Åb.1
»Frygt ikke! [f] Jeg er den første og den sidste [f]
v18 og den, som lever:
Jeg var død, og se, jeg lever ..
Åb.1
v7 Se, han kommer med skyerne,
og hvert øje skal se ham,
også de, som har gennemboret ham;
og alle jordens folkestammer skal jamre over ham.
Ja, amen.
v8 Jeg er Alfa og Omega, siger [sun] Gud Herren [sun] , han som er og som var og som kommer, den Almægtige.
Åb.22
v12 »Ja, jeg kommer snart, og med mig min løn, for at gengælde enhver, som hans gerning er.
v13 Jeg er Alfa og Omega, [f] den første og den sidste [f] , begyndelsen og enden.
___________
Hvor svært kan det være.............. [???]
tilføjet af sand kristen
"Der siges ikke alfa og omega om Jesus i biblen"
(Kolossenserne 1:18) og han er hovedet for legemet, menigheden. Han er begyndelsen, den førstefødte af de døde, for at han kunne blive den første i alt;
(1.korinther 15,45)
45 Således står der også skrevet: „Det første menneske, Adam, blev til en levende sjæl.“ Den sidste Adam blev til en levendegørende ånd. 46 Dog, det første er ikke det åndelige, men det sjælelige; derefter det åndelige. 47 Det første menneske er fra jorden, dannet af støv; det andet menneske er fra himmelen.
Hvor svært kan det være............. 🙂
Jehovas vidner kender alle biblen fra vore enestående bibelkurser.
tilføjet af lyjse
"Der siges ikke alfa og omega om Jesus i biblen"
Så du kunne heller ikke bruge de skriftsteder ... alt er som det plejer at være - men det er ikke Bibelen der er noget i vejen med - det er jeres biblenkurser der forfalsker Guds Ord.
Misforstod jeg ... bekræftede du bare, at Jesus er [f] den første og den sidste [f] - og dermed også Alfa og Omega = Gud ?
Esajas.44
v6 Dette siger Herren, Israels konge,
han som løskøber det, Hærskarers Herre: [f] Jeg er den første, og jeg er den sidste [f] ,
der er ingen anden [sun] Gud [sun] end mig.
tilføjet af lyjse
"Der siges ikke alfa og omega om Jesus i biblen"
Du ved vel hvem Israels Konge er ?
Ellers ved du det nu :
Johs.12
v12 Næste dag hørte den store folkeskare, som var kommet til festen, at Jesus var på vej til Jerusalem. v13 De tog da palmegrene og gik ham i møde, og de råbte:
Hosianna!
Velsignet være han, som kommer, i Herrens navn, [l] Israels konge! [l]
v14 Jesus fik fat på et ungt æsel og satte sig på det, sådan som der står skrevet:
v15 Frygt ikke, Zions datter!
Se, din konge kommer,
ridende på et æsels føl.
tilføjet af lyjse
"Der siges ikke alfa og omega om Jesus i biblen"
Du ved vel også hvem der har løskøbt os ?
Ellers ved du det nu :
Gal.B.3
v13 [l] Kristus har løskøbt os [l] fra lovens forbandelse ved selv at blive en forbandelse for vor skyld –
tilføjet af Luna baluna
"Der siges ikke alfa og omega om Jesus i biblen"
Charlee er et alias for frits schneider sri lanka travels.
En god blå fupomager som bruger sit fupfirma til at fagte billigt tøj fra tahilandske underbetalte børnearbejdere så han kan score fede sorte penge udenom hans "lille" pension. Kort sagt det største røvhul på denne jord.
Jeg ofrer denne profil, da jeg ved at frits' søn er med i eniros bestyrelse og prompte banne mig. Men jeg er ligeglad og vil have bladet for mundet og ytringsfrihed omkring uretfærdigheder!
Det er uretfærdigt at Charlee alias Frits Schneider fra fup og svindel srilanka travels (i kan selv google ham eller tjekke ham på facebook - og han skal komme med denne hånedne nedladende tone overfor de svage og syge og alle staklerne ramt af den selvsamme rå kapitalisme som lorte frits står for. Han skal FANME have KAMP TIL STREGEN!!!!!!!
