.dag) Det må jeg vel for så vidt også godt, så længe den årlige 'indtjening' på bilen ikke overstiger 50.000
Nu har jeg snakket med 7 forsikringsselskaber og det er jo fuldstændig hul i hovedet hvad de vil have, alene for ansvarsforsikringen.
Det billigste jeg har fundet er hos FAIR men det er uden en såkaldt 'fastpræmieordning' og med en meget høj selvrisiko på 4200,- dvs. at jeg mister 3 års anciennitet på hver eneste mulige skade (derfor vil man i de fleste tilfælde, med små skader, nok vælge alligevel at gå uden om forsikringsselskabet) dårlig idé.
Dernæst kommer TRYG som har et tilbud på 18.000 inkl. vejhjælp OG kasko - det lyder jo lidt bedre, og de har også en fastpræmieordning så jeg ikke mister anciennitet uanset hvad. det er jo klart et plus. Det kræver dog at jeg også flytter indbo, ansvar og ulykke over til dem, som så til gengæld er nogle ekstremt dyre forsikringer ifht. hvad jeg har nu.
Men det er stadig alt alt for dyrt. Alka vil jeg gå helt uden om, da jeg på INGEN måde må bruge bilen andet end privat(Hallo, det er en varevogn!??) og Alm. Brand har givet mig en pris på 65.000 årligt (en såkaldt skrub-af pris)
HVAD GØR MAN?
Jeg kører pænt, kører meget, og er generelt ret fornuftig på vejene. Dog er jeg kun 20 år gammel, og derfor vil ingen af selskaberne have noget med mig at gøre...
Hjælp.
Maria
Jeg arbejder freelance som rekvisitør, dvs. jeg skaffer ting og sager til diverse film og tv optagelser. efter nu snart 2 år med et hav af lejebiler, har jeg fundet ud af at jeg gerne vil købe min egen. Det vil være en fordel på mange måder; jeg slipper for at slæbe alt mit 'faste inventar' op og ned i min egen lejlighed (vi snakker ca. 10 værktøjskasser + alt det løse man altid liiige skal have med in case...) + at jeg vil kunne bruge bilen privat også. I princippet havde jeg tænkt at registrere den som et privat køretøj, da jeg endnu ikke er momsregistreret og er i tvivl om det er en god idé, og så 'leje' den ud som en fast pris oven i min løn (Dvs. leje af mig+bil+værktøj ud til en fast pris pr.dag) Det må jeg vel for så vidt også godt, så længe den årlige 'indtjening' på bilen ikke overstiger 50.000
Nu har jeg snakket med 7 forsikringsselskaber og det er jo fuldstændig hul i hovedet hvad de vil have, alene for ansvarsforsikringen.
Det billigste jeg har fundet er hos FAIR men det er uden en såkaldt 'fastpræmieordning' og med en meget høj selvrisiko på 4200,- dvs. at jeg mister 3 års anciennitet på hver eneste mulige skade (derfor vil man i de fleste tilfælde, med små skader, nok vælge alligevel at gå uden om forsikringsselskabet) dårlig idé.
Dernæst kommer TRYG som har et tilbud på 18.000 inkl. vejhjælp OG kasko - det lyder jo lidt bedre, og de har også en fastpræmieordning så jeg ikke mister anciennitet uanset hvad. det er jo klart et plus. Det kræver dog at jeg også flytter indbo, ansvar og ulykke over til dem, som så til gengæld er nogle ekstremt dyre forsikringer ifht. hvad jeg har nu.
Men det er stadig alt alt for dyrt. Alka vil jeg gå helt uden om, da jeg på INGEN måde må bruge bilen andet end privat(Hallo, det er en varevogn!??) og Alm. Brand har givet mig en pris på 65.000 årligt (en såkaldt skrub-af pris)
HVAD GØR MAN?
Jeg kører pænt, kører meget, og er generelt ret fornuftig på vejene. Dog er jeg kun 20 år gammel, og derfor vil ingen af selskaberne have noget med mig at gøre...
Hjælp.
Maria