Hej jeg har for noget tid siden købt en playstation 3 og har haft nogle problemer med den. Den virker ikke rigtig og de spil der fulgte med kan den ikke spille. Jeg har været ende i butikken med den og de har haft den til reparation et par gange men det hjælper bare ikke. Sidst jeg var nede i butikken ville jeg have pengene tilbage men det sagde at de ikke ville og at det var mit problem og hvis jeg endelig ville have den byttet er det sony jeg skal snakke med fordi det er dem der laver dem.
Er der nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre? Jeg vil godt have pengene tilbage eller have en ny men ved ikke... ja i ved...
Hilsen Nititolv
tilføjet af Phusker
Du skal ihvertfald ikke have fat i Sony
Du har købt den af butikken og det er deres ansvar at få skidtet til at virke og dermed har de også kontakten med Sony.
Når de har haft den til reparation et par gange som du skriver så SKAL du have en ny eller salget skal ophæves så du får alle pengene tilbage.
Det siger købeloven så hvis du atter engang vover dig ned i butikken for at brokke dig og får afslag så bed om at tale med en der er højere oppe i systemet end den ekspedient.
Virker det stadig ikke så tru med forbrugerklagenævnet og TV2. Det plejer at virke.
I sidste ende så kontakt forbruger klagenævnet: http://www.forbrugerraadet.dk/klager/
Du skulle have skrevet navnet på butikken herinde da offentliggørelse af denne slags oplysninger virker ret fremmende for forretningens kunde etik.
tilføjet af mariahansen111
Ja da!
Hej Nititolv!
Jeg vil i aller højeste grad mene at du kan få dine penge tilbage, ja. En af mine veninder havde et lignende problem med et køleskab for omkring et halvt år siden. Samme tur, og hun mødte bare en mur af tidsspild fra forretningens side.
Hun fik hjælp til at føre sagen af nogen der hedder hornskovvindberg (deres hjemmeside er www.hornskovvindberg.dk). Hun endte med at få alle pengene tilbage og så endte det med ikke at koste hende 1 kr!
Ta´den butik :D
tilføjet af nititolv
Dem prøver jeg!
1 kr alligevel?😃jeg tror jeg prøver at ringe til dem. Jeg er godt gal på dem dernede...
Du skal under ingen omstændigheder selv begynde at føre en sag mod forretningen uden at have været igennem forbruger klage nævnet.
Det er fuldstændigt unødvendigt og dyrt selv at føre sagen, især når det ofte er nok at forbrugerrådet henvender sig til forretningen.
tilføjet af Bare Mig
Hmmm... se her!
Jeg googlede lidt på advokatfirmaet Horn skov lindberg, for jeg blev ærlig talt lidt mistænkelig over indlægget fra trådstarter og det hurtige svar med henvisning til advokatfirmaet. Prøv at se hvad jeg fandt: http://dindebat.dk/sporge-jorgen/694206-hvordan-far-jeg-mine-penge-igen.html
Et andet debatforum hvor en nyoprettet debattør ved samme "kaldenavn" som trådstarter i denne tråd, stiller et lignende spørgsmål, dog denne gang handler det blot om en skjorte.
I ovennævnte tråd, henvises iøvrigt til andre sites, hvor det ret useriøse advokatfirma har oprettet lignende indlæg.
Jeg tror vist roligt vi kan antage at advokatfirmaet "hornskovlindberg" forsøger at lave lidt hurtig reklame for sig selv. Ret useriøst da det jo er åbenlyse sager hvor reklamationsretten er gældende!
Her slår de jo faktisk plat, på sager som kan føres af forbrugerklagenævnet.
Måske "Kontant" eller "BASTA" skulle have et lille fingerpeg om HornskovVindbergS metoder 😉
tilføjet af Phusker
Det er absolut en mulighed
Det kunne være at Solens moderatorer kunne finde ud af om IP adresserne på trådstarter og svaret var den samme?
Er den det så er der intet i vejen for at de sletter hele tråden på grund af reklame.
tilføjet af Tine T
Fusker
Det er ikke den første tråd ham gutten har oprettet om alle hans køb, hvor "VUPTI", så kommer der straks et svar om det fantastiske firma www.hornskovvindberg.dk
Det er da om noget med til at ansé firmaet som fup og fidus.
tilføjet af Bare Mig
Ja.. det kunne de nok se
men det er måske bedre at lade tråden stå til "skræk og advarsel" for andre der måske googler oplysninger om advokatfirmaet. Det er jo egentlig bare reklame der bare giver bagslag.