Jeg logger snart på med en anden profil. hvor jeg vil vise jer hvor ulækker frits schneider skræddersøn i helvede virkelig er!!!
Og ja Frits dette er henvendt til DIG: - Du kan godt tage et ekstra sug af din ilt-flaske, for jeg har tænkt migt at forfølge dig helt ind til helvedes forgård - og nu har jeg nogle ret stærke kræfter bag mig - du aner det ikke!!!!!
[:|] 🙁 ❓ [!] [->] [ide] [f] [sun] [l] [sol]
tilføjet af jalmar
Det var dejligt, så kan jeg endelig få Sandheden?
🙂
Sand Kristen Skrev:
Hvor svært kan det være............. 🙂
Jehovas vidner kender alle biblen fra vore enestående bibelkurser.[/[/quote]
Så kan jeg altså endelig få svar på nedenstående:
- Nedenstående er der bare nogle meget kendte skriftsteder -
Jeg beder dig bare svare sandt på følgende spørgsmål sand kristen:
▬ Skriftsted for skriftsted ▬ A er det der står i "Da92" ▬ B er det der står i din NWT/NVO sand kristen ▬
======•======•====== Er det A eller er det B der svarer til det I kalder Grundskriftet?
→ Johannes 1:1-3
εν αρχη ην ο λογοϲ και ο λογοϲ ην προϲ τον θν και θϲ ην ο λογοϲ ουτοϲ ην
εναρχη προϲ τον θν πατα δι αυτου εγενετο και χωριϲ αυτου εγενετο ουδεν ὁ γεγονεν · A -
I begyndelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud. Han var i
begyndelsen hos Gud. Alt blev til ved ham, og uden ham blev intet til af det, som er. B
I begyndelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud, og Ordet var en gud. Denne var i
begyndelsen hos Gud. Alt er blevet til gennem ham, og uden ham er end ikke én ting blevet til.
======•======•======
→ Kolossenserne 1:16,17
οτι εν αυτω εκτιϲθη τα παντα εν τοιϲ ουρανοιϲ και επι τηϲ γηϲ τα ορατα και τα αορατα ειτε θρονοι ειτε κυριοτητεϲ ειτε αρχαι ειτε εξουϲιαι τα παντα δι αυτου και ειϲ αυτον εκτιϲται και αυτοϲ εϲτιν προ παντων και τα παντα εν αυτω A
I ham blev alting skabt i himlene og på jorden, det synlige og det synlige,
troner og herskere, magter og myndigheder. Ved ham og til ham er alting skabt.
Han er forud for alt, og alt består ved ham. B
for ved hjælp af ham er alt [andet] blevet skabt i himlene og på jorden, det synlige og det usynlige, hvad enten det er troner eller herredømmer eller regeringer eller myndigheder. Alt [andet] er skabt ved ham og til ham. Og han er før alt [andet], og ved ham eksisterer alt [andet],
======•======•======
→ Johannes 12:44,45
ιϲ δε εκραξεν και ειπεν ο πιϲτευων ειϲ εμε ου πιϲτευει ειϲ εμε
αλλα ειϲ το πεμψαντα με και ο θεωρων εμε θεωρει τον πεμψαντα με A
Jesus råbte: "Den, der tror på mig, tror ikke på mig, men på ham,
som har sendt mig"! Og den, der ser mig, ser ham, som har sendt mig. B
Jesus råbte imidlertid og sagde: „Den der tror på mig, tror ikke [kun] på mig, men
[også] på ham som har sendt mig; og den der ser mig, ser [også] ham som har sendt mig.
======•======•======
→ Johannes 14:14
εα τι αιτηϲητε με εν τω ονοματι μου εγω ποιηϲω A
Beder I mig om noget i mit navn, vil jeg gøre det. B
Hvis I beder om noget i mit navn, vil jeg gøre det.
