SuperDebat.dk > Politik & Samfund > Trafik & transport
14tilføjet af Bjældedrengen
Tog
Hvad sker der for Banedanmark ?
Jeg har hørt, at de har glemt at vedligeholde Storstrømsbroen, og det nærmest er held, at der ikke er skvattet et tog i Storstrømmen. Hvor svært kan det være, er der tale om en så avanceret konstruktion, at de ikke kan finde ud af det❓Den blev vist bygget i 30'erne, så man skulle jo forvente at Banedanmark er kommet i niveau.
Men så hører jeg oven i, at togene som man skal køre med, står i Nykøbing Falster. Der kan de ikke komme fra, for Banedanmark, og DSB, kan ikke finde ud af at få dem hen over Storstrømmen.
Er de fuldstændigt tabt bar en vogn og har slået hovedet. Drikker de for meget. Sniffer de for meget hvidt pulver ?
Hvor dumme kan man være.
Der må være grænser for hvor kvalifikationsløs man kan være, og så stadigvæk være ansat i den lortebiks.
HVAD FANDEN BRUGER DE HJERNEN TIL.
Let dog røven, og kom i gang.
😃
tilføjet af Landmand
Det er jo byfolk. Bær over med dem.
Jeg foreslog dem netop at beholde en mindre færge til at sejle vogne til de tidligere færgelejer i Korsør eller Nyborg.
tilføjet af Landsbytosse
Det er jo byfolk. Bær over med dem.
Ja..
De skal bare bære de tog over. Så belaster de jo ikke broens togskinner, så går det nok.
Ren BaneDanmark logik. 😃
tilføjet af flaks
Tog mon ikke
Ikke det er staten der i sidste ende har ansvaret?
Du ved de mennesker vi gang på gang har stemt ind de sidste 10 år.
Det er ret imponrende du er overrasket over at en bro er nedslidt og der ikke er gjort nogen anstrengelser for at få en plan B når den bare ikke kan mere.
Så er du sikkert også forundret over at uanede mængder at drikkevand pumper ud af vores rørsystemmer rundt omkring og at kloaker er nedslidte.
DOH, der er ikke stemmer i togbroer, kloaker og drikkevand. 😉
Men til gengæld er stemmeren svært glade for "skattelettelser" også selv omd e ikke er financeret med bare taget fra et andet budget.
Så skide være med at de ting der er infrastuktur forfalder og ikke vedligeholdes. Netopsom det kom som en overrsakelse at jernbane skinner altså ikke holder mere end 25 år. ROLF [(:] 😃 [(:] 😃 [(:] 😃
Det er sku da logik at alt har en udløbsdato. Men det er der bare ikke stemmer i.
tilføjet af Direktøren er gået
Tog
Nu, i dag d. 24 okt., har Direktøren opsagt sin stilling, med øjeblikkelig varsel.
Også i dag d. 24 okt., har man meddelt at Storstrømsbroen fortsat er lukket, og at der går yderligere MINDST 3 uger, inden den åbnes. Hvilket må være et forsigtigt gæt, da vi nu går mod den kolde tid, og arbejder derfor vanskeliggøres.
DSB vælger ikke at have en løsning på persontransporten, man kan kun forholde sig til denne uge, og ved ikke hvad man vil gøre efterfølgende.
Fortsat, er der ingen der kan svare på, hvad man vil gøre ved, at DSB har 6 tog stående i Nykøbing Falster, hvorfra DSB ikke evner at få dem i drift.
Færgetrafikken mellem Rødby og Putgarten, er fortsat fungerende.
Desværre er det ikke afklaret, hvordan indtjeningen kan fastholdes, nu at jernbanetrafikken ikke giver indtjening.
tilføjet af flaks
Ikke evner at få tog over en bro der IKKE må køres
He, he. Den var god.
Ikke evner at få tog over en bro der IKKE må køres på. Hvad havde du sådan set så tænkt dig? At han skal hoppe ind i en telefonboks, skifte til supermandstøj, flyver over og bære dem til den anden side?
Det er et problem som han har arvet fra staten(de sidste 10 år med blå stue), Banedanmark(som et er et selvstændigt firma) og de tidligere direktører der heller ikke evnede at løfte adskillige vognsæt over på den andene side at broen. ;)
Det var et rpoblem der kunne være forudset, men det blev det ikke. Og det svier så i dag.
