5tilføjet af

Hvem tør flyve med SAS?

Er der nogle SOLister herinde, der kan have tillid til at flyve med SAS?
Min gode ven Carlsberg M47 Sværger til de omtalte propelfly, der har for vane at styrte sammen når - og hvis - de lander!.
Rapporter er gemt godt af vejen. Hvad er dine erfaringer?
Jeg går ud fra at man skal være re-inkerneret - for at have en mining om dette.
Man kan jo også vælge en flyversjus - HÆ HÆ HÆ..........
tilføjet af

Jeg ville da gerne

Flyene er ikke "i stykker" bare fordi de er udstyret med noget så gammeldags som en propel eller luftskrue" som Ellehammer vil have kaldt det.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8685209.html
tilføjet af

det tør jeg

er lige kommet hjem fra en skøn tur hvor vi fløj med sas
tilføjet af

Tør godt

Men gider ikke den strejke lort jeg har 2 gange været udsat for
FØJ
tilføjet af

Det gør næsten alle andre end dig :-)

Jeg har ingen problemer med det.
Det er ikke SAS´ skyld i øvrigt, hvis man skal pege fingre af nogen :-) Det er lufthavnsmyndighederne der er ansvarlige.
Jeg synes ikke man kan sige at propelflyne har for vane at styrte sammen, det passer jo ikke, selvom det er tragisk at det er sket nogle gange indenfor kort tid.
Jeg har fuld tillid til SAS og rejser gerne med dem næste gang jeg skal ud og flyve :-)
tilføjet af

Det tør jeg

Det er godt nok længe siden, jeg har fløjet med SAS. De seneste gange har været med Ryanair, som ifølge nogen også skulle have et dårligt ry, men hvis de sjusker med sikkerheden, så er det ikke noget, som jeg som passager har opdaget.
Men jeg tør flyve med alle de europæiske flyselskaber fordi:
1. De fleste er store el. forholdsvis store selskaber med erfaring.
2. Piloterne, som sidder ude forrest, er vel ligesom jeg også interesseret i at komme sikkert ned igen.
3. Myndighederne i Europa holder et vågent øje med flysikkerheden, og netop det faktum at alle SAS's fly af samme type, som det der forulykkede i Ålborg, i øjeblikket er groundede, ser jeg som tegn på, at systemet virker. Hvis de bare havde fået lov til at flyve videre, ville jeg være betydelig mere bekymret.
4. Statistikken taler et tydeligt sprog. Det er faktisk betydeligt mere farligt at køre i egen bil ud til lufthavnen, end flyveturen bagefter er. Og vi kører jo videre på landevejene uden så meget som at blinke!!! Flyulykkerne har det måske med at påvirke os mere, fordi det drejer sig om rigtig mange mennesker i de tilfælde, hvor det går galt.
5. Jeg var ude at flyve første gang tilbage i 70'erne, hvor der var mange flykapringer, og ja, selvfølgelig tænker jeg da over farerne. Det gjorde jeg dengang, og det gør jeg nu, men jeg vil sgu ikke lade mit liv forpeste af frygt for alle de ulykker, der måske/måske ikke kunne finde på at ske.
Endelig mener jeg, at man ikke skal blive så bange for tilværelsens mange forskellige farer, at man ikke tør leve.
mvh hønemor1001
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.