9tilføjet af

Service af bil - en dyr omgang :-) - Igen.....

Hej.
Håber der er en eller flere der kan hjælpe mig vedr. service af bil.
Jeg har lige haft min Peugeot 207 (fra 01.06.07) til sit tredje service tjeck - denne gang 70.000 km. Syntes at det hver gang har været en meget stor regning jeg har fået fra den autoriserede forhandler som har udført servicen og er derfor begyndt at overveje at finde et andet værksted.
Nedenfor har jeg oplistet alle positioner (VÆRKSTED + RESERVEDELE) fra den faktura jeg har fået ex. moms og kunne godt tænke mig at høre Jeres mening - om I syntes det er fair eller om jeg kan få det meget billigere andet steds - evt. om nogle af omk. er fyld (læs: bare for at de kan tjene ekstra). Hvad mener I evt. det skulle koste?
På forhånd tak for hjælpen.
VÆRKSTED
Basis service eftersyn dkk 763,00
Bremser bag rengjort/smurt dkk 218,00
Brændstoffilter udskiftet dkk 381,50
Bremsevæske udskiftet dkk 272,50
Special smøremiddel dkk 19,25
Bremsekorrosions behandling dkk 23,75
total dkk 1678,00 ex moms
RESERVEDELE
Oliefilter dkk 104,00
Bundpropspakning dkk 18,75
Pollenfilter dkk 148,00
ServiceRens 1/diesel dkk 74,00
Mellemrens diesel dkk 85,00
Brændstoffilter dkk 522,00
o-ring dkk 34,00
Bulk 5w lazerway, motorolie (næsten 4 l.) dkk 484,45
olie afgift dkk 12,93
2 pære 12v 5w dkk 27,00
Bremsevæske (3 l) dkk 93,00
total 1603,13 ex moms
TOTAL Værksted + Reservedele: DKK 3281,13
Moms: DKK 820,28
TOTAL inkl. moms: DKK 4101,41 😮
tilføjet af

Eftersyn

Hej med dig
Lyder såmen meget rimeligt, intet er gratis i denne verden.
Hilsen
Kudara
tilføjet af

Ligger i den billige ende!

Så skal du bare se regningen, når jeg har haft min 4-WD til eftersyn! [:*(]
Du kan så generelt påregne at ALLE priserne på både arbejdsløn og reservedele er højere på ALLE danske værksteder - end f.eks. de tyske. Det skyldes vi herhjemme har en højere prissætning, højere moms og højere løn!
De fleste herinde på [sol] brokker sig over at få for lidt i løn, men i samme øjeblik de selv skal betale for ANDRES arbejde, så får piben straks en anden lyd! Det er sådan lidt gøgeunge-agtigt! 🙂

M47
tilføjet af

det sku lidt

af en regning du fik,det et af de kreative værksteder ?
hvor mange arbejds timer er der brugt ?
et basis service❓findes sku da ik,det er et STORT/LILLE service
hvis det er et lille service så må der max bruges 2.3 timer til et stort 5.1 ex tandrem + 0.7 timer
tag en snak med værkføren eller find et nyt værksted
P.S din byt er jo ik i stykker enu
tilføjet af

Lyder meget rimeligt

På nær en ting, som jeg studset over.
Du skriver 3 liter bremsevæske, 1 liter er rigeligt, det er vel ikke hældt i din køler.
Nej 3 liter er for meget da din beholder og rør, max kan tage 1 liter og så vil der stadig være noget tilbage i flasken.
tilføjet af

timer

de har ikke skrevet timer på regningen.
Men de ringede ca 12.45 og fortalte hvad de syntes der skulle laves og hvad det ca ville koste - kunne ikke sige andet end ok, da jeg ikke har ret megen forstand på biler.
Kl. 15.15 fik jeg besked om, at den var klar til afhentning.
tilføjet af

liter

tjeckede lige regningen igen - Ikke sikker på det er 3 liter. Der står bare 3 enheder af dkk 31,00 ex. moms.
tilføjet af

Er mekaniker

Pænt goddag
Som mekaniker på Mercedes må jeg sige at du slipper billigt.
Med skift af både pollenfilter og brændstoffilter, kalder jeg det et stort service, idet du også får skilt bremser og smurt dele, samt udskiftet bremsevæske.
Du er nødt til at regne serviceprisen ud pr. kørt kilometer, og derudaf erkende om du syns det er dyrt eller billigt.
Jeg kører selv en Peugeot 307 HDI/01 og har et servicebudget på ca 0.25kr pr kilometer.
Det er fordi jeg kan erhverve dele med rabat som mekaniker, og selv kan lave bilen.
Det er ikke unormalt at en bil koster ca. 7500.00 kr pr 50.000 km. uden at der er bekostet penge på bremser eller dæk.
Det du bør tage med i dine overvejelser er, at ved en opstået defekt.......efter at du har passet dine service hos autoriseret forhandler, pålægger du også ham ansvaret for at holde øje med defekter, der på sigt kan koste store penge, og det skal han tage højde for inden det sker.
Får du f.eks. ikke adskilt dine bagbremser og smurt dem, kan det uden tvivl resulterer i at du skal udskifte begge baghjuls calibere på et senere tidspunkt til en MEGET højere pris.
Du bør betragte det som det ½ årligt tandlægebesøg.....og olie filtre og andet der skiftes som den daglige tandpleje og prisen på børsten og pasta..... passer du ikke tænderne, koster det et gebis.
Et godt eksempel fra mit job er en Mercedes R-klasse, der aldrig er blevet serviceret hos os, men "ude i byen", den fik for meget olie på, og tænder så en lampe der indikerer at oliestanden er forkert.....for stor eller lille..... kunden hælder mere på, uden at sikre sig at det er behovet, og det resulterede i at motoren nu er klar til udskiftning, den begyndte simpelthen at køre på sin egen motorolie (Dieselmotor)på grund af alt for høj oliestand, og reperationsregningen er nu på over 100.000,00kr.... havde vi begået den fejl havde Mercedes været ansvarlig for det, nu har den lille mester bare afvist kravet, og en tovtrækning er begyndt.....med syn og skøn, retsligt efterspil og hvad deraf følger....bilen der er en erhvervsbil, tjener ingen penge, og har nu stået stille i over en måned, kan ikke laves før sagen er afgjort.
Det er klart at du sikkert kan spare en 5øre her og der hos andre værksteder, dog er det ikke sikkert at de er godt sparet i det lange løb.
Med venlig hilsen Mike
tilføjet af

ja alt er dyrt .

men noget helt andet se at få solgt din peugeot imens du kan få en god pris for den. jeg har en 206 og jeg har lige fået ny bag bro i den. og det var dyrt.🙁🙁🙁 så hvis jeg havde vist det for 2-3 år siden så havde jeg solgt den. [:*(]
tilføjet af

Mercedes

Jeg er enig, har selv haft en peugoet og listen af regninger ville ingen ende tage! Skil dig af med den hurtigst muligt!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.