Og det er da så nemt at sidde og pege fingere af en afgående direktør der har arvet hele suppedasen. ROLF 😃 😃 😃 😃 😃 😃
tilføjet af Direktøren er gået
Ikke evner at få tog over en bro der IKKE må køres
Jeg har ikke skubbet noget over på Direktøren.
Han har i øvrigt kendt til problemerne, også inden han tiltrådte stillingen.
Svagpisser som ham, har DSB i øvrigt ikke brug for.
Enhver tøsedreng, kan påtage sig en opgave, og så bare skride igen, når der er modstand.
Rejsekortet, har han jo heller ikke været så heldig med. Så hvordan han kunne få den stilling, det virker uforståeligt.
Tog & DSB.
Der er ikke tale om, at det er tog der ikke før har kunnet køre over, det er tog der er strandet i Nykøbing Falster, hvor de bliver rengjort.
Nu har DSB haft en lille uge, til at få dem over på den anden side af Storstrømmen, og det er simpelthen for dårligt, at det ikke er lykkedes.
Hvor store idioter har man lov til at være.
Det er kun junkier og andre med tilsvarende sløvsind, der kan udvise en sådan handlingslammelse.
Bro & BaneDanmark.
Udbedring af fejlene på broen, til en styrke der modsvarer fejlene, er noget man gør på under 24 timer, efter de er opdaget.
Det kræver kun et minimum af hjerne, men det kan man ikke engang stille op på fra BaneDanmarks side.
Langsigtet, er der ikke nogen tvivl om, at der skal en ny forbindelse til, over eller under Storstrømmen.
Der er heller ikke tvivl om, at resten af forbindelsen fra en kommende Fehmernforbindelse og op, ikke er tidssvarende, og skal udskiftes / udvides.
tilføjet af Falstring
Tog
For dem på Falster, betyder det kun en mindre forsinkelse. Ca. 15 minutter.
Hvad med de togvogne som ikke kan komme over, kan man undvære dem, i resten af systemet ?
Hvad med dem der skal til og fra Tyskland, det kan jo ikke kun være Danskere der har problemer, det må vel også være Tyskere og alle andre.
Hvad med det gods der skal over, kan vi nu ikke køre gods over broen i mindst 3 uger ?
Hvis broen er lukket for tog, hvad så med biler. Det er jo mærkeligt, hvis den ikke også er lukket for biler, den er vel ikke kun revnet under en togskinne ?
Hvorfor hører vi ikke noget fra BaneDanmark, det er vel deres problem, det er jo ikke DSBs skinner som ikke er i orden ?
På Lolland og Falster, har der været problemer med tog i mange år. Er det måske dødsstødet til DSB tog på Lolland og Falster ?
DSB kører alligevel kun til Nykøbing.
Resten af den offentlige trafik på Lolland og Falster, er privat ejet, så egentlig kan det være lige meget med DSB-tog.
Det vil også gøre forbindelsen til Tyskland meget billiger, hvis der ikke skal køre tog. Så det er måske en god ide, at nedlægge alt togforbindelse på Lolland og Falster ?
Der vil kunne spares mange milliarder, hvis man ikke vil bruge tog på Lolland og Falster. Dem kan man bruge nogen af, til at få lavet en motorvej til Nykøbing, Marielyst og Gedser, det er der mere brug for.
Sparer man en forbindelse til Tyskland og en ny bro over Storstrømmen, så er der jo sparet i omegnen af mindst 30 milliarder, som sagtens kan bruges på andet på Lolland og Falster.
Den offentlige trafik, kan sagtens fungerer med bus, som der heller ikke er for mange af på Lolland og Falster.
tilføjet af Hvorfor ?
Tog
Hvorfor har man ikke undersøgt broen mens det var forår eller sommer..?
tilføjet af Også forundret
Tog
Det undrer også mig, at den bro ikke er undersøgt tidligere.
Det undrer mig endnu mere, at det skal tage så lang tid at udbedre fejlene. For det tager normalt kun timer !
Jeg er også meget forundret over, at man efterfølgende vil fortsætte belastningsniveauet, for det hænger ikke sammen med, at broen udviser træthedsbrud.
