Hej derude :)
Jeg er interesseret i at høre lidt om hvordan DU behandler din kassedame. Jeg står selv bag kassen er somme tider udsat for nogle forfærdentlige ting!
Der er selvfølgelig flest nemme og af og til meget sjove kunder, men nogle af dem, kan blive sure på mig over ting, som slet ikke er min skyld! Jeg er engang blevet bedt om at "skrue ned for mit menstruationsstress" af en mandlig kunde, som åbenbart havde en dårlig dag. Jeg behandler altid mine kunder ordentligt, men denne mand havde hundset mig rundt, og sagde så ovenstående, da jeg lige remsede de ting op han skulle have, for at være sikker på at have fået det hele med (jeg står på en tankstation). Dette er kun ét eksempel af mange.
Folk brokker sig over priserne på alt muligt, og selvom jeg da også mener, de er urimeligt høje på en tankstation, er det jo ikke noget JEG kan lave om på, og det ved folk jo udmærket godt.
Jeg kan bare ikke forstå at nogen gider bruger krudt på den slags.
Gider du? Har du nogensinde været led overfor en kassedame uden grund? (kom nu bare med det ;)
Ville du undskylde overfor hende, hvis du stod overfor hende en anden gang?
Det er frustrerende, når man ikke må sige noget igen til disse skiderikker, synes I det er fair?
Jeg er i hvert fald altid tæt på at åbne munden, men det går jo ikke - kunden har altid ret.
Men kom - lad os få nogle sandheder og holdninger på bordet :)
Hav en god dag! Kh Julie
PS: Respektér din kassedame!
tilføjet af heeg
nej...
Hvorfor skulle man dog "overfalde" kassedamen....det synes jeg er synd....de arbejder på alle mulige skæve tidspunkter og tjener sikkert ikke efter fortjenneste.
Man skal behandle folk som man selv vil behandles..så dem der konstant brokker sig over selvforskyldte ting har jo i virkeligheden et problem som de prøver at proisere over i andre.
Det skal man ikke hoppe med på...selvom det kan være svært.
Så...smil du bare i passer jeres arbejde på en god måde og gør det godt.
God dag.
tilføjet af kedelig-mand
dyb respekt
for kassedamer fra min side - om få år vil de dog blive mere eller mindre overflødige - til den tid, kan idioterne så stå og brokke sig til et tastatur :-)
tilføjet af Mimi
Prøv at se denne....
Hej søde kassedame
Prøv lige at se denne hjemmeside.... dér kan du måske få et godt grin fra andre ligesindede.
Hav en god dag :-)
tilføjet af Mimi
her er den så...!
... og her er den så, hjemmesiden som du skulle se: www.haderkunder.dk
:-)
Mimi
tilføjet af anonym
omvendt
Jeg oplever ofte det omvendte. Kassedamer/mænd der overhovedet ikke skænker én et blik, men istedet snakker med en kollega, imens de scanner varer ind. Ikke engang når de siger prisen, kan de kigge på én. Det virker provokerende på mig.
tilføjet af Bimmer ILP
HaderKunder.dk er fyldt med historier
Kig mere på websitet
tilføjet af enig....
har også prøvet det
med sure kunder. Har arbejdet i forskellige forretning så som supermarkeder og bagere.
Der er altid sure kunder - og nej - synes ikke det er fair, at man skal finde sig i de ting de kan finde på at sige. Jeg har også flere gange været tæt på at svare igen. Der er da også sjove og gode kunder. Men man kommer desværre ikke udenom de sure. Og for det meste tror de, at når man sidder ved kassen, så ved man ALT om alt ting i butikken - og det ikke altid tilfældet. Når man så ikke ved hvad de spørger om, eller ikke kan sætte priserne ned, fordi man ikke har tilladelse til det. Bliver de sure. Det dummeste jeg kan huske var en dame der kom ind den 2 januar - for et par år siden - hun brokkede sig over, at vi stadigvæk havde juleposer og ville have dem til halv pris!!! Altså helt ærligt. Jeg tilbød hende, at hun kunne tage en kasse - da de er gratis, men hun ville absolut have posen. Tsk tsk!
tilføjet af eksp.
grove kunder
Som du selv skriver så har kunden altid ret. men når kunder bliver grove og især hvis de bliver personlige, skal man ikke finde sig i hvad som helst. jeg arbejder selv som ekspedient, og har også nogle gange været ude for kunder der brokker sig over ingen ting, og dem må man bare give ret, og så glemme dem. Men når en kunde kommer med personlig kretik, syntes jeg det er fair at man forsvare sig selv. prøv evt. at spørge kunden om hvad det egentligt er han/hun har gang i. om de ikke selv kan se at det er forkert at svine dig til personligt, og hvis ikke det kan lette situationen, må man bede kunden om at forlade butikken.
man skal finde sig i meget som ekspedient, men der er også grænser for galskab!. :-)
tilføjet af Annebritt
Sig noget til hovedet af dem - men gør det så de ler.
For en del år siden, var jeg i en OBS, hvor jeg bl.a havde fundet en sød lille pigepung, som min datter gerne ville have. Den lå i en "godt køb"- kasse midt i butikken og enhedsprisen var kr. 10.
Kassedamen kiggede et par gange på pungen og spurgte mig om den "stod" til kr. 25,-. Nej DET gør den i hvert fald ikke og jeg skal overhovedet ikke have den, hvis det er prisen, og det ligner ikke noget jeg skal diskutere priser med dig, fordi i ikke gider mærke jeres - osv osv.... du kender sikkert smøren.
Hun lagde pungen ned, kiggede mig direkte i øjnene og sagde:" Det er da alt for tidligt du hidser dig op - der er da mindst 20 varer mere, vi skal igennem uden prismærkning" Og hun fortrak ikke en mine, men jeg var omgående "nede i gulvhøjde" og kunne slet ikke lade være med at grine over, hun i den grad havde taget mig "på kornet" - sådan en pige er guld værd. Jeg glemmer hende aldrig og går altid til den kasse, hvor hun sidder.
tilføjet af Varanen
Præ eller ej
Jeg havde nok sagt til klovnen at det var korrekt jeg var præ - hvad hans undskyldning var, for at være idiot?
Køb den bog - den er kanonmorsom.
tilføjet af debat-tove
hehe..
Tja det har du nok ret i :)
tilføjet af debat-tove
Tak for jeres svar
Tak for jeres svar alle sammen. Det er rart lige at høre andres holdninger til emnet også :)
Hav det godt! Hilsen Julie