14tilføjet af

Sakarja 8:23

(Sakarja 8:23) Dette er hva hærstyrkenes Jehova har sagt: ’I de dager skal det skje at ti menn av alle språk blant nasjonene skal gripe fatt, ja i sannhet gripe fatt i kappefliken til en mann som er jøde, og si: «Vi vil gå med dere, for vi har hørt at Gud er med dere.»’»
tilføjet af

Helt korrekt Forkynner!

Vakttårnets ledelse var på linje med Bibelen ("i de dager") helt frem til 1958,da kvinnene begynte å ta orde på møtene. Da en liten surdeig syrner HELE deigen, hva læresetninger angår, begynte det et frafall.Troløs i lite er troløs i stort,sier Bibelen. Så sent som i 1968 sammenlignet DSR det å foreta organtransplantasjoner (blod,hjerter etc.) med kannibalisme og for hjertets del - for mord.Dette fordi man trenger et levende hjerte fra donor.
Etter dette har frafallet utviklet seg i stor fart. Kortklipte kvinner trosser Bibelen og tillates av feige menn å opptre på podiene. På stevnene likner mange kvinner på horer med splitten ned i baken og puppene veltende ut over korte skjørt.
Selskapet sier at det er et samvittighetsspørsmål å gå inn i et stemmelokale og late som en stemmer fordi en er redd. De melder organisasjonen inn i FN under påskudd av å få låne bøker der.I ti år er de medlemmer som Non Governmental Organisation og i de årene omtaler de ofte FN i gode ordelag.Den organisasjonen som er Djevelens fremste opponent til det riket du hevder du er en del av.
De anbefaler i bildeartikler i sine blader flokken å besøke i katedraler(djevlebunkerser) "av arkitektoniske beveggrunner". På grunn av den utartende urenhet kommer det da heller ikke noe bibelsk sett nytt fra det urene "styrende råd". I Esekiel 44 heter det at "blant deres vederstyggeligheter var å sette de fremmede (den store skare) til å styre over seg. Don Adams er nå den juridiske leder av selskapet - en "fremmed" - en av de andre får. Grunnen er at de ikke tåler Josefklassen - de yngste - akkurat som i historien med Josef i Egypt.
Dessuten har de allerede nå utnevnt seg selv til "den tro og kloke tjener/slave". Men det er jo noe som Kristus skulle gjøre når han kommer tilbake (elton,IKKE parousia). Som følge av denne løgnen måtte de nylig forandre forståelsen om at de salvede ligger i "slepenoten" til at det er forkynnelsen som ligger i slepenoten.En løgn avføder en annen fordi de ellers ikke allerede kunne ha vært utvalgte som "den tro og kloke tjener".
Så hva kan vi lære av dette? Jo, de andre får kan slet ikke noe for - og ser nok heller ikke - det som foregår i DSR. Dette kan kun forstås dersom man tror at alle de beretninger som før er skrevet også har sine motbilder idag. David/Saul - to salvede samtidig - en ung godkjent - en gammel med makten som var forkastet. Historien om Josef i Egypt , den unge som ble forkastet av de eldre halvbrødrene og måtte flykte til Egypt. Men halvbrødrene måtte kaste seg ned for ham. Det samme må de som hevder å være utvalgte gjøre snart for Åpenbaringens filadelfianere. Sistnevnte har liten kraft,men blir satt over de eldre.
Hvem skulle ellers ha satt seg øverst men skulle bli satt nederst? Hvem skulle få mange slag og få slag? Hvor sitter ulvene. På bakerste benk,eller på første i DSR? Hvem er de Esekiel omtaler (i nye verden) som må tjene sine brødre Sadoks sønner fordi de bedrev vederstyggeligheter i den gamle ordningen og satte de fremmede til å styre over seg? Og slik kan vi holde på med den onde forvalteren i Lukas 16 som ettergir gjelden ( den åndelige) og tillater mer og mer brudd på Jehovas ord.
Men dette kan ikke de andre får skyldes for.Profetiene MÅ gå i oppfyllelse - akkurat som i gamle Israel. Hanna og Elkana - mor og far til Samuel dro opp til Jerusalem tre ganger i året selv omypperstepresten Eli tillot sine sønner Hofni og Pinhas å drive med utukt i selveste tempelet. En bonde i Israel ble selvsagt ikke stillet til ansvar for Elis synder. Nei, folket bestod slik at Jesus kunne komme første gang. Og slik er det også når han kommer andre gang. Jehova ville være urettferdig om han drepte de andre får for DSR's synder. MEN det er lov å bruke hode og hjerte også for de andre får,og praktisere den rene sannheten på seg selv mens de venter på Jehovas dag uten å gjøre opprør. Det gjorde ikke David i Saul-saken heller.
Derfor er konklusjonen at - ja DSR - utenom ulvene der - er salvede. De er KALT,men IKKE beseglet. De stakkars andre får må rette seg efter dette,selv om konsekvensene kan bli dårlige. Se bare hva som skjedde da Akan stjal av byttet i Jeriko. Hele folket led. men det var ikke noe annet sted å gå til. "Gjør som de sier,men ikke som de gjør", sa Jesus om prestene da de leste fra Bibelen. Det nytter ikke å dra til filisterland (denne verden) for de andre får.
Min situasjon er helt annerledes. Som salvet er jeg bundet av det troverdige ord. Jeg kan ikke delta i uren,falsk tilbedelse - selv på haugene i Israel. Om Jesus sa de: "Dette gjorde han for å oppfylle profetiene." Selv bor jeg lik Josef i Egypt for å oppfylle profetiene. Og jeg er ikke alene. Det må finnes minst 12 og kanskje 24 Sadoks sønner rundt om på jorden. Så valget er ditt Forkynner - du kan få spennende oppgaver i templet ved den hellige gave nord for Jerusalem efter Harmagedon. Eller bære ved og vann for oss på slettene utenfor i førti år - den forbilledlige straffeperioden fra den motbilledlige ørkenvandringen. Om du overlever etter å ha lest disse ord. Lykke til!
tilføjet af

