Hejsa
Jeg er relativt nyansat som supporter i en televirksomhed, jeg sidder og passer telefonen og supporterer kunderne samt fejlmelder deres produkter. Det er altså ikke lige et ønskejob vil jeg sige: man bliver svinet til personligt af rigtig mange kunder. Og mange har slet ikke forståelse for, at fejlen er deres egen og er meget brovtne.
Jeg forstår det ikke. Jeg har selv siddet "på den anden side af skranken". Når jeg har henvendt mig til en hotline har jeg altid været høflig overfor vedkommende medarbejder, da jeg jo har vidst at det ikke er vedkommendes skyld.
Men nu sidder jeg så på "den anden side". Og jeg oplever at 8 ud af 10 mister komplet menneskelig forståelse, og tror, det er en robot, de bare kan svine til.
Hvorfor er det, at så mange glemmer at tænke på, at der sidder et MENNESKE på den anden side? [:*(]
Jeg plejer så at kunne dysse kunderne til ro, qua min store tålmodighed og professionelle indgangsvinkel. Men efter en arbejdsdag hvor man har modtaget adskillige trusler fra kunder, så føler man sig 20 år ældre, når man kommer hjem og for tiden har jeg slet ikke overskud til kæresten, dvs. kundernes opførsel - og at få dem i godt humør igen - det går også ud over mit forhold.
Hvorfor er det, at så mange forvandler sig til Djævlen selv, når de ringer til en hotline? Det er jo som om, de pludselig skal af med en masse opsparede frustrationer over alt muligt andet, som irriterer dem, men som ikke har noget med deres henvendelse at gøre...!
PS: tror ikke, jeg bliver længe i dette job...
tilføjet af megetenkelt
synes generelt at folk i dk
er noget minde høflige end fx england, usa, de aisatiske lande, sydeuropa hvor jeg har boet..gad vide hvorfor??
tilføjet af odin357
Du er repræsentant for
et produkt hvor firmaer i lang tid har udnyttet den vage lovgivning og kundernes naivitet. Der er jo ingen tvivl om Tele selskaber snyder så vandet driver af dem. Det er bare ærgerligt det skal gå ud over de laveste ansatte i firmaet. Jeg prøver selv at beherske mig når jeg en sjælden gang i mellem taler med en som dig for jeg ved du er uden skyld i dit firmas morale og etik eller mangle på samme
tilføjet af fruppe
Det er hørt før
www.haderkunder.dk
Jeg har selv engang skældt en telefonekspedient ud i forbindelse med computerkøb, dog ikke hidsigt da jeg kan styre mig.
Samme aften fandt jeg ud af hvor aben lå, og ringede så til ham næste dag og undskyldte.
Nok ikke hver dag han får et sådant opkald 😃
Kender en der var supporter for Navision Finance, han fortalte at 99% af tilfældene hvor programmet ikke fungerede var at kundernes Windows var gået i udu og burde geninstalleres, men det ville kunderne ikke høre tale om.
tilføjet af ernst_kolding
Nu ved jeg jo ikke
hvilket selskab du er ansat i, men skulle du komme til at snakke med mig, vil du nok få en anden oplevelse, forudsat at jeg ikke er blevet snydt, så kan jeg godt være noget stram i betrækket.
Jeg har adskillige gange ringet til hotline i TDC og de fleste gange har det været på grund af problemer med mit internet, men det tager jeg med et smil, da min opkobling er ren privat og underholdning.
Har dog en enkelt gang hidset mig alvorligt op, det kom af at supporteren var direkte ubehøvlet og lod mig forstå, at jeg var dum og ikke kendte noget til bla. Windovs, men jeg er nu sikker på at den drengerøv stadig hang i hans fars nosser, da jeg begyndte at bruge Windows og det fik han at vide, på en lidt pænere måde 😉
tilføjet af Ny supporter
Det er ikke TDC...
Jeg har dog før i en kortere periode arbejdet hos TDC. Tro det eller ej, men der _er_ altså rigtig mange kompetente medarbejdere i det firma. Dog er der i visse afdelinger stor udskiftning på "fronten" (hvor jeg selv sidder nu i andet selskab), det tror jeg dog er pga. alt for kort oplæringsperiode, samtidig med at TDC jo nok har en større portefølje end andre selskaber tilsammen, det kan jo være svært for en ny grøn supporter, samtidig oplevede jeg også at der var kæmpestor spredning på deres supportere, nogle gik op i deres arbejde med liv og sjæl og interesserede sig for det i fritiden, mens andre blot havde det som et job vedsiden af deres studie, så for kunden må det have været en "prøv lykken"...
