Fyret via sms her til morgen
Min datter blev fyret via sms hos Jette Riis sko her til morgen.
Argumentation, der var kommet nogle klager af hende, men hun har så vidt jeg er blevet fortalt aldrig fået klagerne fortalt før fyringen kom pr. sms denne morgen. Mit spørgsmål er, hvordan kan man fyre via sms. Er de ledere ikke empatiske, mangler de bare lederevner, tør de ikke konfrontere det unge menneske og sige hvad de skal gøre bedre for at de i deres øjne fungerer mere optimalt eller er de ledere bare inkompetente og kun ledere på papir, men mangler i realiteten alle værktøjer til at behandle en medarbejdere med almen respekt og empati for et andet menneske. Hvad med arbedsmiljøet, hvilken indflydelse for en fyring via sms på arbejdsmiljøet for de eksisterende medarbejdere er de urolige nu når der tikker en sms ind på deres mobil.
Mit spørgsmål er hvordan kan en virksomhed være sig selv bekendt, når de kan finde på at fyre via sms det er simpelthen for uprofessionelt, og hvis de skal have respekt omkring deres beslutning og handling bør de vise en ledelsesform hvor de udadtil kan være sig selv bekendt. Hvad gør de vælger en sms-løsning fremfor en løsning som er god for alle parter, selv en fyret har behov for at komme videre på en god måde med troen på at de kan fungere på andre arbejdspladser. Skal vi sende folk ud i en tro at alle er respektløse over for deres medarbejdere, som de er på denne arbejdsplads og som jeg ved er sket på andre arbejdspladser.
Selve fyringen om den var berettighedet kan jeg ikke forholde mig til. Det ved kun min datter og hendes arbejdsgiver, men udadtil ved jeg kun Riis sko behandling af deres medarbejdere er respektløs og takles meget uprofessionelle med den måde de behandler deres medarbejdere på.
Hvad siger I derude er det ok at fyre via sms eller er det respektløs og umodent ledelse? Jeg tror I kender min holdning, især når jeg også nu skriver jeg er ansat som HR-medarbejder og som mor 😉
Argumentation, der var kommet nogle klager af hende, men hun har så vidt jeg er blevet fortalt aldrig fået klagerne fortalt før fyringen kom pr. sms denne morgen. Mit spørgsmål er, hvordan kan man fyre via sms. Er de ledere ikke empatiske, mangler de bare lederevner, tør de ikke konfrontere det unge menneske og sige hvad de skal gøre bedre for at de i deres øjne fungerer mere optimalt eller er de ledere bare inkompetente og kun ledere på papir, men mangler i realiteten alle værktøjer til at behandle en medarbejdere med almen respekt og empati for et andet menneske. Hvad med arbedsmiljøet, hvilken indflydelse for en fyring via sms på arbejdsmiljøet for de eksisterende medarbejdere er de urolige nu når der tikker en sms ind på deres mobil.
Mit spørgsmål er hvordan kan en virksomhed være sig selv bekendt, når de kan finde på at fyre via sms det er simpelthen for uprofessionelt, og hvis de skal have respekt omkring deres beslutning og handling bør de vise en ledelsesform hvor de udadtil kan være sig selv bekendt. Hvad gør de vælger en sms-løsning fremfor en løsning som er god for alle parter, selv en fyret har behov for at komme videre på en god måde med troen på at de kan fungere på andre arbejdspladser. Skal vi sende folk ud i en tro at alle er respektløse over for deres medarbejdere, som de er på denne arbejdsplads og som jeg ved er sket på andre arbejdspladser.
Selve fyringen om den var berettighedet kan jeg ikke forholde mig til. Det ved kun min datter og hendes arbejdsgiver, men udadtil ved jeg kun Riis sko behandling af deres medarbejdere er respektløs og takles meget uprofessionelle med den måde de behandler deres medarbejdere på.
Hvad siger I derude er det ok at fyre via sms eller er det respektløs og umodent ledelse? Jeg tror I kender min holdning, især når jeg også nu skriver jeg er ansat som HR-medarbejder og som mor 😉