Men Josef hadde

syner, da skulle vi forvente at Josefklassen ville få syner.
tilføjet af

Synene består for mit vedkommende...

...av forståelse av de åndelige profetiene. Men andre av mine brødre kan sikkert få syner på andre måter. Det er en sak mellom Jehova og den enkelte av Hans sønner.
tilføjet af

Men er du helt sikker

når det gjelder din forståelse, det kan jo hende at du tar feil? Føler du deg 100% sikker på at du forstår profetiene riktig? Er det ikke mer slik at det er først etter at profetien er gått i oppfyllelse at vi forstår det helt riktig.
tilføjet af

Tak

Selvom jeg egentlig har valgt ikke at skrive til dig igen, vil jeg nu alligevel sige dig tak.
Du har lige hermed bevist, at JW/WTS er falske og bedrageriske.
Det var bare det jeg længe har søgt efter at nogen ville gøre.
Selvom jeg som ofte ser dine indlæg som værende, ....................., tjaee så er dette dog trods alt et indlæg, jeg omend ikke er helt enig i, (noget af det kan jeg sagtens skrive "bøger" om), men jeg er ihvertfald enig i dette:
Dessuten har de allerede nå utnevnt seg selv til "den tro og kloke tjener/slave". Men det er jo noe som Kristus skulle gjøre når han kommer tilbake (elton,IKKE parousia). Som følge av denne løgnen måtte de nylig forandre forståelsen om at de salvede ligger i "slepenoten" til at det er forkynnelsen som ligger i slepenoten.En løgn avføder en annen fordi de ellers ikke allerede kunne ha vært utvalgte som "den tro og kloke tjener".
Kommentar til slut:
Mange tusinde tak, du har lige nøjagtig endnu engang afsløret, hvilket bedrag JV er. Også hvad angår FN.
Sligt som i bakker hinanden op i JV'ere 😃
Mon du kan regne med denne opbakning i fremtiden? [:|]
Mvh
Manjana
Ps, dit og mit indlæg ligger gemt nu. Så slettes det, kan jeg altid hente det frem igen. 🙂
tilføjet af

Men det er jo nettopp det...

