Musikkens forblindelse.
At spille musik bliver set som en sund aktivitet, og bliver brugt meget i de pædagogiske tilbud der tilbydes mennesker på skoler og institutioner, og personligt høre jeg selv en del musik til daglig med stor glæde.
Når jeg så er kritisk over for den ophøjelse af musik og udøvelsen har det sin årsag i musik er abstrakt og sproget om musik er vanskeligt at formidle, og gøre sig forståeligt så andre ind indreforstående kan forstå hvad man snakker om.
Jeg kan udmærket høre forskel på de stil arter de spiller i Latinamerika og Caribien tango, calypso, salsa, lambada, reggae og flamingo, men problemet opstår hvis jeg skal formidle forskelligheden til andre, så har jeg problemet. Da jeg ikke igennem mit sprog kan gøre mig forståelig, men må spille de forskellige stil arter for udenforstående. Skulle jeg praktisere det og havde musik instrumenterne, gik det helt galt, som jeg vil tro det vil gøre for ca. 98 % af den danske befolkning.
Derfor er jeg meget større tilhænger af idræt da det ikke kræver de store forudsætninger i forhold til vise i praktisk hvad forskellen er på kurvebold, toftrugby, volleybold, rundbold, høvdingbold, fodbold, håndbold, baskebold, tennis, badminton, bordtennis, langrand, slalom, styrtløb, forskellige still arter i svømning osv.
Ud fra den årsag må idrætten og de fysiske aktiviteter have en højre prioritet på beskæftigelse projekter institutioner, og inde for pædagogik da det hjælper til gøre møde imellem mennesker noget letter. Når vi i disse år oplever unge flere får diagnoserne asperger damp så er ganske overbevist om, at børn bliver ret forvirret i når de ikke helt forstår omverden og i denne sammenhæng, er det ret så vigtig ikke at gøre verden mere kompliceret end nødvendigt.
Det lidt vigtig at forstå det skaber sammenhæng i vores tilværelse er konkrete forhold at 2 og 2 er 4 jeg går købmanden, jeg går ud fisker jeg tager ud at cykle. Men i vores samtale om musik er vores sprog mangel fuld og det bliver vores egen subjektive opfattelse, og som er vanskelig at forstå for andre end inde – forstående. Det siger sig selv at når vi ikke helt forstår, hvad der menes med hvad der snakkes om skaber det forvirring og forstyrrelser hos den person, som ikke kan finde en sammenhæng i det talte sprog.
Og der bliver idrætten nu engang mere tilgængelig for langt de fleste mennesker, og personligt har jeg oplevet når sammen med mennesker fra andre lande, selvom vi ikke forstod et ord af det vi sagde til hinanden, kunne vi være sammen om idrætten, og havde et ligeværdigt og socialt sammenværd med vores forskellige baggrund, og sproget havde en mindre betydning.
Samt alle de andre positive sider idrætten har med hensyn til forbedre indlæringen og folk sundhedstilstand.
Ud fra disse overvejelser bør der indføres 5 timers idræt i skolen om ugen samt på alle humanistiske uddannelse institutioner og jeg ganske over bevist i løbet af 1 til 2 år vil vi se resultaterne på mange områder i vores land når vi husker en ting idræt er leg hvor der er plads til fejl, samt der er hundredvis af forskellige slags idræt og personlig husker jeg ingen fra skole tiden, der ikke kunne lid en eller anden idrætsgren.
Mvh I forsat håb for vores folkevalgte politiker, vil det danske folk det bedste.
Når jeg så er kritisk over for den ophøjelse af musik og udøvelsen har det sin årsag i musik er abstrakt og sproget om musik er vanskeligt at formidle, og gøre sig forståeligt så andre ind indreforstående kan forstå hvad man snakker om.
Jeg kan udmærket høre forskel på de stil arter de spiller i Latinamerika og Caribien tango, calypso, salsa, lambada, reggae og flamingo, men problemet opstår hvis jeg skal formidle forskelligheden til andre, så har jeg problemet. Da jeg ikke igennem mit sprog kan gøre mig forståelig, men må spille de forskellige stil arter for udenforstående. Skulle jeg praktisere det og havde musik instrumenterne, gik det helt galt, som jeg vil tro det vil gøre for ca. 98 % af den danske befolkning.
Derfor er jeg meget større tilhænger af idræt da det ikke kræver de store forudsætninger i forhold til vise i praktisk hvad forskellen er på kurvebold, toftrugby, volleybold, rundbold, høvdingbold, fodbold, håndbold, baskebold, tennis, badminton, bordtennis, langrand, slalom, styrtløb, forskellige still arter i svømning osv.
Ud fra den årsag må idrætten og de fysiske aktiviteter have en højre prioritet på beskæftigelse projekter institutioner, og inde for pædagogik da det hjælper til gøre møde imellem mennesker noget letter. Når vi i disse år oplever unge flere får diagnoserne asperger damp så er ganske overbevist om, at børn bliver ret forvirret i når de ikke helt forstår omverden og i denne sammenhæng, er det ret så vigtig ikke at gøre verden mere kompliceret end nødvendigt.
Det lidt vigtig at forstå det skaber sammenhæng i vores tilværelse er konkrete forhold at 2 og 2 er 4 jeg går købmanden, jeg går ud fisker jeg tager ud at cykle. Men i vores samtale om musik er vores sprog mangel fuld og det bliver vores egen subjektive opfattelse, og som er vanskelig at forstå for andre end inde – forstående. Det siger sig selv at når vi ikke helt forstår, hvad der menes med hvad der snakkes om skaber det forvirring og forstyrrelser hos den person, som ikke kan finde en sammenhæng i det talte sprog.
Og der bliver idrætten nu engang mere tilgængelig for langt de fleste mennesker, og personligt har jeg oplevet når sammen med mennesker fra andre lande, selvom vi ikke forstod et ord af det vi sagde til hinanden, kunne vi være sammen om idrætten, og havde et ligeværdigt og socialt sammenværd med vores forskellige baggrund, og sproget havde en mindre betydning.
Samt alle de andre positive sider idrætten har med hensyn til forbedre indlæringen og folk sundhedstilstand.
Ud fra disse overvejelser bør der indføres 5 timers idræt i skolen om ugen samt på alle humanistiske uddannelse institutioner og jeg ganske over bevist i løbet af 1 til 2 år vil vi se resultaterne på mange områder i vores land når vi husker en ting idræt er leg hvor der er plads til fejl, samt der er hundredvis af forskellige slags idræt og personlig husker jeg ingen fra skole tiden, der ikke kunne lid en eller anden idrætsgren.
Mvh I forsat håb for vores folkevalgte politiker, vil det danske folk det bedste.