Velkommen til Thansen's underworld
Uf, jeg ved næsten ikke hvor jeg skal begynde… Men.. her er en laaaang historie.
Vel, vi købte en Giantco scooter hos Thansen i august måned 2007. Vores knægt var lige fyldt 16 så… at have den som transport middel fra hjemmet til skolen var meget tilpassende. Giantco kørte godt i første måneds tid. Uden problem. Så begyndte det. Det var næsten umuligt at starte scooteren. Man sku’ prøve og prøve i 3-5 minutter indtil det lykkedes. Og det skete som regel kun om morgen. Efter næste måneds tid overvejede hvad vi skal gøre, og bestemte at vente indtil 3 måneder er passeret så bliver der alligevel tid til service. Thansen kigger på den, vel? På den første eftersyn fik jeg at vide at det er mangel på olie der er årsagen til opsatartsproblem. Ja, jeg har tjekket olie jævnlig, men, på den anden side.. who knows. OK, sagde jeg,.. det kan godt ske at det er olie. Jeg vil passe på det lidt bedre… Så gik der en måned efter den eftersyn hvor det hele kørte som det skal. Så begyndte det igen. Den vil igen ikke starte normalt. (Og ja, jeg
har tjekket olie hver gang vi tanker benzin). Hvad kunne være problem nu. Har kontaktet Thansen vedr. problemet, og jeg fik at vide, at det kunne godt ske, at det er batteriet der er afladt. Nåh?! OK, det kunne godt være. Jeg købte med det samme en batterioplader hos Thansen. Har opladt batteriet hele nat, og…. problemet forsvandt ikke. I stedet for at vente i 3-5 minutter, vi ventede 2-3 minutter, så starter den. Det var den eneste der er sket. Vi kontakter Thansen igen efter et par dage. Det er fordi der er koldt udenfor, sagde de. Nåh!? OK, det kan god ske. Scooteren er i garagen, men… hvem ved. Vinteren var ovre, men ikke vores problem. Der var snart tid til eftersyn nr 2 (6-måneders eftersyn). Jeg fortalte om problemet, de tog sig af det, og alt var godt bagefter. En måneds - 1½ måneds tid. Så begyndte det igen… og igen… og igen…
I dag sidder jeg hjemme efter snakket med en som hedder Allan (Thansen - Middelfart) og overvejer hvad jeg skal gøre. Hvorfor? Fordi, selv efter 18 måneder klager, reparationer, 4-5 services, har man forskellige problemer med scotteren. Den var til 18 måneders eftersyn og nu kan den IGEN køre ordentlig, men de har ødelagt min speedometer. De påstår, at det er vores skyld at speedometer er ødelagt. Jeg kan ikke modbevise det og jeg betaler for reparation. Dagen (kun en dag) efter virker speedometer igen ikke. Nu siger de at VI MÅ HAVE ØDELAGT NOGET ANDET, og at pga det speedometer bliver defekt?!?!?
I løbet af første klage-samtaler med deres mekaniker efter 18-måneders eftersyn, blev det forbydt til mig at modsige hans påstandt, at alt er vores skyld. Han truede til mig, at hvis jeg fortsætter med at modsige ham, så vil han smide mig ud af værksted. Men, hvordan kan vi diskuttere tingene igennem hvis jeg ikke må sige noget imod, spurgte jeg? Han tog mig så for elbuet for at smide mig fysisk ud. Dog, et par sekunder senere kom han sig igen, og begyndte at opføre sig ordentlig…. Suma summarum, jeg ringede til Thansen for at fortælle om sagen og om scooteren. Sagen i dag ender i det, at en, der hedder Allan, ringer til mig og fortæller mig (her kommer kort version), at han har snakket med mekanikkeren, hørt hans side af historien, og vil anbefale mig, at min næste besøg til butikken IKKE MÅ ENDE I SLAGSMÅL ELLERS MÅ JEG IKKE HANDLE HOS THANSEN MERE!!!!! Thansen tror kun på det hvad de selv siger. De tror kun på det hvad deres mederbejder siger. Selv om
der var to kunder til stedet der har set/hørt hele samtale og set mekanikkerens opførsel. På trods af det hele så er det igen og igen min egen skyld. Jeg fik dårligt produkt. Jeg betalte penge til reparation af noget som skulle være dækket af garanti. Scooteren har i 18 måneders haft opstarts problem, og det er også min skyld. Ud over det blev der råbet mod mig, og mekanikkeren har forsøgt i et kort øjeblik fysisk at smide mig ud af værksted.