Ved træthedsbrud, skal man reducerer belastningen til et niveau hvor de ikke længere opstår, og det er som regel meget. Der kan aldrig blive tale om, at man øger belastningen.
Hvis en stålkonstruktion udviser træthedsbrud, så er dens levetid overskredet. Det behøver man ikke være Professor for at vide, det ved enhver smed, der har fulgt med i teori. Derfor er broens levetid overskredet og skal skiftes ud.
Træthedsbrud, kan man ikke beregne sig frem til, de opstår spontant.
Stålet i broen, er det samme materiale, fra den ene ende til den anden. Derfor vil der opstå den slags brud, med hyppigere og hyppigere intervaller i fremtiden.
Man kan reducere belastningen, men øger man belastningen, vil den nuværende situation blive en nærmest permanent situation.
tilføjet af fruppe
Tog
Det undrer mig endnu mere, at det skal tage så lang tid at udbedre fejlene. For det tager normalt kun timer
Du må jo fremsende et tilbud til de ansvarlige.
tilføjet af Sidst jeg gjorde det
Tog
[quote]Det undrer mig endnu mere, at det skal tage så lang tid at udbedre fejlene. For det tager normalt kun timer [/quote]
Du må jo fremsende et tilbud til de ansvarlige.
Sidst jeg gjorde det, så sagde de tak for løsningen, og snød mig for 20 - 30 mill..
Så de kan selv henvende sig.
tilføjet af Hvad med dig selv
Tog
[quote]Det undrer mig endnu mere, at det skal tage så lang tid at udbedre fejlene. For det tager normalt kun timer [/quote]
Du må jo fremsende et tilbud til de ansvarlige.
Kom nu i gear Fruppe, du er så klåg.
Må vi høre dit tilbud ?
tilføjet af Bjældedrengen
Tog
Hvad sker der for Banedanmark ?
Jeg har hørt, at de har glemt at vedligeholde Storstrømsbroen, og det nærmest er held, at der ikke er skvattet et tog i Storstrømmen. Hvor svært kan det være, er der tale om en så avanceret konstruktion, at de ikke kan finde ud af det❓Den blev vist bygget i 30'erne, så man skulle jo forvente at Banedanmark er kommet i niveau.
Men så hører jeg oven i, at togene som man skal køre med, står i Nykøbing Falster. Der kan de ikke komme fra, for Banedanmark, og DSB, kan ikke finde ud af at få dem hen over Storstrømmen.
-------
Endelig er det lykkedes for DSB at få hjernen skubbet fra røven og op gennem halsen, så de kan få flyttet de togvogne.
På Tirsdag, skulle de være i drift igen, på den rigtige side af Storstrømmen 😃
-------
Er de fuldstændigt tabt bar en vogn og har slået hovedet. Drikker de for meget. Sniffer de for meget hvidt pulver ?
Hvor dumme kan man være.
Der må være grænser for hvor kvalifikationsløs man kan være, og så stadigvæk være ansat i den lortebiks.
HVAD FANDEN BRUGER DE HJERNEN TIL.
Let dog røven, og kom i gang.
😃
tilføjet af kandu2011
Tog
Nu har det jo ikke gjort det bedre, at et østeuropæisk skib ramte broen for et par dage siden, selvfølgelig igen et fuld kaptjn på broen. [:X]
Hvad sker der for Banedanmark ?
Jeg har hørt, at de har glemt at vedligeholde Storstrømsbroen, og det nærmest er held, at der ikke er skvattet et tog i Storstrømmen. Hvor svært kan det være, er der tale om en så avanceret konstruktion, at de ikke kan finde ud af det❓Den blev vist bygget i 30'erne, så man skulle jo forvente at Banedanmark er kommet i niveau.
Men så hører jeg oven i, at togene som man skal køre med, står i Nykøbing Falster. Der kan de ikke komme fra, for Banedanmark, og DSB, kan ikke finde ud af at få dem hen over Storstrømmen.
Er de fuldstændigt tabt bar en vogn og har slået hovedet. Drikker de for meget. Sniffer de for meget hvidt pulver ?
Hvor dumme kan man være.
Der må være grænser for hvor kvalifikationsløs man kan være, og så stadigvæk være ansat i den lortebiks.
HVAD FANDEN BRUGER DE HJERNEN TIL.
Let dog røven, og kom i gang.
😃