Småbørn,Disney,Idealet..
http://www.youtube.com/watch?v=_yAqgatzuT0 [f]
"Alle folk bliver ved med at sige ”vi ved jo godt modellernes mål ikke er realistiske”, og alligevel er det sådan vi arbejder for at se ud. I fællesskab ved vi, at vi ikke skal være omvandrende tøjstativer, men vi fylder alligevel os selv med løgne omkring at hvis nu bare vi lige tabte os de sidste 2,4,6-8 kilo, så vil vi være meget mere lykkelige. Eller at hvis vi nu bare lige havde lidt større biceps, så ville livet bare være perfekt. Vi ved at det er en løgn, men vi lader den løgn påvirke ufattelig mange valg i vores liv.
De yngre generationer er alle sammen vokset op med, at Barbie og Ken er idealmålene for mennesket.
De har kun set de moderne billeder på de store bygninger, de smarte reklamer på TV eller indpakningen på deres legetøj med perfekte familier, der alle sammen har fejlfri hud og kridhvide tænder. Deres hornhinde bliver brændemærket med perfektion"
http://aarhusculture.com/2013/08/27/jeg-hader-tynde-kaellinger-og-tykke-svin/ [f]
" Antallet af depressioner blandt piger og kvinder er fordoblet mellem 2000 og 2010
Det betyder altså, når vi hører udtrykket ”sex sælger”, så ligger der mere mellem linjerne. Det vi ikke hører, men sætningen også fortæller er, at unge piger og drenge vokser op med fuldstændig urealistiske forventninger til deres selvbilled. På TV ser vi næsten udelukkende kønne ansigter foran kameraet. Bortset fra nyhederne på TV Lorry, der er de fleste ret grimme. Hvilket er sejt nok, for de er ikke bange for at skræmme seerne væk. Men når vi ser billeder i blade og magasiner, er de som reglen manipuleret så meget, at det ville berettiget at kalde dem for Photoshop-korpuleret. Billederne er altså stort set digitale fremstillinger af perfektion. Vi har alle hørt, om at jo mere symmetrisk dit ansigt er, eller krop generelt, jo mere attraktiv fremstår du. Derfor redigeres billederne så deres ansigter bliver 100% symmetriske. Nogle gange gør man faktisk det, at man kopierer det pæneste øje og spejlvender det – 100% symmetri. Det samme gælder læberne, de er også tit kopieret til midten og spejlvendt. Men det ved 13 årige Gun-Britt ikke. Så udover at have et utrolig grimt navn, så står hun lige pludselig og tror det er normalt at sammenligne sig med en digitalt fremstillet 100% symmetrisk kvinde, med porcelænshud og dådyrøjne der ville få Peter Lundin til at kun skære den i 29 stykker.
Det der pisser mig af mest, er at det ikke engang er umuligt at ændre. Alt det kræver, er at vi som forbrugere ikke lader os forblænde af drømme og utopiske lorteløgne med løg på. Paradoksalt nok ligger købekraften hos de største ofre, den gruppe i Verden der bruger flest penge er ifølge førnævnte dokumentar kvinderne. Hvis I i fællesskab, beslutter Jer for ikke at bidrage økonomisk til de produkter det sætter urealistiske idealer i højsædet i markedsføringsafdelingen, så har de fede svin ikke længere lyst til at være sådan nogle fede svin, som de jo er. Hvis de lugter penge i at have normale kvinder på deres 1 kvardartkilometer store billboards, så gør de 100% procent det. Det er jo ikke fordi de har lyst til at være nogle fede svin, de er bare så gode til det. Alt de har behov for, for at ændre sig er et godt økonomisk incitament, og det kan kvinder give dem.