======•======•======
→ Filipperbrevet 2:9
διο και ο θϲ αυτον ϋπερυψωϲεν και εχαριϲατο αυτω το ονομα το ϋπερ παν ονομα A
Derfor har Gud højt ophøjet ham
og skænket ham navnet over alle navne, B
Netop derfor ophøjede Gud ham også til en højere stilling og
gav ham i sin godhed navnet som er over ethvert [andet] navn,
======•======•====== På forhånd tak.
jalmar
[quote][/quote]
[quote="sand kristen" post=2529167](Kolossenserne 1:18)"Der siges ikke alfa og omega om Jesus i biblen"
og han er hovedet for legemet, menigheden. Han er begyndelsen, den førstefødte af de døde, for at han kunne blive den første i alt;
(1.korinther 15,45)
45 Således står der også skrevet: „Det første menneske, Adam, blev til en levende sjæl.“ Den sidste Adam blev til en levendegørende ånd. 46 Dog, det første er ikke det åndelige, men det sjælelige; derefter det åndelige. 47 Det første menneske er fra jorden, dannet af støv; det andet menneske er fra himmelen.
Hvor svært kan det være............. 🙂
Jehovas vidner kender alle biblen fra vore enestående bibelkurser.
tilføjet af sebl
Gennemført vrøvl
Det er jo (som sædvanligt) direkte forkert. Alfa og Omega er Jesus:
»Ja, jeg kommer snart, og med mig min løn, for at gengælde enhver, som hans gerning er. Jeg er Alfa og Omega, den første og den sidste, begyndelsen og enden. Salige er de, der har vasket deres klæder, så de får ret til livets træ og går gennem portene ind i byen. Udenfor skal hundene være og troldmændene og de utugtige og morderne og afgudsdyrkerne og enhver, der elsker og øver løgn. Jeg, Jesus, har sendt min engel for at vidne om dette for jer i menighederne. Jeg er Davids rodskud og ætling, den lysende morgenstjerne.« (Johannes Åbenbaring 22:12-16)
Der skal godt nok snakkes og lyves meget om Bibelen før det kan blive en anden end Jesus der er Alfa og Omega dette sted!!!
Læg forøvrigt mærke til at Jesus er den lysende morgenstjerne (ikke at det har noget med sagen at gøre, men det overrasker en del mennesker).
tilføjet af lyjse
Gennemført vrøvl
Det er jo (som sædvanligt) direkte forkert. Alfa og Omega er Jesus:
[quote]»Ja, jeg kommer snart, og med mig min løn, for at gengælde enhver, som hans gerning er. Jeg er Alfa og Omega, den første og den sidste, begyndelsen og enden. Salige er de, der har vasket deres klæder, så de får ret til livets træ og går gennem portene ind i byen. Udenfor skal hundene være og troldmændene og de utugtige og morderne og afgudsdyrkerne og enhver, der elsker og øver løgn. Jeg, Jesus, har sendt min engel for at vidne om dette for jer i menighederne. Jeg er Davids rodskud og ætling, den lysende morgenstjerne.« (Johannes Åbenbaring 22:12-16)[/quote]
Der skal godt nok snakkes og lyves meget om Bibelen før det kan blive en anden end Jesus der er Alfa og Omega dette sted!!!
Læg forøvrigt mærke til at Jesus er den lysende morgenstjerne (ikke at det har noget med sagen at gøre, men det overrasker en del mennesker).
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2528645-er-det-okay-at-true-andre/2529161
Citat : "Du ryster af skræk for sandheden. Du bliver kontrolleret af satans lære."
Citat slut
😖
Ja - jehovas vidner tror jo, at Jesus er den "stjerne" der blev kastet ned fra himlen.
Åb.8
v10 Den tredje engel blæste i sin basun, og en stor stjerne, der brændte som en fakkel, faldt ned fra himlen og faldt på en tredjedel af floderne og kildevældene. v11 Den stjernes navn er Malurt. http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=malurt
OVERFØRT noget der ødelægger eller dæmper en god stemning eller udvikling
Eller Åb.9
Abaddon = ødelæggeren
v12 Tænk, at du faldt fra himlen,
du strålende morgenstjerne! Du er slynget til jorden,
du som besejrede folkene.
v15 Men du er blevet styrtet i dødsriget,
ned i afgrundens dyb.
_____________ Jesus er den lysende stjerne
Matt.2
v1 Da Jesus var født i Betlehem i Judæa i kong Herodes' dage, se, da kom der nogle vise mænd fra Østerland til Jerusalem v2 og spurgte: »Hvor er jødernes nyfødte konge? For vi har set [sun] hans stjerne [sun] gå op og er kommet for at tilbede ham.«
Johs.8 Verdens lys
v12 Atter talte Jesus til dem og sagde: [sun] »Jeg er verdens lys [sun] .