Som sagt, nu sidder jeg og skriver denne indslag, og skal overveje hvad jeg gør. Skal jeg bruge mere tid og nerver på Thansen for at få moralsk satisfaction? Eller hvad…
hilsen
Vel, vi købte en Giantco scooter hos Thansen i august måned 2007. Vores knægt var lige fyldt 16 så… at have den som transport middel fra hjemmet til skolen var meget tilpassende. Giantco kørte godt i første måneds tid. Uden problem. Så begyndte det. Det var næsten umuligt at starte scooteren. Man sku’ prøve og prøve i 3-5 minutter indtil det lykkedes. Og det skete som regel kun om morgen. Efter næste måneds tid overvejede hvad vi skal gøre, og bestemte at vente indtil 3 måneder er passeret så bliver der alligevel tid til service. Thansen kigger på den, vel? På den første eftersyn fik jeg at vide at det er mangel på olie der er årsagen til opsatartsproblem. Ja, jeg har tjekket olie jævnlig, men, på den anden side.. who knows. OK, sagde jeg,.. det kan godt ske at det er olie. Jeg vil passe på det lidt bedre… Så gik der en måned efter den eftersyn hvor det hele kørte som det skal. Så begyndte det igen. Den vil igen ikke starte normalt. (Og ja, jeg
har tjekket olie hver gang vi tanker benzin). Hvad kunne være problem nu. Har kontaktet Thansen vedr. problemet, og jeg fik at vide, at det kunne godt ske, at det er batteriet der er afladt. Nåh?! OK, det kunne godt være. Jeg købte med det samme en batterioplader hos Thansen. Har opladt batteriet hele nat, og…. problemet forsvandt ikke. I stedet for at vente i 3-5 minutter, vi ventede 2-3 minutter, så starter den. Det var den eneste der er sket. Vi kontakter Thansen igen efter et par dage. Det er fordi der er koldt udenfor, sagde de. Nåh!? OK, det kan god ske. Scooteren er i garagen, men… hvem ved. Vinteren var ovre, men ikke vores problem. Der var snart tid til eftersyn nr 2 (6-måneders eftersyn). Jeg fortalte om problemet, de tog sig af det, og alt var godt bagefter. En måneds - 1½ måneds tid. Så begyndte det igen… og igen… og igen…
I dag sidder jeg hjemme efter snakket med en som hedder Allan (Thansen - Middelfart) og overvejer hvad jeg skal gøre. Hvorfor? Fordi, selv efter 18 måneder klager, reparationer, 4-5 services, har man forskellige problemer med scotteren. Den var til 18 måneders eftersyn og nu kan den IGEN køre ordentlig, men de har ødelagt min speedometer. De påstår, at det er vores skyld at speedometer er ødelagt. Jeg kan ikke modbevise det og jeg betaler for reparation. Dagen (kun en dag) efter virker speedometer igen ikke. Nu siger de at VI MÅ HAVE ØDELAGT NOGET ANDET, og at pga det speedometer bliver defekt?!?!?
I løbet af første klage-samtaler med deres mekaniker efter 18-måneders eftersyn, blev det forbydt til mig at modsige hans påstandt, at alt er vores skyld. Han truede til mig, at hvis jeg fortsætter med at modsige ham, så vil han smide mig ud af værksted. Men, hvordan kan vi diskuttere tingene igennem hvis jeg ikke må sige noget imod, spurgte jeg? Han tog mig så for elbuet for at smide mig fysisk ud. Dog, et par sekunder senere kom han sig igen, og begyndte at opføre sig ordentlig…. Suma summarum, jeg ringede til Thansen for at fortælle om sagen og om scooteren. Sagen i dag ender i det, at en, der hedder Allan, ringer til mig og fortæller mig (her kommer kort version), at han har snakket med mekanikkeren, hørt hans side af historien, og vil anbefale mig, at min næste besøg til butikken IKKE MÅ ENDE I SLAGSMÅL ELLERS MÅ JEG IKKE HANDLE HOS THANSEN MERE!!!!! Thansen tror kun på det hvad de selv siger. De tror kun på det hvad deres mederbejder siger. Selv om
der var to kunder til stedet der har set/hørt hele samtale og set mekanikkerens opførsel. På trods af det hele så er det igen og igen min egen skyld. Jeg fik dårligt produkt. Jeg betalte penge til reparation af noget som skulle være dækket af garanti. Scooteren har i 18 måneders haft opstarts problem, og det er også min skyld. Ud over det blev der råbet mod mig, og mekanikkeren har forsøgt i et kort øjeblik fysisk at smide mig ud af værksted.
Som sagt, nu sidder jeg og skriver denne indslag, og skal overveje hvad jeg gør. Skal jeg bruge mere tid og nerver på Thansen for at få moralsk satisfaction? Eller hvad…
hilsen