...disse profetiene går jo i oppfyllelse rundt oss NÅ.Og med oss mener jeg brødrene. Det er Bibelen jeg måler alt opp i mot. Derfor er jeg ikke redd for å si sannheten. Om så bare noen få vil høre på dens ord.
Jeg har besøkt alle de salvede brødrene jeg kjenner og situasjonen er ofte katastrofal. De vil heller følge såpeoperaer på TV enn å drøfte Bibelen. De vil på cruise i syden mens menigheten hjemme vansmekter. Hvor er kjærligheten til Jehova og de andre får?
Jeg var så heldig at en annen salvet for mange,mange år siden studerte med meg. Ikke en gang i uken. Nei - HVER DAG! Han var en virkelig søyle,og jeg gleder meg til å treffe ham igjen.
Det er selvsagt meget jeg har å lære,og jeg gleder meg storlig til å arbeide med åndelig føde under Kristus og under de andre brødrene mine. Men hvilket oppdrag vi enn får her på jorden,blir vi som lever her nå minstemann i himmelen vet du. Der gjelder også førstefødselsretten - Jehovas universelle juridiske fundament.De tolv leder hver sin 12000-manns gruppe osv. Full orden men uten undertrykkelse.
I dag er Bibelen fasiten,selv om mange vanner den ut. Derfor er jeg ett hundre prosent sikker på at Bibelen ikke tar feil. Og som Paulus selv skriver: "Det står ikke annet der enn du selv kan lese og forstå".(Men selvsagt ved hjelp av ånden) Og :"ALT som før er skrevet,er skrevet til OSS,til hvem de siste dager er kommet". Derfor har ALLE de tidligere profetiene sin motbilledlige tredje oppfyllelse idag. David/Saul, Josef i Egypt osv.osv.
tilføjet af

Var jeg bange for mennesker...

...var jeg ikke Jehovas søn. Og så må du lese hele Bibelhistorien. 13 af 15 konger i Guds Israel var mer eller mindre onde. Kom så ikke Jesus genom denne nation? Og slig er det også idag Manjana. Måte du få ånd til at forstå!🙂
tilføjet af

Ja jeg hørte på stevnet

i sommer, at josef og hans brødre ble brukt som et bilde på generasjonen som ikke skulle forsvinne Matteus 24:34.
Så kanskje Josef og hans brødre kan brukes på andre ting også? Men tror du at det finnes en Benjaminklasse? Benjamin var jo den yngste og døde vel sist?
tilføjet af

Må jeg spørge dig om noget?

Du er åbenlyst ikke et vidne tilhørende Jehovas organisation på jorden i dag. Arbejder du alene eller hvad?
Jeg er nysgerrig fordi du er det første vidne jeg støder på, der i den grad går imod Jehovas vidners ledelse.
Så har du noget imod at fortælle, hvad eller hvem tilhører du? Ja Jehova men hvem ellers?
Som du skriver, ville du i dag være et udstødt vidne.
Mvh
Manjana
Ps, jeg har Helligånden nu. 🙂
tilføjet af

I hvilken forbindelse?

Josef et billede på generationen, der ikke skulle forsvinde. Nu er der jo skrevet meget og lavet om ang. denne generation. Har du lyst at fortælle, hvad der nu sker?
Mvh
Manjana
tilføjet af