Den, der følger mig, skal aldrig vandre i mørket, men have [sun] livets lys. [sun] «
___________
Der er jo en verden til forskel - fra ham ødelæggeren fra afgrunden. 🙂
tilføjet af sand kristen
Det var dejligt, så kan jeg endelig få Sandheden?
Johannes 1;1
Mange græskkyndige og bibeloversættere erkender at Johannes 1:1 fremhæver en egenskab ved „Ordet“ og ikke Ordets identitet. Bibeloversætteren William Barclay siger: „Fordi [apostelen Johannes] ikke har den bestemte artikel foran theos, bliver det en beskrivelse . . . Johannes siger ikke her at Ordet er identisk med Gud. For at udtrykke det meget enkelt: han siger ikke at Jesus var Gud.“ Jason David BeDuhn, docent i teologi, siger ligeledes: „Hvis man på græsk udelader artiklen foran theos i en sætning som den i Johannes 1:1c, vil læserne gå ud fra at man mener ’en gud’. . . . Det at theos ikke har den bestemte artikel foran, gør ordet helt forskelligt fra den bestemte ho theos — lige så forskellig som ’en gud’ er fra ’Gud’.“ Han tilføjer: „I Johannes 1:1 er Ordet ikke Gud den Almægtige, men en gud, eller et guddommeligt væsen.“ Eller som Joseph Henry Thayer, en teolog der var med til at udarbejde American Standard Version, har sagt: „Logos [eller: Ordet] var guddommelig, ikke det guddommelige Væsen selv.“
Hvorfor bruges en og et i folkekirkens bibel, når det ikke står i grundskriftet. kan du svare på det.
På forhånd tak.
Kolossenserne 1,16,17 Hvor er forskellen.
Hvad er vigtigst, forstå betydningen eller ordene.
Johannes 12,44,45
(Lukas 10:16) Den der hører på jer, hører på mig. Og den der lader hånt om jer, lader hånt om mig. Og den der lader hånt om mig, lader hånt om den som har udsendt mig.“
Hvem sendte Jesus? Ham selv?
Johannes 14,14
Står der sådan i A biblen?
I så fald er det forkert.
Filipperbrevet 2,9
Du har ret.
Se dog apostelgerninger 2,33
Forklar Habbakuk 1,12
På forhånd tak.
tilføjet af jalmar
for at han kunne blive den første i alt - Netop ..
🙂
Han var der netop lige fra begyndelsen var Ordet.
Måske er det netop den Første i Alt vi skal have fat i.
Mennesket Jesus blev født af Jomfruen Maria som hendes første-fødte ▬
Mennesket Jesus var Gud/Jahve/Jehovas eneste-fødte (født af maria)
Eneste-fødte gør automatisk et barn til at være Første-født = Arving til Alt.
→ SPØRGSMÅL, Jeg forstår ikke:
Hvordan kan en "Søn af Gud" og en ganske almindelig Kvinde, endda en Jomfru, der altså ikke er normalt besvangret kvinde - en allegori kunne være "Rugemor for Guds Søn", blive et næsten almindeligt menneske?
(Kolossenserne 1:18) "Der siges ikke alfa og omega om Jesus i biblen"
og han er hovedet for legemet, menigheden. Han er begyndelsen, den førstefødte af de døde, for at han kunne blive den første i alt;
(1.korinther 15,45)
45 Således står der også skrevet: „Det første menneske, Adam, blev til en levende sjæl.“ Den sidste Adam blev til en levendegørende ånd. 46 Dog, det første er ikke det åndelige, men det sjælelige; derefter det åndelige. 47 Det første menneske er fra jorden, dannet af støv; det andet menneske er fra himmelen.
Hvor svært kan det være............. 🙂
Jehovas vidner kender alle biblen fra vore enestående bibelkurser.
tilføjet af lyjse
Det var dejligt, så kan jeg endelig få Sandheden?