I 2009 brugte de amerikanske annoncører 1.311 milliarder kroner, alene i USA, 80% af alle Verdens lande, har et mindre bruttonationalprodukt end det. I USA bruger kvinderne flere penge på selvforbedringer i form af makeup, træning og plastikkirurgi end de bruger på uddannelse"
https://www.youtube.com/watch?v=HP7SOQYKVb8&list=PL64FA350F8791EB0D ❓
https://www.youtube.com/watch?v=Nikc3OUj3qo
"Nothing without our image..." [f]
"Alle folk bliver ved med at sige ”vi ved jo godt modellernes mål ikke er realistiske”, og alligevel er det sådan vi arbejder for at se ud. I fællesskab ved vi, at vi ikke skal være omvandrende tøjstativer, men vi fylder alligevel os selv med løgne omkring at hvis nu bare vi lige tabte os de sidste 2,4,6-8 kilo, så vil vi være meget mere lykkelige. Eller at hvis vi nu bare lige havde lidt større biceps, så ville livet bare være perfekt. Vi ved at det er en løgn, men vi lader den løgn påvirke ufattelig mange valg i vores liv.
De yngre generationer er alle sammen vokset op med, at Barbie og Ken er idealmålene for mennesket.
De har kun set de moderne billeder på de store bygninger, de smarte reklamer på TV eller indpakningen på deres legetøj med perfekte familier, der alle sammen har fejlfri hud og kridhvide tænder. Deres hornhinde bliver brændemærket med perfektion"
http://aarhusculture.com/2013/08/27/jeg-hader-tynde-kaellinger-og-tykke-svin/ [f]
" Antallet af depressioner blandt piger og kvinder er fordoblet mellem 2000 og 2010
Det betyder altså, når vi hører udtrykket ”sex sælger”, så ligger der mere mellem linjerne. Det vi ikke hører, men sætningen også fortæller er, at unge piger og drenge vokser op med fuldstændig urealistiske forventninger til deres selvbilled. På TV ser vi næsten udelukkende kønne ansigter foran kameraet. Bortset fra nyhederne på TV Lorry, der er de fleste ret grimme. Hvilket er sejt nok, for de er ikke bange for at skræmme seerne væk. Men når vi ser billeder i blade og magasiner, er de som reglen manipuleret så meget, at det ville berettiget at kalde dem for Photoshop-korpuleret. Billederne er altså stort set digitale fremstillinger af perfektion. Vi har alle hørt, om at jo mere symmetrisk dit ansigt er, eller krop generelt, jo mere attraktiv fremstår du. Derfor redigeres billederne så deres ansigter bliver 100% symmetriske. Nogle gange gør man faktisk det, at man kopierer det pæneste øje og spejlvender det – 100% symmetri. Det samme gælder læberne, de er også tit kopieret til midten og spejlvendt. Men det ved 13 årige Gun-Britt ikke. Så udover at have et utrolig grimt navn, så står hun lige pludselig og tror det er normalt at sammenligne sig med en digitalt fremstillet 100% symmetrisk kvinde, med porcelænshud og dådyrøjne der ville få Peter Lundin til at kun skære den i 29 stykker.
Det der pisser mig af mest, er at det ikke engang er umuligt at ændre. Alt det kræver, er at vi som forbrugere ikke lader os forblænde af drømme og utopiske lorteløgne med løg på. Paradoksalt nok ligger købekraften hos de største ofre, den gruppe i Verden der bruger flest penge er ifølge førnævnte dokumentar kvinderne. Hvis I i fællesskab, beslutter Jer for ikke at bidrage økonomisk til de produkter det sætter urealistiske idealer i højsædet i markedsføringsafdelingen, så har de fede svin ikke længere lyst til at være sådan nogle fede svin, som de jo er. Hvis de lugter penge i at have normale kvinder på deres 1 kvardartkilometer store billboards, så gør de 100% procent det. Det er jo ikke fordi de har lyst til at være nogle fede svin, de er bare så gode til det. Alt de har behov for, for at ændre sig er et godt økonomisk incitament, og det kan kvinder give dem.
I 2009 brugte de amerikanske annoncører 1.311 milliarder kroner, alene i USA, 80% af alle Verdens lande, har et mindre bruttonationalprodukt end det. I USA bruger kvinderne flere penge på selvforbedringer i form af makeup, træning og plastikkirurgi end de bruger på uddannelse"
https://www.youtube.com/watch?v=HP7SOQYKVb8&list=PL64FA350F8791EB0D ❓
https://www.youtube.com/watch?v=Nikc3OUj3qo
"Nothing without our image..." [f]