TDC -Beskidte kneb i finanskrise?
Jeg modtog i dag en sms fra TDC, at hvis jeg ikke betalte den rykker de havde sendt mig inden 5 dage, ville de lukke min telefon.
Nu er der bare lige det at jeg de sidste 3 år har betalt via PBS, og vupti... pludselig sker der en "fejl" hos TDC, som gør at de ikke får sendt regningen til PBS, og her står jeg med et rykkergebyr på 100 kr. Ovenikøbet på en faktura jeg ikke har modtaget. Hverken på PBS eller i papirsformat.
Lyder måske som en uskyldig fejl fra TDCs side af, men spørgsmålet er om den er bevidst?
For det første har det kørt uden problemer i 3 år nu, så hvorfor skulle den pludselig glippe nu? Det hele er jo computerstyret og kører automatisk. Så spørgsmålet er, om dette er et beskidt kneb fra TCD for at presse rykkergebyrer på 100 kr ekstra ud af kunderne?
100 kr i rykkergebyr er ikke meget for den enkelte. Men hvis de lige scorer 100 kr ekstra på alle deres kunder -lad os sige de har 200.000 kunder. Så er det lige 200.000 kr x 100 kr = 20 millioner mere ned i lommen på TDC. Og de kunne måske godt lune lidt i disse finanskrisetider?
Det skal retfærdigvis siges at jeg ringede ind og brokkede mig, og fik sløjfet rykkergebyret, men hvad med alle dem der evt. bare lader stå til? Det er penge lige ned i lommen på TDC. Jeg måtte bruge over 1 time på først at ringe til TDC, så til min bank, så til TDC igen og så til min bank og tilbage til TDC igen, før at de til sidst kunne konstatere at de ikke ved hvad der var gået galt, men at de nok skulle sløjfe rykkergebyret. Og hver gang skulle jeg stilles om 5 gange og vente i 10 minutter, og hvem fanden gider det (udover irriterende personer som mig)?
Okay, jeg kunne selvfølgelig have nærlæst den månedlige seddel fra PBS, og konstateret at den kvartalsvise regning fra lige netop TDC ikke var dér, blandt alle de andre posteringer. Men hvem fanden gør det, og tænker på at det lige er denne måned den kvartalsvise regning fra TDC kommer, når der aldrig har været problemer før?
Kunne være sjovt at høre om andre har oplevet samme "fejl" fra TDC.
Vi har jo før hørt om beskidte kneb fra TDC, hvor de fx bevidst har cuttet internetforbindelsen på billige abonnementer, og lade det vare flere måneder om at "reparere" for at irritere folk så meget at de til sidst opgiver de billige abonnementer, og opgradere til et af de dyre.
Synes det virker underligt at PBS pludselig ikke modtager fakturaen fra TDC, når det hele tiden har kørt uden problemer i over 3 år.
Nu er der bare lige det at jeg de sidste 3 år har betalt via PBS, og vupti... pludselig sker der en "fejl" hos TDC, som gør at de ikke får sendt regningen til PBS, og her står jeg med et rykkergebyr på 100 kr. Ovenikøbet på en faktura jeg ikke har modtaget. Hverken på PBS eller i papirsformat.
Lyder måske som en uskyldig fejl fra TDCs side af, men spørgsmålet er om den er bevidst?
For det første har det kørt uden problemer i 3 år nu, så hvorfor skulle den pludselig glippe nu? Det hele er jo computerstyret og kører automatisk. Så spørgsmålet er, om dette er et beskidt kneb fra TCD for at presse rykkergebyrer på 100 kr ekstra ud af kunderne?
100 kr i rykkergebyr er ikke meget for den enkelte. Men hvis de lige scorer 100 kr ekstra på alle deres kunder -lad os sige de har 200.000 kunder. Så er det lige 200.000 kr x 100 kr = 20 millioner mere ned i lommen på TDC. Og de kunne måske godt lune lidt i disse finanskrisetider?
Det skal retfærdigvis siges at jeg ringede ind og brokkede mig, og fik sløjfet rykkergebyret, men hvad med alle dem der evt. bare lader stå til? Det er penge lige ned i lommen på TDC. Jeg måtte bruge over 1 time på først at ringe til TDC, så til min bank, så til TDC igen og så til min bank og tilbage til TDC igen, før at de til sidst kunne konstatere at de ikke ved hvad der var gået galt, men at de nok skulle sløjfe rykkergebyret. Og hver gang skulle jeg stilles om 5 gange og vente i 10 minutter, og hvem fanden gider det (udover irriterende personer som mig)?
Okay, jeg kunne selvfølgelig have nærlæst den månedlige seddel fra PBS, og konstateret at den kvartalsvise regning fra lige netop TDC ikke var dér, blandt alle de andre posteringer. Men hvem fanden gør det, og tænker på at det lige er denne måned den kvartalsvise regning fra TDC kommer, når der aldrig har været problemer før?
Kunne være sjovt at høre om andre har oplevet samme "fejl" fra TDC.
Vi har jo før hørt om beskidte kneb fra TDC, hvor de fx bevidst har cuttet internetforbindelsen på billige abonnementer, og lade det vare flere måneder om at "reparere" for at irritere folk så meget at de til sidst opgiver de billige abonnementer, og opgradere til et af de dyre.
Synes det virker underligt at PBS pludselig ikke modtager fakturaen fra TDC, når det hele tiden har kørt uden problemer i over 3 år.