Din scooter bliver langsomt men sikkert ødelagt af at køre lovlig i dk
Den holder længere når den er ulovlig, dvs uden tun.
Den KAN til og med køre langere på literen, når den er ulovlig
velkommen til de danske latterlige love
tilføjet af Simon.
Der er jo en grund til at de er ulovlige
Tror ikke de regler er så latterlige som du udgyder og de regler er ikke kun i Danmark i øvrigt
tilføjet af boy-in-blue
hva så brian
havde du ikke snublekysen spændt på hovedet da du var nede at kysse asfalten ?
det tyder det godt nok ikke på !
men god fornøjelse med din ulovlige scooter - jeg er sikker på strisserne lader dig slippe med de skarpe argumenter du her bringer for dagen - NOT
tilføjet af lovlig
snak når du du ved hvad du snakker om, ellers hold kæft!
Det er ikke det jeg snakker om knægt!
Det skal åbenbart skæres ud i pap før en knægt som dig fatter det!:
Altså:
Oprindeligt er de fleste scootere gjordt lovlige på den forkerte måde, dvs de kører 30 kmt eller 45 kmt med max omdrejninger! samtidigligt med at den bliver "bremset" når de når 30 kmt eller 45 kmt!
Derfor bliver de ødelagt hurtigere end ulovlige scootere, da de ER lavet til at kører hurtigere fra fabrikken af!
Med det resultat bliver der forbrændt mere benzin end en ulovlig, for på den ulovlige scooter falder max omdrejninger=mindre benzinforbrug!
Har du fattet det nu knægt eller skal det skæres mere ud i pap..lol
Det skal det vist, så her er det:
Hvornår fatter dem der gør dem lovlige i dk, at man hellere vil køre ulovlig og spare benzin, end på en lovlig og bruge dobbelt så meget benzin pr liter!?
tilføjet af 4 takter
jeg har en 4 takter
jeg har en 4 takter 30 kmt der lovligt kørte max 32 km/l, nu da den er ulovlig kører den næsten 50 km/l
så jeg giver dig ret
boy in blue skulle måske droppe at snakke i mobiltlf, når han kører i sin brianbil i kbh´s gader ;-)
tilføjet af The Nax
rigtig nok
Er ved at uddanne mig til mekaniker.
En scooter som er brænset (som man gør i DK) bliver hurtigere ødelagt.
Pga. man sætter en ring i udstødningen, som begrænser motoren i at komme af med al udstødningen. Så udstødningsgassen ryger tilbage i cylinderen, den opvarmer cylinderen yderligere hvilket giver mere slid. Desuden giver det en dårligere forbræding og derved øget forurening.
Så en scooter som er helt lovlig:
- Bliver hurtigere slidt
- Bruger mere benzin
- Forurener mere
Dog er dette kun om den bliver slidt hurtigere eller ikke.
Om lovene er gode eller dårlige vil jeg ikke blande mig i. der er nok en grund til de er blevet lavet :)
Mvh. The Nax
tilføjet af lovlig
tak...
endelig en der fattede det tak :-)
Selvfølgelig er der en grund til de er lavet, jeg klager heller ik over dem, det er det spild(benzin, slid) jeg klager over, så jeg forstår godt folk gør dem ulovlige.
tilføjet af Mjølner.
Min scoter ?.
Ikke min !.... det er da kun tabere der kører scoter..... næ du!... vi andre kærer rigtig cubikkværn !.
tilføjet af esbjerg
benzin
Det sidste du skriver kan jeg ikke forstå.(bruge dobbelt så meget benzin pr liter!? )
tilføjet af 4 takter scooterkaj
og...
ok og hvor langt kører du så på 1 liter...?
og hvad koster det dig IKKE at køre på den om året pga sne..?
og kan du køre på den hele året...?
som du kan se, har vi scootere fordelene :-)
så det er da vist dig der er taber
tilføjet af Mjølner.
Taber ?.
Nix........ for jeg kører kun på motorcyklen når jeg har lyst........ derudover har jeg råd til at dække mit transportbehov i en varm bil................. ;o)
tilføjet af Faeter
scoter holder i byen
ti gange federe med en scoter i byen.. vil da hellere fryse lidt og komme frem på 10 min end at jeg vil sidde i varmen og blive fanget i al morgen trafiken på vej på job som pludselig tager en 40 min.. så kan jeg nemlig sove en halv time mere