4tilføjet af

Musikkens forblindelse.

At spille musik bliver set som en sund aktivitet, og bliver brugt meget i de pædagogiske tilbud der tilbydes mennesker på skoler og institutioner, og personligt høre jeg selv en del musik til daglig med stor glæde.
Når jeg så er kritisk over for den ophøjelse af musik og udøvelsen har det sin årsag i musik er abstrakt og sproget om musik er vanskeligt at formidle, og gøre sig forståeligt så andre ind indreforstående kan forstå hvad man snakker om.
Jeg kan udmærket høre forskel på de stil arter de spiller i Latinamerika og Caribien tango, calypso, salsa, lambada, reggae og flamingo, men problemet opstår hvis jeg skal formidle forskelligheden til andre, så har jeg problemet. Da jeg ikke igennem mit sprog kan gøre mig forståelig, men må spille de forskellige stil arter for udenforstående. Skulle jeg praktisere det og havde musik instrumenterne, gik det helt galt, som jeg vil tro det vil gøre for ca. 98 % af den danske befolkning.
Derfor er jeg meget større tilhænger af idræt da det ikke kræver de store forudsætninger i forhold til vise i praktisk hvad forskellen er på kurvebold, toftrugby, volleybold, rundbold, høvdingbold, fodbold, håndbold, baskebold, tennis, badminton, bordtennis, langrand, slalom, styrtløb, forskellige still arter i svømning osv.

Ud fra den årsag må idrætten og de fysiske aktiviteter have en højre prioritet på beskæftigelse projekter institutioner, og inde for pædagogik da det hjælper til gøre møde imellem mennesker noget letter. Når vi i disse år oplever unge flere får diagnoserne asperger damp så er ganske overbevist om, at børn bliver ret forvirret i når de ikke helt forstår omverden og i denne sammenhæng, er det ret så vigtig ikke at gøre verden mere kompliceret end nødvendigt.
Det lidt vigtig at forstå det skaber sammenhæng i vores tilværelse er konkrete forhold at 2 og 2 er 4 jeg går købmanden, jeg går ud fisker jeg tager ud at cykle. Men i vores samtale om musik er vores sprog mangel fuld og det bliver vores egen subjektive opfattelse, og som er vanskelig at forstå for andre end inde – forstående. Det siger sig selv at når vi ikke helt forstår, hvad der menes med hvad der snakkes om skaber det forvirring og forstyrrelser hos den person, som ikke kan finde en sammenhæng i det talte sprog.
Og der bliver idrætten nu engang mere tilgængelig for langt de fleste mennesker, og personligt har jeg oplevet når sammen med mennesker fra andre lande, selvom vi ikke forstod et ord af det vi sagde til hinanden, kunne vi være sammen om idrætten, og havde et ligeværdigt og socialt sammenværd med vores forskellige baggrund, og sproget havde en mindre betydning.
Samt alle de andre positive sider idrætten har med hensyn til forbedre indlæringen og folk sundhedstilstand.
Ud fra disse overvejelser bør der indføres 5 timers idræt i skolen om ugen samt på alle humanistiske uddannelse institutioner og jeg ganske over bevist i løbet af 1 til 2 år vil vi se resultaterne på mange områder i vores land når vi husker en ting idræt er leg hvor der er plads til fejl, samt der er hundredvis af forskellige slags idræt og personlig husker jeg ingen fra skole tiden, der ikke kunne lid en eller anden idrætsgren.
Mvh I forsat håb for vores folkevalgte politiker, vil det danske folk det bedste.
tilføjet af

ikke helt enig

Der er altså også mennesker der bare ikke er den sportie type - og så ville det være træls at have 5 timers idræt på skemaet. Jeg er selv musikstuderende - og jeg kan da godt følge dig i det du skriver. Musik er et helt andet sprog - men hvis man vil forstå det må man sætte sig ind i det - ligesom det er med alt andet. Musikken giver også positive ting i det kulturelle og det sociale samvær. Musik lærer en at få overblik. Jeg synes lidt du siger at fordi ikke alle forstår musik - så skal det skrottes? Er det det du mener? Jeg er som sagt musikstuderende på universitetet - og jeg synes det er død irriterende at der hvert år bliver skåret i vores uddannelse. Det er så tydligt at mærke. I det her semester har vi kun 5 gange undervisning i solo klaver. På et helt semester!! Det er altså ikke meget man får ud af. Desuden kan sang og musik også frembringe positive oplevelser hos børn der ikke er sprogligt eller matematisk interesseret. Alle kan lære det musikalske sprog - det handler bare om at være åben!
tilføjet af

Det er helt ok.

Det er helt ok du ikke er enig, min point er bare at idræt er letter at gå til, og kræver ikke samme forudsætninger, som det er udøve musik. Samt er min erfaring nogle mennesker jeg omgås der spiller musik udvikler et meget abstrakt sprog, som vanskeligt forståeligt for andre end dem selv.
Jeg nævner ikke musikkonservatorium eller taler for deres nedlæggelse eller gør klog på om de musikalske sprog kan læres af alle dog er og bliver oplevelsen mere subjektiv, og det gør det vanskeligt for en ude forstående, at forstå en faglig samtale imellem dig og en medstuderende.
Samt har intet imod der er efterskoler og højskoler hvor almindelige mennesker kan komme og spille og lære om musik, og min mening med mit indlæg er bare, jeg mener at det ret så vigtig vi som mennesker kan være sammen om noget socialt, hvor de fleste kan være med uden det kræver de helt store forudsætninger.
Men ellers er det jo langt de fleste steder inde for universitets verden hvor der og skal spares og hvilken områder der vigtigst har jeg ikke lige en færdig holdning til ud over enkelte områder som sætter højt. Men ellers tror jeg selv for en musiker er motion sundt som en cykel tur i smukke natur områder eller en tur på lang ski.
Men ellers spiller jeg selv skak men jeg kan ikke løbe fra skak er ret privat, og måske ikke den bedste både at skabe gode sociale relationer på selvom det ikke er anderledes end meget andet i vores samfund.
Mvh
tilføjet af

Hvorfor skal

folk skrive så¨lange indlæg, der er jo ingen der gider at læse dem.. Det er bare noget bla bla blaa..
tilføjet af

Chat forum

Find et Chat forrum og du fri i forhold til læse mine indlæg og du har tusinde andre valg muligheder her i livet.
Mvh
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.