Ikke fordi jeg vil blande mig i jeres oversættelser, det har Jalmar helt styr på - men bare lige - du skrev :
"Og den der lader hånt om mig, lader hånt om den som har udsendt mig.“
Citat slut
Bibelen Lukas 10
Men den, der forkaster mig, forkaster ham, som har udsendt mig.«
_________ Kan du slet ikke forstå, hvad det er Jesus siger [???]
Hjælper dette dig ?
Johs.12
v44 Jesus råbte: »Den, der tror på mig, tror ikke på mig, men på ham, som har sendt mig.
v45 Og den, der ser mig, ser ham, som har sendt mig.
v46 Som lys er jeg kommet til verden, for at enhver, som tror på mig, ikke skal blive i mørket.
P.S.
Du glemte at linke til vagttårnest hjælpecentral 😕
tilføjet af sebl
Det var dejligt, så kan jeg endelig få Sandheden?
Johannes 1;1
Mange græskkyndige og bibeloversættere erkender at Johannes 1:1 fremhæver en egenskab ved „Ordet“ og ikke Ordets identitet. Bibeloversætteren William Barclay siger: „Fordi [apostelen Johannes] ikke har den bestemte artikel foran theos, bliver det en beskrivelse . . . Johannes siger ikke her at Ordet er identisk med Gud. For at udtrykke det meget enkelt: han siger ikke at Jesus var Gud.“ Kommentar: Han er jo ikke en autoritet. Ifølge ham tog Jesus fejl når han sagde han gav sit liv som løsesum for mange - Jesus gjorde ingen forskel i den henseende. Barclay var overbevist om at Jesus selv troede han var guddommelig, men den købte Barclay ikke. Men at han skulle mene Johannes 1:1 ikke siger Jesus er Gud er dog at stramme den for vidt. Konkret sagde han eksempelvis om stedet at det siger Jesus var: “of the very same character and quality and essence and being as God.”
Jason David BeDuhn, docent i teologi, siger ligeledes: „Hvis man på græsk udelader artiklen foran theos i en sætning som den i Johannes 1:1c, vil læserne gå ud fra at man mener ’en gud’. . . . Det at theos ikke har den bestemte artikel foran, gør ordet helt forskelligt fra den bestemte ho theos — lige så forskellig som ’en gud’ er fra ’Gud’.“ Han tilføjer: „I Johannes 1:1 er Ordet ikke Gud den Almægtige, men en gud, eller et guddommeligt væsen.“ Igen må jeg sige han ikke er en autoritet. Eksempelvis har han slet ikke studeret koine græsk (bibelsk græsk) men klassisk græsk. Og det skinner igennem, eftersom hans argument er gennemført vrøvl: Eksempelvis er der mange (rigtig mange) steder i NT, hvor theos skrives uden artikel, men tydeligvis handler om den almægtige Gud. Når han falder i denne fælde skyldes det sandsynligvis netop hans træning i klassisk græsk, hvor det at tælle guder er helt almindeligt (Olympen vrimlede med guder), så han opfatter theos som et tællenavneord (et navneord man kan tælle ligesom træ og kat, altså ord der også findes i flertal). Men i NT er Gud ikke et tællenavneord, men et massenavneord (ligesom eksempelvis jern og sukker), altså ord der ikke bruges i flertal. Det gælder i den grad om NT's beskrivelse af Gud at der ikke er tale om flertal - kun afguder kan tælles i NT. Hans argument er kort sagt noget vrøvl!
Eller som Joseph Henry Thayer, en teolog der var med til at udarbejde American Standard Version, har sagt: „Logos [eller: Ordet] var guddommelig, ikke det guddommelige Væsen selv.“ Ham er jeg til gengæld helt enig med, men det han siger betyder ikke det du tror. Det han siger er at logos er guddommelig, men logos er ikke den eneste der er guddommelig.
Hvorfor bruges en og et i folkekirkens bibel, når det ikke står i grundskriftet. kan du svare på det. Folkekirkens oversættelse af Johannes Evangeliet 1:1 er så korrekt som det kan lade sig gøre. Jeres oversættelse er derimod fejlagtig dette sted!!! ASV er forøvrigt også korrekt oversat, men her har man valgt at lægge vægt på andre nuancer i den græske grundtekst. Men kunne du ikke tage at forklare mig, hvordan du mener du kan afgøre det her når du ikke kan græsk???
På forhånd tak.