Det er nu ikke tilfældet i det firma jeg er hos nu - i min afdeling er vi mange akademikere, som har taget et ufaglært job pga. arbejdsløshed indenfor vores fag. Kom ind som vikar og er nu fastansat. Har nogle fantastiske kolleger, der er lige så professionelle, som mig, hvis det ikke var for dem, tror jeg allerede, jeg var skredet...
tilføjet af Husejer*
Underholdning
Er det når du skal svine trængte husejere til??😃 nå!..Tilbage til det seriøse spørgsmål, det lyder som det kun bliver brugt til sjov, bruger du ikke netbank og lignende?? det er da i hvertfald seriøs brug😉
tilføjet af mizzb
Tror desværre
Det ofte er tendensen... Jeg ringede til en hotline da jeg sku ha' pc hjælp, og det endte med jeg talte med ham manden, som var servicemindet og god. Og han sagde kunne alle kunder bare være så sød og venlig som dig, hvilket fik os ud i en snak om kunder. Han fortalte han blev svinet på det groveste dagligt af kunder, der troede de kunne kalde ham alverdens ting og sager...
Det er en ret kedelig tendens at folk tror de kan ringe op på den måde, uden at ha' den mindste tro på at det er et andet MENNESKE, der sidder i den anden ende af røret....[l][l][l]
tilføjet af Uheldig
Stor udskiftning hos TDC??
DET tror jeg på. For en måned siden bestilte jeg et mobilt internet de havde på tilbud til 49kr pr måned, det var også fint nok, stemmen i telefonen var flink og høflig og lovede at at mit produkt ville ankomme inden for en uge, jeg ventede tålmodigt,-
Der gik en ... der gik TO uger, så ringede jeg så til deres service nr. den flinke TDC medarbejder fandt ud af at ordren ALDRIG var booket ind!😮 ..Nå jeg ventede så knap en uge, så fik alligevel en mistanke og ringede atter engang..Prøv at gætte hvad der var sket😮😃 Det SAMME pis!! der var en´ der havde glemt at booke det...IGEN!! - Uha! de var kede af det, undskyldningerne var mange, jeg fik et tilbud om at et TDC nr jeg havde i forvejen kunne de da lynhurtigt lave om til datatrafik og jeg kunne få en gratis måned 45 kr😃
Da var jeg godt nok ved at koge over🙁 og ovenikøbet spurgte fjolset om jeg bagefter samtalen var slut ville deltage i en forbrugerundersøgelse😃 jeg svarede så at TDC kunne vist godt undvære mit svar😮😃
Fik mit internet her for et par dage siden...Posten kom med det...Hold jer fast..
TRE kasser, tre abonnementer, tre simkort og hele svineriet😃😃😃
Så HVEM måtte lige kontakte TDC IGEN!!😮😖 ..Ufatteligt!! de har åbenbart ikke styr på en SKID!!😮
tilføjet af Bruger Telia :)
Det var sku da wildt!!
For den kæmpebrøler skulle de da ihvertfald have givet dig mindst et 1/2 års abonnement😮😉🙂[l]
tilføjet af TDC
TDC
Hvis det er TDC du arbejder hos er det ikke mærkeligt at kunderne bliver sure - har selv ventet tre uger på et sim kort der aldrig blev sendt. Hver gang jeg ringede var der en flink perosn som lovede at det skulle de nok sende - men sendt blev det aldrig... Til sidst bliver man godt gal når man ringer op og det er da uheldigt hvis det så går ud over nr.10 medarbejder man snakker med som måske er kompetent nok - men når de resterende 9 ikke har været det - ja så er man bare træt af TDC.. Fik også tilbudt en brugerundersøgelse, men selvom jeg prøvede at forklare mit problem i undersøgelsen var der ingen respons. Da jeg skrev en skriftlig klage- blev jeg ringet op af en der sagde jeg ikke var i deres system - selvom jeg har haft internet og betalt mine regninger de sidste mange år. Sorry er bare færdig med TDC og jeg er ked af hvis du var den 10 kompetante medarbejder - for de resterende 9 har ikke kunne varetage deres job.
tilføjet af Howst
Det er desværre det du er ansat til.
Ked af at sige det, men dit job er at modtage kunderne og hjælpe dem med deres problem. Kunsten er så at sige til dem, at du meget gerne vil hjælpe men du kan ikke hjælpe dem, så længe de er personlige. Vi fik altid af vide, at når folk blev personlige, så måtte vi sige at så måtte de snakke med chefen, for det har du ikke lyst til at høre på og du passer bare dit job. Det gælder selvfølgelig ikke hvis de brokker sig over produktet eller virksomheden.
Men det er svært, og man kommer hjem med en mærkelig fornemmelse, men hvis det er en trøst, så jo mere du høre, jamen jo mere kan du tåle at høre uden af det påvirker dig. Og du bliver også bedre og bedre til at læse hvornår du skal sige det ene eller det andet. Men synes du skal snakke med din chef om, hvad de mener man skal gøre, i det øjeblik de bliver personlige.