Politi vil hellere rykke ud til kaffe hos borgerne
end pågribe butikstyve!🙁
"Anette Mandal, butikschef i Butikken i Brødregade, er godt vred, chokeret og frustreret, efter hun torsdag eftermiddag stod alene på førstesalen med to butikstyve.
Butikstyvene var damer omkring de 40, og de havde taget varer i tøjbutikken for cirka 3500 kroner.
Anette Mandals utilfredshed går på, at selv om hun stod med de to butikstyve, så ville Østjyllands Politi ikke rykke ud.
»Jeg havde regnet med at få en sød betjent i røret, der ville hjælpe mig, men i stedet fik jeg at vide, at hvis jeg havde regnet med, at det var sådan noget, politiet rykkede ud til, så tog jeg fejl. Jeg blev simpelt hen så harm, for hvad skal vi retskafne borgere så gøre,« spørger hun sig selv.
Gå på internettet
Hun fik af politimanden i telefonen at vide, at hun skulle gå på internettet, finde en skadesanmeldelse og skrive den, og så skulle hun få tyvenens navne, adresser og telefonnumre til identifikation.
»Jeg var målløs. Hvorfor skulle damerne sige de rigtige navne? Hvordan skulle jeg sikre mig det? Og samtidig så var der kun en anden ansat på underetagen og en hjælpepige til at tage vare på kunder, mens jeg tilbageholdt tyvene. Da jeg sagde det, så sagde politimanden bare, at han ikke ville gå ind i en diskussion om vores personaleressourcer,« siger Annette Mandal, der tilføjer, at hun slet ikke kan gå på internettet i forretningen."
http://www.dagbladet-holstebro-struer.dk/article/20100219/RAM/702209991
»Jeg vil gerne beklage, hvis butikschefen føler, at hun ikke har fået en ordentlig behandling. Det er altid træls, når borgerne får en dårlig oplevelse med politiet, og jeg vil gerne opfordre hende til at ringe til mig, så kan vi få en snak om det, og jeg kører gerne omkring og taler med hende over en kop kaffe. Jeg vil selvfølgelig også vejlede hende, hvis hun vil klage over politiet, det er hun i sin gode ret til,« siger Brian Voss Olsen."
http://stiften.dk/article/20100219/RAM/702199952/-1/rss-section
"Anette Mandal, butikschef i Butikken i Brødregade, er godt vred, chokeret og frustreret, efter hun torsdag eftermiddag stod alene på førstesalen med to butikstyve.
Butikstyvene var damer omkring de 40, og de havde taget varer i tøjbutikken for cirka 3500 kroner.
Anette Mandals utilfredshed går på, at selv om hun stod med de to butikstyve, så ville Østjyllands Politi ikke rykke ud.
»Jeg havde regnet med at få en sød betjent i røret, der ville hjælpe mig, men i stedet fik jeg at vide, at hvis jeg havde regnet med, at det var sådan noget, politiet rykkede ud til, så tog jeg fejl. Jeg blev simpelt hen så harm, for hvad skal vi retskafne borgere så gøre,« spørger hun sig selv.
Gå på internettet
Hun fik af politimanden i telefonen at vide, at hun skulle gå på internettet, finde en skadesanmeldelse og skrive den, og så skulle hun få tyvenens navne, adresser og telefonnumre til identifikation.
»Jeg var målløs. Hvorfor skulle damerne sige de rigtige navne? Hvordan skulle jeg sikre mig det? Og samtidig så var der kun en anden ansat på underetagen og en hjælpepige til at tage vare på kunder, mens jeg tilbageholdt tyvene. Da jeg sagde det, så sagde politimanden bare, at han ikke ville gå ind i en diskussion om vores personaleressourcer,« siger Annette Mandal, der tilføjer, at hun slet ikke kan gå på internettet i forretningen."
http://www.dagbladet-holstebro-struer.dk/article/20100219/RAM/702209991
»Jeg vil gerne beklage, hvis butikschefen føler, at hun ikke har fået en ordentlig behandling. Det er altid træls, når borgerne får en dårlig oplevelse med politiet, og jeg vil gerne opfordre hende til at ringe til mig, så kan vi få en snak om det, og jeg kører gerne omkring og taler med hende over en kop kaffe. Jeg vil selvfølgelig også vejlede hende, hvis hun vil klage over politiet, det er hun i sin gode ret til,« siger Brian Voss Olsen."
http://stiften.dk/article/20100219/RAM/702199952/-1/rss-section