Nu skal vi ha et A og B hold
Regeringen fremlægger lige nu sin storstilede trafikplan i Finansministeriet.
Et af hovedpunkterne i planen er, at det vil blive dyrere at køre i bil, mens det bliver billigere at anskaffe sig en ny bil.
OG DET ER SÅ HER HOLD A GLÆDER SIG, FOR NU SKAL DE HA NYE BILER. OG HOLD B DE SKAL TIL AT SÆLGE DEN GAMLE DE HAR, OG TIL AT KØRE I TOG OG BUS, SOM IKKE KAN KOMME TIL TIDEN, OG HVOR DER BLIVER SÅ LIDT PLADS, AT MANGE KOMMER TIL AT SKULLE STÅ OP?
»Ambitionen er at dreje trafikken, så den får en grøn profil. Målet er at reducere CO2-udslippet, reducere støjen og tage et større hensyn til naturen«, siger finansminister Lars Løkke Rasmussen. HUSK LIGE DET NÅR DU KØRE SELV.
Det skal ske ved at regeringen indfører en 'grøn omlægning af bilbeskatningen'.
Den samlede bilskat stiger ikke
Registreringsafgiften skal med finansministerens ord 'sættes markant ned' med noget der ligner 50 procent. ALDSÅ, KAN DET KUN VÆRE DEM LÆNGST NED PÅ STIGEN, SOM KOMMER TIL AT BETALE FOR AT KØRE I BIL
Regeringen understreger dog i sit oplæg, at omlægningen ikke må føre til, at den samlede bilbeskatning stiger. DET ER JO DET JEG SIGER, DE SMÅ SKAL BETALE.
Men afgifterne skal omlægges, så energivenlige biler belønnes så f.eks. eldrevne biler bliver skattemæssigt begunstiget. OG DEM ER DER IMGEN AF OS FØRTIDS/PENSIONISTER DER HAR RÅD TIL. VH S
Et af hovedpunkterne i planen er, at det vil blive dyrere at køre i bil, mens det bliver billigere at anskaffe sig en ny bil.
OG DET ER SÅ HER HOLD A GLÆDER SIG, FOR NU SKAL DE HA NYE BILER. OG HOLD B DE SKAL TIL AT SÆLGE DEN GAMLE DE HAR, OG TIL AT KØRE I TOG OG BUS, SOM IKKE KAN KOMME TIL TIDEN, OG HVOR DER BLIVER SÅ LIDT PLADS, AT MANGE KOMMER TIL AT SKULLE STÅ OP?
»Ambitionen er at dreje trafikken, så den får en grøn profil. Målet er at reducere CO2-udslippet, reducere støjen og tage et større hensyn til naturen«, siger finansminister Lars Løkke Rasmussen. HUSK LIGE DET NÅR DU KØRE SELV.
Det skal ske ved at regeringen indfører en 'grøn omlægning af bilbeskatningen'.
Den samlede bilskat stiger ikke
Registreringsafgiften skal med finansministerens ord 'sættes markant ned' med noget der ligner 50 procent. ALDSÅ, KAN DET KUN VÆRE DEM LÆNGST NED PÅ STIGEN, SOM KOMMER TIL AT BETALE FOR AT KØRE I BIL
Regeringen understreger dog i sit oplæg, at omlægningen ikke må føre til, at den samlede bilbeskatning stiger. DET ER JO DET JEG SIGER, DE SMÅ SKAL BETALE.
Men afgifterne skal omlægges, så energivenlige biler belønnes så f.eks. eldrevne biler bliver skattemæssigt begunstiget. OG DEM ER DER IMGEN AF OS FØRTIDS/PENSIONISTER DER HAR RÅD TIL. VH S