7tilføjet af

rockshoppen.dk!! Hva' gør jeg ????

Kort fortalt ...
Min bror har i April 2012 bestilt og overført ca 6000 kr til det her rockshoppen.dk.
Lidt naivt, I know :-/
Men sagen er nu den, at han hverken har modtaget guitar eller penge, efter han annulerede ordren for nu 6 uger siden, pr mail ..
Ham Bo, der tager tlf i rockshoppen.dk, kommer med den ene latterlige undskyldning efter den anden ... F.eks, at han venter på at få pengene retur fra et andet firma i Tyskland, hvor han skulle bestille guitaren hjem fra.
Men kan det virkelig passe, at min bror, som kunde, skal vente på det ??
Hvad gør man nu ???
Politi, forbrugerstyrelsen, eller hvad ??
Drengen vil jo gerne ha' sine surt optjente penge tilbage!!
Hilsen en efterhånden meget gal og frustreret søster.........
tilføjet af

rockshoppen.dk!! Hva' gør jeg ????

Øv, det lyder surt :-( Jeg vil mene, at din bror er i hans gode ret til at få sine penge retur. Det kan ikke være hans problem, at sælger har et mellemstående med en leverandør. Det lader dog til, at I ikke er de eneste der har problemer med netbutikken: http://www.trustpilot.dk/review/www.rockshoppen.dk
Der er tilsyneladende også andre der bøvler med at få varer og penge retur fra firmaet.
Ærgerligt at din bror betalte via bankoverførsel, da han ikke kan lave en indsigelse i banken og derved få dem til at trække beløbet retur. Det kunne have ladet sig gøre, hvis han havde betalt med f.eks. Dankort.
Jeg synes at I skal give butikken en sidste chance til at tilbageføre pengene og sætte en frist for, hvornår I senest forventer pengene tilbageført. Hjælper det ingenting, vil jeg anbefale jer at kontakte Forbrugerstyrelsen og sætte dem ind i sagen. De vil fortælle jer, om I har en sag og hvis de mener I har det, så få en sag oprettet.
Jeg ønsker jer alt mulig held og lykke.
tilføjet af

rockshoppen.dk!! Hva' gør jeg ????

Glemte at skrive, at I måske også skulle lade netbutikken vide, at I agter at kontakte Forbrugerstyrelsen, hvis de (netbutikken) ikke er villige til at få sagen løst på tilfredsstillende vis.
tilføjet af

rockshoppen.dk!! Hva' gør jeg ????

Kort fortalt ...
Min bror har i April 2012 bestilt og overført ca 6000 kr til det her rockshoppen.dk.
Lidt naivt, I know :-/
Men sagen er nu den, at han hverken har modtaget guitar eller penge, efter han annulerede ordren for nu 6 uger siden, pr mail ..
Ham Bo, der tager tlf i rockshoppen.dk, kommer med den ene latterlige undskyldning efter den anden ... F.eks, at han venter på at få pengene retur fra et andet firma i Tyskland, hvor han skulle bestille guitaren hjem fra.
Men kan det virkelig passe, at min bror, som kunde, skal vente på det ??
Hvad gør man nu ???
Politi, forbrugerstyrelsen, eller hvad ??
Drengen vil jo gerne ha' sine surt optjente penge tilbage!!
Hilsen en efterhånden meget gal og frustreret søster.........