Ok,

Du har ret, Gud bestemmer og kalder. Sådan er det.
Men med alle de mange mange ændringer i JV's lære siden 1914, vil du så stadig påstulere at Jesus kom der? Og hvorfor vidste jordens befolkning det så ikke? Husker ikke helt, hvad der står i Åb., men alle ville vide det, når Jesus kommer igen. Og en 1 verdenskrig, var jo ikke ligefrem billedet på Jesu komme iflg. Bibelen.
Og når JV har forkastet lære mange mange gange, Russells lære er forkastet og Rutherfords ligeså, eller meget af den, hvordan kan Jesus så have godkendt JV som sit folk i 1919? Du godkender den jo heller ikke, eller JV's styrende råd, vel? Så igen:
Du er åbenlyst ikke et vidne tilhørende Jehovas organisation på jorden i dag. Arbejder du alene eller hvad?
Jeg er nysgerrig fordi du er det første vidne jeg støder på, der i den grad går imod Jehovas vidners ledelse.
Så har du noget imod at fortælle, hvad eller hvem tilhører du? Ja Jehova men hvem ellers?
Som du skriver, ville du i dag være et udstødt vidne.
Mvh
Manjana
tilføjet af

Du har rett.

Når ulvene er fjernet og de forledede halvbrødrene til slutt må kaste seg ned for Josefklassen (Sadoks sønner) for å få åndelig mat,vil de få leve. Men som med David etter hans synder - straffen slipper de ikke unna. De må i førti år bære ved og vann for Sadoks sønner utenfor tempelet,mens Josefklassen (Sadoks sønner) er inne i tempelet i linklær og mottar de nye bøkene til menneskene fra sine himmelske brødre gjennom den lukkede porten mot øst. (Esekiel 44:)
I profetien om Jakob/Josef var Benjamin holdt igjen hjemme hos Jakob (bilde på Jehova) fordi Jakob ikke hadde full tillit til den førstefødte Ruben og de ni andre etter at de hadde forsøkt å lure ham da de stjal og slaktet et får de sa et rovdyr hadde tatt. Derfor ga han førstefødselsretten til Benjamin,som også var sønn av hans elskede Rakel. Nå turde han ikke slippe Benjamin fra seg. På denne måten holdt Jehova Benjamin borte fra de andre ti onde halvbrødrene slik at han ikke skulle få blodskyld da de først ville drepe Josef,så kastet ham i brønnen for å dø, før de tok ham opp og solgte ham til slavekaravanen på vei til Egypt.
Det var Benjamin - den ekte broren hans - Josef spurte etter hele tiden da de onde halvbrødrene kom til Egypt for å få mat. Så Benjamin var lik Josef av en annen støpning enn Ruben & co. Slik var de TO (gode) vitner for Jehova,noe som kanskje for oss vitner om at det idag er et mindretall av brødrene som vil forholde seg helt rene og holde helt fast ved det troverdige ord. Det var også kun to menigheter i Åpenbaringen som var gode eksempler.Smyrna og Filadelfia,men med Filadelfia som en klar ener hva trofasthet angår.
tilføjet af

Ser heller ikke bort fra at...

...de aller yngste av de salvede brødrene (benjaminittene) når tiden er inne vil støtte sine ekte, sanne Josef-brødre og flagge at de stiller seg på de sanne prinsippenes side.På den måten kan de kanskje bli Sadoks sønner de også,når Saul-klassen skal tuktes.
tilføjet af

Det har NULL betydning for Jehova...

...om et menneske TIDLIGERE har tjent Ham. "Den dagen du vender bort fra meg vil jeg ikke lenger komme ihu nogen af dine gode gerninger,sier Jehova".
Samtidigt sier jo profetien at "lyset skal bli lysere og lysere indtil højlys dag". "I de sidste dager skal dere skjøne det helt ud",sier skriften. Med andre ord ikke før på sluten.
Men vi skulde lede som "efter guld og edle skater". Vi må anstrænge os kraftigt. Og selv da sa Jesus til disiplene at "det er mæget jeg kunde fortæle jer,men dere kan ikke klare at bære det nu". Det vilde for eksempel være ubarmhjertigt for Jesus at si: "Om to tusinde år skal jeg væke dere op".
Lig Israel måte leve med Saul uden at gøre oprør,må jeg og alle vente på Jehovas indgriben. Det være langt fra meg at læge hånd på Jehovas salvede,sa David. Han biet på Jehova. Det er dete som er prøven. Vi lærer tålmodighed. Og vi blir professorer i at "lide uræt, tåle ondt og overse krænkelser". Da kan også vi benytes som "søiler" i den nye ordningen.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.