Jeg er ikke helt stiv i reglerne, så du skal lige tage det med et gran salt....
Hvis han har brugt dankort til betalingen, kan han gå i banken og underskrive en tro og love-erklæring, så fører banken pengene tilbage. Kravet er at han ikke har modtaget den bestilte vare.
Mht andre plastik-kort er jeg ikke så sikker på reglerne.
Iøvrigt må netbutikken ikke trække pengene før de rent faktisk sender varen.
Hvis han har lavet en bankoverførsel, starter du med at fortælle ham at han er en jubelnar der burde have vidst bedre 😉
Det er efterhånden almen viden at hvis man laver en bankoverførsel, og noget går skævt er det ekstremt svært at få pengene tilbage.
Hvis netbutikken er E-mærket, kan han klage til E-mærke organisationen (aner ikke hvad den hedder), det burde være muligt at klikke på E-mærket på netbutikkens hjemmeside, hvorefter man skulle blive ført ind på deres (E-mærkets) side.
Hvis butikken ikke er E-mærket, tjah, så er han igen en jubelnar....
Brug ikke en dansk netbutik som ikke er E-mærket.
Kontroller altid at der er kontaktoplysninger på deres hjemmeside, og i den forbindelse er kontaktoplysning ikke blot en E-mail adresse! Det skal være fysisk adresse, telefonnummer og CVR-nummer.
Før handel er det altid en god ide at gokle netbutikken, evt tjekke om der er noget på Trustpilot, så man kan få en fornemmelse af om det er et seriøst foretagende.
Disse råd er jo lidt sene, men gode at huske på i fremtiden.....
Med et beløb på 6000 kroner vil jeg tro at politiet gerne vil tage sig af sagen, snak i hvertfald med dem, de har måske et par ideer om hvem I ellers kan snakke med.
Forbrugerrådet er ligeledes et godt sted at henvende sig, og igen med 6000 kroner ude at svømme, er der en god mulighed for at de vil tage sige af det.
Håber du kan bruge lidt af det....
tilføjet af

rockshoppen.dk!! Hva' gør jeg ????

Du må ikke tage det jeg skriver som sikkert: Du/I bør kontakte hans bank omgående.
Der er kommet flere gode råd i denne tråd, og det er helt rigtigt, at hvis det er en bankoverførsel, så er det betydeligt vanskeligere at få retur.
Da der er tale om ting han har købt online, så formoder jeg, at du mener at han har betalt med betalingskort(Visa osv).
Som jeg husker reglerne(igen hæng mig ikke op på det), så kan han/I kontakte banken inden for 5 uger efter handlen, og få pengene tilbageført. Derefter er det butikkens ansvar at bevise, at han/I har modtaget denne vare. Det betyder i denne sammenhæng meget lidt, at i annulerer en handel pr email. Det er banken i skal have fat i.
Alt i alt, fungerer reglerne for online handler helt fint, men man skal naturligvis ikke bruge halvanden måned, før man reagerer på den slags.
Som en nødløsning, kan han/I som en anden skriver, kontakte forbrugerklagenævnet, og så håbe at virksomheden ikke er gået konkurs.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Et andet sted at henvende jer..:

Kunne være kontant.
http://www.dr.dk/DR1/kontant/Klag+din+sag_1.htm

Det ses jo ofte at der kommer skred i sagerne, når og hvis medierne
roder op i div. fusker foretagender.

Man ved det jo ikke før man har forsøgt, OM det evt. kunne være en
sag for dem?

Held og lykke med det.
ME.
tilføjet af

You are fucked

Hej,
Desværre, betaler man med bankoverførsel kan banken ikke hjælpe.
Det nærmer sig en politisag. Du sender et anbefalet brev til butikken, hvor du kræver pengene tilbage eller varen leveret indenfor 3 uger. Du behøver ikke skrive meget andet til butikken.
Har du ikke en af delene efter de 3 uger, anmelder du det til politiet for bedrageri.
Med venlig hilsen
Ieet
tilføjet af

You are fucked

Der er ingen grund til at gå til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Bo Bruno Lisberg_Møller, der ejer rockshoppen.dk er en kendt bedrager, der alligevel ikke følger styrelsens afgørelser. Prøv at tjekke ham på trustpilot.dk, hvor han også selv skriver syge svar.
Politianmeld bedrageri, dvs. når du hverken har modtaget vare eller fået penge retur 30 dage efter du har overført penge til ham. Så bliver han dømt til at tilbagebetale dine penge.
Jeg er selv blevet bedraget for 5.070 kr. Politiet har kvitteret for modtagelse af anmeldelsen og forbereder nu en retssag.
Selvfølgelig modtager politiet anmeldelser om bedrageri i tusindkroners klassen og behandler dem seriøst.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.